Te marki królują na Tik Toku – zobacz, jak zdobyły popularność!

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Zastanawiałeś się kiedyś, czy Twoja marka powinna rozpocząć komunikację na Tik Toku? Z ciekawością przyglądasz się temu medium, ale masz wątpliwości, czy w profil Twojej firmy pasuje do roztańczonych muzycznych virali?

Dziś przekonamy Cię, że tak naprawdę każdy profil działalności może znaleźć na Tik Toku swoją niszę. Globalna społeczność pokochała apkę głównie z uwagi na możliwość swobodnej i kreatywnej ekspresji w rytm najpopularniejszych, viralowych kawałków muzycznych.  Dziś pokażemy Ci marki, które prowadzą konta na Tik Toku, umiejętnie pokazując swoje produkty i usługi, wpisując się także w aktualne trendy. 

Jak odnaleźć najmodniejsze trendy, czyli viralowe wideo i klipy, pod które społeczność aktualnie nagrywa filmiki? Wejdź w zakładkę “Odkryj”. To pod nią zobaczysz najmodniejsze hashtagi. Klikając w nie, odkryjesz wszystkie filmiki przypisane do danego trendu.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Tik Tok to platforma tylko dla młodzieży, a 30- czy 40-latkowie raczej się tam nie odnajdą. Patrząc jednak na liczne popularne konta prowadzone przez 50- czy nawet 70-letnich tiktokerów, można wysnuć wniosek, że odnajdzie się tu każdy twórca. Podstawa to kreatywność i dystans do świata.  Idealnym na to przykładem jest uwielbiane przez miliony internautów konto Granddad Frank:

Zanim przejdziemy do tego, jak na TikToku znalazły się popularne marki, na poczatek garść przydatnych danych:

  • od samego początku kanał był miejscem nastolatków, ale jak podaje Brief, demografia zmienia się, dając miejsce starszym internautom. Coraz częściej na Tik Toku zakładają konta także 18-24-latkowie i oraz 25-34-letni internauci.
  • Najbardziej znani polscy tiktokerzy mają konta liczące po kilka milionów obserwujących. Szukając inspiracji do kreatywnych, trendujących filmików, warto zajrzeć do Ewy Zawady z @dobrafaza, Marysi Jeleniewskiej (nick: @jeleniewska) czy Patrycji Pawlik.
  • Jak podaje magazyn Brief, w Europie z Tik Toka aktywnie korzysta przeszło 100 milionów osób. W naszym kraju wzrost liczby użytkowników z roku na rok sięga kilkudziesięciu procent.
  • Na Tik Toku spotkamy też mnóstwo celebrytów i osób publicznych: konta w tej aplikacji założyli Robert Lewandowski; Robert Biedroń, Rafał Maślak, Katarzyna Cichopek, Kayah czy Ewa Chodakowska.
  • TikTok daje coraz szersze możliwości reklamowe, co nie umyka uwadze wielkich brandów. Zarządzając TikTok Ads Manager możesz tworzyć dobrze targetowane reklamy i “raporty insight”.   
  • Jak podają statystyki platformy, w naszym kraju z Tik Toka korzysta już  już ponad cztery miliony użytkowników (stan na luty 2021).

Rada od Tik Toka dla twórców reklam?

Nie rób reklam. Kręć Tik Toki. Co to oznacza w praktyce? Publikując tam reklamy, trzeba brać pod uwagę specyfikę tej aplikacji, jej charakterystyczny (nastawiony na chwytliwą muzykę, taniec, wesołe trendy, czy krótkie historie z puentą) sposób komunikowania. Krótkie filmiki reklamowe nie powinny być więc materiałami promocyjnymi kopiuj-wklej przeniesionymi z YouTube’a czy telewizji, ponieważ społeczność Tik Toka zwyczajnie ich nie kupi. 

Najpopularniejszy obecnie model reklamy na Tik Toku?

