Jak wypromować swoją firmę poprzez content marketing?

Judyta Kokoszkiewicz Content Marketing

To normalne, że klienci chcą poznawać marki przed decyzją zakupową. Z pomocą przychodzi content marketing, który poprzez ciekawe treści daje możliwość przedstawienia produktów i firm w korzystnym świetle. 

Dlaczego warto postawić na content marketing? Bo nie jest standardową formą nachalnej reklamy, którą drażni konsumenta i którą klienci woleliby zablokować. 

Swoje strategie content marketingowe mają największe marki na świecie: “Aż 77% firm przyznaje się do posiadania strategii na marketing treści. Korzystają z niego największe marki, takie jak Microsoft, P&G, Ikea, Netflix czy IBM, ale i lokalne, niewielkie przedsiębiorstwa. Dlaczego? Bo ma realny wpływ na zwiększenie sprzedaży, a jednocześnie nie wymaga wielkich nakładów finansowych” (źródło).

Czym właściwie jest content marketing?

To szeroko rozumiany marketing treści. Niektórzy utożsamiają go z samymi artykułami czy prowadzeniem blogów. Prawda jest jednak nieco inna: w ramach działań content marketingowych mieści się właściwie wszystko, co związane jest z udostępnianiem treści – w różnych formach, nie tylko pisanych. Może więc być dla Ciebie zaskoczeniem,, że contentem jest także webinar, podcast, infografika czy video tutorial. A to jeszcze nie wszystko! Zaliczymy do niego również wpisy w social mediach, prezentacje, newslettery czy raporty. Dziś przybliżymy Ci korzyści płynące z kilku ciekawych działań z zakresu content marketingu – poznaj je wszystkie!

content marketing

BLOG firmowy

to narzędzie, które ma wielką moc! Dzięki niemu dajesz swojej marce głos, budujesz swoją rolę eksperta i dostarczasz treści, które odpowiadają na faktyczne potrzeby odbiorców. 

Za prowadzeniem bloga przemawiają także liczby! “Aż 57% marketerów utrzymuje, że to w głównej mierze dzięki blogowi zdobywają klientów na swoje usługi (źródło). “Marki, które prowadzą swojego bloga, generują średnio o 67% więcej leadów miesięcznie niż firmy, które nie blogują” (źródło). 

Wysokiej jakości artykuły jako forma content marketingu

taka forma idealnie uzupełnia blog firmowy – przygotuj od czasu do czasu bardzo rozbudowany, specjalistyczny artykuł, który wyczerpuje dany temat. Możesz go opublikować na swojej stronie, blogu, lub w innych mediach (np. portalach zewnętrznych). Zadbaj o także odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym wypozycjonujesz się wyżej!

Wydaj specjalistyczną publikację

Może nią być raport (który pomoże Ci pozyskiwać leady), e-boook czy inny dokument, za pomocą którego przedstawisz jakieś zjawisko w sposób bardzo drobiazgowy i wyczerpujący. Dobrą praktyką przy wydawaniu takich publikacji jest zaproszenie ekspertów do podzielenia się wypowiedzią, jak również zaangażowanie patronów medialnych – pomoże Ci to zwiększyć zasięg raportu bądź e-booka. 

content marketing raport

Informacja prasowa jako forma content marketingu

Szykujesz interesujący event branżowy? Słynny influencer wziął udział w kampanii promocyjnej Twojej marki? A może Twój produkt wystąpił w popularnym teledysku? Takie newsy zasługują na wzmiankę w mediach – koniecznie przygotuj swoją informację prasową i roześlij ją do mediów branżowych!

Opublikuj case study

Pokaż swoja ekspercką stronę, opowiadając o jakimś przypadku z życia, w którym Twoje rozwiązania okazały się skuteczne. Case study jest szczególnie popularne w branży marketingowej. Agencje uwielbiają chwalić się udanymi kampaniami w social mediach czy z influencerami. Potencjalni klienci uwielbiają je czytać! Case study to dowód słuszności, który potwierdza, że warto zaufać właśnie Tobie. 

content marketing case study

Newslettery jako forma content marketingu

Wiadomości do Twojej bazy odbiorców pozwalają budować więź z klientami, wzbudzać ich sympatię i zaufanie. Pamiętaj, by dostarczać w nich treści premium (np. ciekawe materiały do pobrania, czy przedpremierowe newsy), bo to właśnie one sprawiają, że użytkownik czuje się dopieszczony! Dziel się wskazówkami, checklistami i ciekawymi promocjami, a odbiorcy prędzej czy później staną się Twoimi stałymi klientami.

content marketing newsletter

Obecność w social mediach jako forma content marketingu

Zaplanuj swoje treści na kanały social media zgodnie ze strategią komunikacji marki. Zadbaj o dostosowany do grupy docelowej tone of voice, przemyślaną moderację i przyjazny styl komunikacji. Dzięki tej formie content marketingu zbudujesz świadomość marki i relacje z odbiorcami, którzy bardzo chętnie wchodzą w interakcje w social mediach. 

To tylko niektóre z form content marketingu – pokrótce opisaliśmy te najbardziej popularne. Jak widzisz korzyści, które płyną z tych działań są liczne, co potwierdzają także marki tworzące treści. Większość firm stawia dziś na prowadzenie własnych blogów, social mediów czy wysyłkę newsletterów.