
Poznaj inspirujące pomysły na marketing w branży wnętrzarskiej
Jak kreatywnie promować meble i artykuły dekoracyjne do domu? Zobacz przykłady, które Cię zainspirują!
Prowadzenie firmowych social media, reklamy płatne – to w dzisiejszych czasach podstawowe działania promujące marki wnętrzarskie. Ale co, jeśli chcielibyśmy wyjść poza szablon? Oto kilka ciekawych pomysłów na promowanie swoich towarów i usług:
Okładki z influencerami
IKEA od lat zaskakuje kreatywnymi, a zarazem zaskakującymi w swej prostocie pomysłami na wypromowanie asortymentu. Kiedy jednak przyszła pora, by zwrócić uwagę na katalog wydany w papierze, marka zdecydowała się na akcję z influencerami. Do kampanii zaproszono cenionych polskich twórców: m.in. Red Lipstick Monster, Marysię Górecką, Crazy Naukę czy Jana Favre. W ramach akcji założono dedykowaną skrzynkę mailową, na którą twórcy mieli przesyłać proponowane pomysły na wspólną kampanię z marką IKEA. Jan Favre z bloga Stay Fly opisał na blogu m.in. typowy dzień blogera, pokazując swoje życie od środka. W tle pojawiły się oczywiście meble z IKEA. Interesującym zabiegiem było też stworzenie dedykowanych poszczególnym blogerom okładek katalogu. Poniżej egzemplarz z Janem Favre:
Postaw na atrakcyjne newslettery
…które zainspirują subskrybentów do pozytywnych do zmian! Dobry przykład? Wiadomości od marki Westwing! Już same tytuły bardzo zachęcają do kliknięcia i przeczytania newslettera: “Dziś urządzisz z nami salon od A do Z!”. ”Nie przegap kolekcji w Twoim budżecie!”. Wizualna strona wiadomości od Westwing także jest bardzo estetyczna i “dopieszczona”:
Sprzedawaj na live’ach sprzedażowych!
To trend stosunkowo młody w marketingu internetowym. Live’y sprzedażowe stały się bardzo popularne na rynku azjatyckim, gdzie transmisje online, podczas których sklepy sprzedają produkty na kanałach społecznościowych, generują wielkie przychody. To nic innego jak sprzedaż na żywo, gdzie prezenter w trakcie transmisji np. na Facebooku prezentuje przed kamerą produkty, a oglądający kupują je poprzez zostawienie komentarza lub wiadomości prywatnej (źródło).
Z tego trendu w ostatnich tygodniach skorzystała marka IKEA. Dlaczego ta forma sprzedaży jest atrakcyjna dla klientek i klientów? Bo to rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na tradycyjne zakupy stacjonarne, a jednocześnie nie lubią procesu zakupowego np. na Allegro (wymaga to założenia konta, korzystania z formularzy, wyszukiwarek itp). Live sprzedażowy, o którym pisaliśmy już na naszym blogu, odbywa się na Facebooku, a kupuje się poprzez zostawienie komentarza, czyli w bardzo prosty sposób. Ważne jest jednak odpowiednie przygotowanie – kluczem do sukcesu jest charyzmatyczny prowadzący, dobrze dobrany pod ten format sprzedażowy asortyment, jak też atrakcyjne zniżki.
Pokaż się od strony eksperckiej
Systematyczne doradzanie klientom buduje wiarygodność Twojej marki. Warto to robić z przynajmniej z kilku powodów: “blog firmowy to trzecia po video i e-booku najbardziej popularna strategia w content marketingu. Firmy, które blogują, uzyskują 55% więcej odwiedzających witrynę niż firmy, które tego nie robią (źródło)”. Ponadto aż 70% osób chciałoby poznać informacje o firmie z ciekawych artykułów, a nie z reklam (źródło). Doradzanie w branży dekoratorskiej może więc być nie tylko przyjemną, ale też użyteczną czynnością. Zobacz, jak praktycznymi wskazówkami dzieli się np. marka Dekornik:
Wybierz ambasadora marki
Ciekawy przykład? Kooperacja Agnieszki Dzieniszewskiej z bloga buuba.pl z firmą meblową MINKO. Po latach wspólnych współprac blogowych, w czasie których autorka bloga polecałą eleganckie i ponadczasowe meble, przyszedł czas na kolejny level współpracy. Agnieszka miała zaprojektować nową, autorską linię mebli sypialnianych. O wszystkich swoich pracach nad tym projektem, a potem efektach na bieżąco informowała fanów w mediach społecznościowych. Marka zyskała dzięki temu jeszcze większą rozpoznawalność na Instagramie, a linia zaprojektowana przez znaną blogerkę była sprzedażowym hitem.
“Seria Feelings, którą zaprojektowała, miała bardzo ciepłe przyjęcie i cieszyła się powodzeniem. To kolejny krok w biznesie – być elastycznym, otwartym na pomysły innych. Miesiącami walczyliśmy o tę kolekcje, było masę trudności na etapie produkcyjnym. Przez chwilę rozważaliśmy wycofanie się z tego pomysłu, ale ostatecznie nie poddaliśmy się. Było warto, bo kolekcja Feelings cieszy się dziś sporym powodzeniem” – mówi Anna Płachcińska, projektantka i właścicielka marki MINKO. Na zdjęciu poniżej Agnieszka z buuba.pl wraz z zaprojektowanym przez siebie meblem:
Powyższe przykłady pokazują, że wychodzenie poza schematy może się opłacać. Staraj się obserwować działania konkurencji – gdy zależy Ci np. na tworzeniu skutecznych newsletterów, zapisz się i czytaj te, które wysyłają Twoi biznesowi konkurenci. Warto też podglądać duże brandy – np. markę IKEA i jej marketingowe poczynania na rynku międzynarodowym – zagraniczne kampanie branży meblowej także mogą Cię twórczo zainspirować 😉