Jak zaznacza Sylwia Chada; general manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej, obecnie “sztandarowym produktem jest Hashtag Challenge, który bazuje na skłonności użytkowników do dzielenia się i tworzenia nowych treści. Dzięki tej reklamie marka tworzy własny hashtag, który ma własną stronę, a dodatkowo jest promowany na liście popularnych hashtagów (w zakładce Dla Ciebie – przyp. red.). Z takiej opcji promocji skorzystały już np. marki McDonald’s czy Maybelline (źródło). 

Zobaczcie 12 brandów, które z powodzeniem prowadzą konta na TikToku:

  1. Marka Tymbark – video są kręcone przez młodą ekipę i skupiają się głównie wokół autentycznych sytuacji dotykających młodych ludzi: lekcji zdalnych, spotkań z przyjaciółmi czy nowych trendów.
@tymbark

Nauczyciel nabrałby się na ten efekt? ? @napewnoniekislu #lekcjeonline

♬ dźwięk oryginalny – Tymbark

2)  Firma Pasibus zabawnie udowadnia, że na TikToku jest miejsce także na wesołe odniesienia do tematu gastronomii, posiłków i miłości do jedzenia:

@pasibus

Oznacz osobę, której podarujesz Pasi Walentynkę! Niech wie… ? #historiemiłosne #pasibus

♬ DilemmaChallenge – Mikoy Uy

3) Konto linii lotniczych, które zabawnymi, rozczulającymi filmikami zrobi Ci dzień? Oczywiście Ryanair!:

4. Redbull Polska doskonale wie, jak rozruszać tiktokowe towarzystwo, dlatego w swoich filmikach oprócz wpisanej w DNA marki adrenaliny stawia na viralową muzykę i angażujące cta: 

@redbullpolska

Gdy nie wiesz, czy wolisz poleżeć na kanapie, czy jednak pojeździć na desce ? #snowboarding #dodaciskrzydel

♬ original sound – Tik Toker

5) Tik Tok to nie miejsce dla kultury wysokiej? Nic bardziej mylnego, stereotyp ten skutecznie obala konto Uffizi Galleries, pokazując, że renesansowe obrazy Botticelliego czy Caravaggio także potrafią “mówić” w języku Tik Toka czy nawet… tańczyć;)

6) Najlepszy sklep z elektroniką na Tik Toku? Oczywiście x-kom! Ich filmiki nawiązują do świata gier komputerowych i sprzętu elektronicznego, a przy tym po mistrzowsku wpisują się w język komunikacji młodych użytkowników aplikacji. 

7) Ziaja i kosmetyki występujące w rytmie piosenki Spice Girls – Wannabe? Nic prostszego: 

8) Zimowy Narodowy i promowanie sportów na Tik Toku? Zerknijcie na to:

9) Nie ma lepszego miejsca także na kreatywne przedstawianie mody: dynamiczne filmiki już dawno zachwyciły fanów marki Zalando:

10) Własne interpretacje trendów ciekawie pokazuje też marka e-obuwie – w filmikach w roli głównej oczywiście modne buty i dodatki:

11) Tik Tok daje też możliwości do kreatywnego zaprezentowania usług fryzjerskich – zobaczcie, jak krótkie włosowe historie opowiada @salonfranic

12) Chirurg Paweł udowadnia, że Tik Tok to również miejsce na treści edukacyjne – zobacz jego “medyczne” filmiki z lekkim przymrużeniem oka:

@chirurgpawel

Co jeszcze słyszeliście o nich złego? #chirurgpawel #kwarantanna #covid

♬ Ride It – Regard

Wiesz już, że coraz więcej marek decyduje się na komunikację z fanami na Tik Toku. Jeśli sam chcesz założyć konto w tej aplikacji, zatroszcz się o angażujące treści. Mów o swojej marce, jednocześnie pamiętając o charakterze aplikacji. Filmiki i komunikaty powinny być luźne, zabawne i mówiące językiem użytkownika.