Poznaj 10 korzyści z prowadzenia social mediów marki

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Firmowe konto na Facebooku, Instagramie czy TikToku to podstawa komunikacji z naszą grupą docelową. Właściwie dobrane kanały social media pomogą Ci zrealizować niejeden cel biznesowy!

Jak zapewne wiesz, prowadzenie social mediów marki powinno być oparte na wcześniej założonej strategii komunikacji. Dobór kanałów social media też nie powinien być przypadkowy – wybieramy te kanały, na których znajduje się nasza grupa docelowa. Jeśli więc jest nią kadra menadżerska, naturalnym wyborem będzie kanał na LinkedInie, a nie na TikToku. 

Prowadzenie działań na absolutnie każdym dostępnym kanale mija się z celem – tracimy czas, pieniądze, a ponadto, jak już wspomniałam, nie trafiamy precyzyjnie do naszego targetu. 

Poznaj 10 korzyści z obecności w social mediach:

1. Trafiasz do bardzo szerokiej grupy odbiorców

Topowe platformy społecznościowe dają Ci niemal nieograniczone możliwości dotarcia do twojego targetu. “W Polsce na platformie Facebook jest zarejestrowanych 17 milionów użytkowników. Aż 6,8 miliona Internautów ma konto na Instagramie. Z LinkedIn korzysta 3,3 miliona użytkowników” (źródło). Masz więc bardzo szeroki przekrój wiekowy odbiorców, komunikaty możesz targetować ze względu na ich płeć, zainteresowania czy lokalizację.  

2. Analiza potrzeb konsumentów

Gdy prowadzisz konto firmowe na Instagramie czy Facebooku, zyskujesz wgląd do analityki – szybko zauważysz, jakie treści, produkty czy aktywności najbardziej interesują Twoich odbiorców. Dowiesz się także, o jakich porach dnia pojawia się najwięcej interakcji z Twoimi publikacjami. Zbierzesz też feedback dotyczący Twoich usług (w tym celu warto publikować pytania otwarte lub ankiety). 

social media

3. Social media dają możliwość budowania relacji z odbiorcą

Poprzez swoje treści możesz nie tylko budować wizerunek eksperta czy doradcy, ale także prowokować do rozwoju ciekawych dyskusji. Bądź aktywny w komentarzach, postaw na przyjazną, pomocną moderację. Szybko odpowiadaj na wiadomości prywatne – wszystko to sprawi, że nawiążesz unikalną relację ze swoimi klientami. 

4. Zbudujesz świadomość marki

To dzięki obecności w social mediach możesz przedstawiać swoją wizję, promować usługi czy komunikować najnowsze premiery np. w Twoim sklepie. Mówiąc wprost – dajesz się poznać bliżej. “Z badań wynika, że ​​większość klientów, którzy śledzą profile firm w mediach społecznościowych jest bardziej lojalnych wobec tych marek (źródło).  

5. Social media a lejek sprzedażowy

Dzięki działalności w social mediach zrealizujesz wszystkie etapy lejka sprzedażowego. Poprzez odpowiednią formę komunikacji zbudujesz świadomość i zainteresowanie marką/produktem, następnie zmienisz zainteresowanie w pożądanie, możesz także zrealizować sprzedaż, a na koniec zbudować lojalność swoich klientów. 

social media Douglas

6. Social media i działania remarketingowe

Jak wiesz, remarketing to reklamy, które “podążają” za użytkownikiem.  “Jeśli dana osoba wejdzie na Twoją stronę, to dzięki zainstalowanemu pikselowi będziesz mógł po pewnym czasie przypominać jej przez reklamy prezentowane w mediach społecznościowych o niedokończonym zakupie lub promocji na interesujący produkt” (źródło). Brzmi super, prawda?

7. To szerokie źródło informacji dla odbiorców

Dzięki obecności w social mediach poinformujesz o ciekawym evencie, zaprosisz na wydarzenie, dostarczysz wiedzy o najnowszym produkcie. Zauważ, że w niektórych branżach Facebook czy Instagram zastępują tradycyjną stronę internetową (szczególnie w usługach: fryzjerskich, barberskich, dotyczących paznokci). W takich przypadkach klienci szukają na stronach informacji o godzinach otwarcia, sprawdzają cennik oraz zdjęcia Twoich prac <3 

 8. Social media: komunikacja w czasie rzeczywistym 

Odbiorcy coraz częściej oczekują, żeby social media marki funkcjonowały jak biuro obsługi klienta. Dlatego też zapytania o produkt, zażalenia czy uwagi kierują w wiadomościach prywatnych lub komentarzach, oczekując niemal natychmiastowej odpowiedzi. Z jednej strony to plus – wiele problemów można rozwiązywać od ręki. Z drugiej strony – może to generować kryzysy wizerunkowe, dlatego warto mieć przygotowany scenariusz moderacji na wypadek negatywnych komentarzy. Wykazuj się empatią, staraj dawać rozwiązania – na pewno zostanie to docenione. 

social media tania książka

9. Możliwość docierania do zupełnie nowych klientów

Jak wiesz, poszerzanie bazy nowych klientów potrafi być trudne. Pozyskuj więc wartościowe leady w social mediach, dostarczając im ciekawych treści (pomocne będą np. Instagram Reels na Instagramie). Dobrym rozwiązaniem mogą być też grupy tematyczne dotyczące konkretnego zagadnienia (budowy domu czy organizacji wesela). 

 10. Dzięki social mediom zwiększysz ruch na stronie

Linkowanie do sklepu czy strony możesz uwzględniać właściwie w każdej swojej aktywności w social mediach – nie tylko w reklamach. Publikuj więc intrygujące treści, które zachęcają do klikania w link – dzięki temu Twoja strona zyska większy ruch, co przełoży się także na nowych klientów w przyszłości. W linkach odsyłaj także do innych treści, np. bloga firmowego, podcast czy artykułu w mediach. 

Korzyści z obecności w social mediach są jak widzisz ogromne! Wystarczy, że dobierzesz odpowiedni do grupy docelowej kanał, stworzysz strategię komunikacji i będziesz ją konsekwentnie realizował.