Jak wypromować swoją firmę poprzez content marketing?
To normalne, że klienci chcą poznawać marki przed decyzją zakupową. Z pomocą przychodzi content marketing, który poprzez ciekawe treści daje możliwość przedstawienia produktów i firm w korzystnym świetle.
Dlaczego warto postawić na content marketing? Bo nie jest standardową formą nachalnej reklamy, którą drażni konsumenta i którą klienci woleliby zablokować.
Swoje strategie content marketingowe mają największe marki na świecie: “Aż 77% firm przyznaje się do posiadania strategii na marketing treści. Korzystają z niego największe marki, takie jak Microsoft, P&G, Ikea, Netflix czy IBM, ale i lokalne, niewielkie przedsiębiorstwa. Dlaczego? Bo ma realny wpływ na zwiększenie sprzedaży, a jednocześnie nie wymaga wielkich nakładów finansowych” (źródło).
Czym właściwie jest content marketing?
To szeroko rozumiany marketing treści. Niektórzy utożsamiają go z samymi artykułami czy prowadzeniem blogów. Prawda jest jednak nieco inna: w ramach działań content marketingowych mieści się właściwie wszystko, co związane jest z udostępnianiem treści – w różnych formach, nie tylko pisanych. Może więc być dla Ciebie zaskoczeniem,, że contentem jest także webinar, podcast, infografika czy video tutorial. A to jeszcze nie wszystko! Zaliczymy do niego również wpisy w social mediach, prezentacje, newslettery czy raporty. Dziś przybliżymy Ci korzyści płynące z kilku ciekawych działań z zakresu content marketingu – poznaj je wszystkie!
BLOG firmowy
to narzędzie, które ma wielką moc! Dzięki niemu dajesz swojej marce głos, budujesz swoją rolę eksperta i dostarczasz treści, które odpowiadają na faktyczne potrzeby odbiorców.
Za prowadzeniem bloga przemawiają także liczby! “Aż 57% marketerów utrzymuje, że to w głównej mierze dzięki blogowi zdobywają klientów na swoje usługi (źródło). “Marki, które prowadzą swojego bloga, generują średnio o 67% więcej leadów miesięcznie niż firmy, które nie blogują” (źródło).
Wysokiej jakości artykuły jako forma content marketingu
taka forma idealnie uzupełnia blog firmowy – przygotuj od czasu do czasu bardzo rozbudowany, specjalistyczny artykuł, który wyczerpuje dany temat. Możesz go opublikować na swojej stronie, blogu, lub w innych mediach (np. portalach zewnętrznych). Zadbaj o także odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym wypozycjonujesz się wyżej!
Wydaj specjalistyczną publikację
Może nią być raport (który pomoże Ci pozyskiwać leady), e-boook czy inny dokument, za pomocą którego przedstawisz jakieś zjawisko w sposób bardzo drobiazgowy i wyczerpujący. Dobrą praktyką przy wydawaniu takich publikacji jest zaproszenie ekspertów do podzielenia się wypowiedzią, jak również zaangażowanie patronów medialnych – pomoże Ci to zwiększyć zasięg raportu bądź e-booka.
Informacja prasowa jako forma content marketingu
Szykujesz interesujący event branżowy? Słynny influencer wziął udział w kampanii promocyjnej Twojej marki? A może Twój produkt wystąpił w popularnym teledysku? Takie newsy zasługują na wzmiankę w mediach – koniecznie przygotuj swoją informację prasową i roześlij ją do mediów branżowych!
Opublikuj case study
Pokaż swoja ekspercką stronę, opowiadając o jakimś przypadku z życia, w którym Twoje rozwiązania okazały się skuteczne. Case study jest szczególnie popularne w branży marketingowej. Agencje uwielbiają chwalić się udanymi kampaniami w social mediach czy z influencerami. Potencjalni klienci uwielbiają je czytać! Case study to dowód słuszności, który potwierdza, że warto zaufać właśnie Tobie.
Newslettery jako forma content marketingu
Wiadomości do Twojej bazy odbiorców pozwalają budować więź z klientami, wzbudzać ich sympatię i zaufanie. Pamiętaj, by dostarczać w nich treści premium (np. ciekawe materiały do pobrania, czy przedpremierowe newsy), bo to właśnie one sprawiają, że użytkownik czuje się dopieszczony! Dziel się wskazówkami, checklistami i ciekawymi promocjami, a odbiorcy prędzej czy później staną się Twoimi stałymi klientami.
Obecność w social mediach jako forma content marketingu
Zaplanuj swoje treści na kanały social media zgodnie ze strategią komunikacji marki. Zadbaj o dostosowany do grupy docelowej tone of voice, przemyślaną moderację i przyjazny styl komunikacji. Dzięki tej formie content marketingu zbudujesz świadomość marki i relacje z odbiorcami, którzy bardzo chętnie wchodzą w interakcje w social mediach.
To tylko niektóre z form content marketingu – pokrótce opisaliśmy te najbardziej popularne. Jak widzisz korzyści, które płyną z tych działań są liczne, co potwierdzają także marki tworzące treści. Większość firm stawia dziś na prowadzenie własnych blogów, social mediów czy wysyłkę newsletterów.