Jak uruchomić konto biznesowe na TikToku?

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Czym jest konto PRO (inaczej: biznesowe) na TikToku? Jak je uruchomić oraz jakie korzyści może Ci to przynieść? Odpowiedzi na te, oraz inne pytania znajdziesz w tym artykule. 

Każdy użytkownik Tik Toka może uruchomić konto PRO – o tym, dlaczego warto to zrobić, dowiesz się już za chwilę.

Przede wszystkim dzięki tej zmianie zyskujesz dostęp do analityki – możesz mierzyć efekty swoich działań. Dowiesz się m.in. jak na Twoje konto trafili nowi użytkownicy, sprawdzisz, jak “klikały się” poszczególne publikacje, poznasz też optymalną godzinę na postowanie. Podobnie, jak przy ustawieniu konta firmowego na Instagramie lub Facebooku, tu również zyskujesz dostęp do wiedzy, która pozwala Ci prowadzić bardziej strategiczne, przemyślane działania promujące np. Twój sklep czy usługę. 

Oczywiście wymienione wyżej korzyści konta PRO na TIkToku to jeszcze nie wszystko! Przełączenie na konto biznesowe daje możliwość uruchomienia reklam płatnych, sprawdzenia czasu spędzanego na oglądaniu filmików, czy chociażby wybrania konkretnej kategorii dla profilu. 

Ciekawostka: “dane analityczne na TikToku zostały podzielone na cztery zakładki: przegląd, treść, obserwujący oraz live” (źródło).

Czy za konto PRO trzeba płacić?

Nie, ta opcja jest darmowa – dostępna dla każdego użytkownika. Warto się na nią zdecydować także wtedy, gdy nie mamy konta stricte firmowego (np. sklepu) czy restauracji, ale np. budujemy markę osobistą. Wgląd do analityki daje nam wiele ciekawych wniosków, dzięki którym udoskonalimy kolejne publikacje. 

Jak krok po kroku uruchomić konto PRO? 

  1. Włącz aplikację 
  2. W dolnym pasku wybierz “Profil”
  3. Następnie w prawym górnym rogu wybierz trzy kreski, czyli Ustawiania
  4. W Menu kliknij: “Zarządzaj kontem” 
  5. Wybierz: “Przełącz na konto PRO” (biznesowe)
  6. W kolejnej zakładce kliknij “Kontynuuj”
  7. Następnie: wybierz kategorię dla konta: np. Odzież i akcesoria/Elektronika/Media i rozrywka (pomoże to wyświetlać Twoje treści zainteresowanym danym tematyką użytkownikom)
  8. Ostatni krok: wpisz numer telefonu, na który przyjdzie kod potwierdzający – i gotowe!

Tą samą “drogą” możesz także wrócić do ustawienia konta prywatnego – kiedy tylko podejmiesz taką decyzję. 

Ważne ustawienia przy konfiguracji konta:

Jak na każdym innym kanale social media, tu także warto przemyśleć informacje podawane w naszym BIO! Po ustawieniu odpowiedniego rodzaju konta na TikToku, pomyśl nad konfiguracją profilu. Poniżej kilka przydatnych informacji, o których warto pamiętać (wszystkie te opcje znajdziesz w zakładce: Profil → Edytuj profil):

  1. Wybierz zdjęcie profilowe swojej marki – najczęściej jest to po prostu logo. 
  2. Możesz połączyć swoje konto z instagramem, by ułatwić odbiorcom migrację między dwoma Twoimi kanałami.
  3. Postaw na pasujący do marki i zapadający w pamięć opis: możesz podpatrzeć, jak robi to konkurencja z Twojej branży. Często w tym miejscu dodaje się najważniejsze informacje o firmie, jak też CTA (np. “Odwiedź nasz sklep”).
  4. Nie zapomnij o linku do strony głównej sklepu/bloga itd.

Śmiało dokonaj powyższych zmian w ustawieniach swojego konta – następnym krokiem będzie zaplanowanie treści idealnie pasujących do klimatu TikToka i… Twojej marki 😉 Jeśli chcesz poznać firmy, które prowadzą najciekawsze profile na TikToku, zapraszamy TUTAJ!