Powody, dla których Twoja marka powinna być na TikToku
Zastanawiasz się, czy TikTok to odpowiednie miejsce do prowadzenia kanału firmowego? Nie wiesz, jakie korzyści płyną z obecności w tym medium? Sprawdź, czy i dlaczego warto tam być!
Jeśli kojarzysz TikToka jedynie z tańców i muzycznych virali, prawdopodobnie nie poznałeś jeszcze pełni możliwości tej platformy. Serwis kojarzony jedynie z nastolatkami zyskuje coraz więcej fanów i użytkowników także w wśród starszych internautów. Coraz szersza staje się też tematyka kont dostępnych na tej platformie. W zależności od zainteresowań, na TikToku możemy obserwować profile sklepów z odzieżą, ewangelizujących księży, psychologów dzielących się poradami, nauczycieli, trenerów personalnych, czy nawet pilotów samolotów 😉
Użytkownicy pokochali aplikację szczególnie ze względu na jej pozytywny, muzyczny charakter i łatwość montowania filmików bez konieczności posiadania drogiego sprzętu czy szczególnych umiejętności. Dlatego też coraz więcej marek idących z duchem czasu zaczęło myśleć o prowadzeniu konta firmowego na TikToku. Zobacz, które z nich cieszą się szczególną popularnością na TikToku, czytając nasz artykuł.
Jak zapewne wiesz, TikTok to medium skupiające się głównie na rozrywce i krótkich filmach nagrywanych do popularnej muzyki. Odbiorcy pokochali je właśnie za to, że są idealnym “przerywnikiem”, sposobem na odstresowanie się i rozrywkę. Format jest krótki, co idealnie “wpisuje się w trend szybkiego życia, pośpiechu i nadmiaru informacji. Krótka forma to także przewaga nad YouTube” (źródło). Warto wykorzystać te fakty w strategii promocyjnej Twojej marki.
Odbiorcy TikToka w Polsce
“Według badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym 2022 Facebooka, TikTok zanotował 14,15 mln odwiedzin polskich użytkowników” (źródło).
Jak wskazuje raport przygotowany przez OpenMobi, „Użytkownik TikToka w Polsce”, przeważającą grupę wiekową na tej platformie stanowią osoby w wieku 18-34 lat (60%). Młodszy przedział wiekowy (osoby w wieku 13-17%) to aż 34%.
Zalety obecności marki na TikToku
Tempo rozwoju platformy jest oszałamiające!
Dynamika wzrostu TikToka jest wysoka, co czyni platformę najprężniej rozwijającym się medium społecznościowym. Mimo to wciąż jest to medium nowe, dlatego zakładając tam konto nadal masz szansę wyróżnić się na tle konkurencji. Co więcej, masz większe szanse na to, by marka została zauważona, bo na tak młodej platformie nie ma jeszcze tak wielu reklam konkurencji jak np. na Facebooku czy Instagramie.
Spore szanse na stworzenie virala
Sam TikTok wspiera nowych użytkowników w początkowej fazie rozwoju kont. Dlatego też filmy, które wrzucasz, mimo małej ilości obserwatorów i tak mają szansę na zostanie viralem, który zapewni spory wzrost fanów. “Okres promocyjny” na TikToku to czas, w którym platforma zapewnia dużą dynamikę wyświetleń naszych materiałów innym użytkownikom. Dlatego też warto dobrze zaplanować początkowe działania i filmy, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał “okresu promocyjnego”.
Możliwość przedstawienia produktu w dynamiczny sposób
Materiały video to jeden z najłatwiejszych sposobów, by pokazać odbiorcom nasz produkt z bliska. Dzięki krótkim filmikom na TikToku zaprezentujesz sukienki ze swojego butiku, biżuterię czy makijażowe triki z kosmetykami twojej marki. Dynamiczna muzyka i wpisanie się w trendy (np. taneczne) dodatkowo podbijają atrakcyjność takiego materiału.
Interakcje z odbiorcami
TikTok daje Ci możliwość nagrania dynamicznego video będącego odpowiedzią np. na komentarz czy pytanie obserwatora. A dzięki takiej formie materiał dotrze do szerokiego grona odbiorców i pokaże im, że jako marka dbasz o dialog i zadowolenie swoich klientów.
Większa tolerancja użytkowników na reklamy
Rozrywkowy charakter aplikacji sprawia, że nawet filmy, które zawierają lokowanie produktów są ciepło przyjmowane. Obecność marki na TikToku – czy to na własnym profilu, czy poprzez promocję u znanych tiktokerów znacząco wpływa na świadomość i pozytywne skojarzenia.
Międzynarodowy zasięg
Jak mówią sami twórcy internetowi, obecność na TikToku daje spore szanse organicznego wybicia się filmów także za granicą. Pomocne będzie oczywiście stosowanie odpowiednich, “globalnych hashtagów”, tworzenie video pod muzykę. która trenduje w innych krajach, czy… niedodawanie polskich napisów. Jeśli więc chcesz promować markę na zagranicznych rynkach, TikTok to świetne medium na budowanie świadomości.
To tylko kilka z atutów obecności marki na TikToku. Na pewno warto tu wspomnieć także o niskich wymaganiach sprzętowych – aplikacja daje Ci wiele interesujących efektów i filtrów, które z łatwością dopasujesz do filmów tworzonych z pozycji telefonu. Nie musisz też być specjalistą od montażu – filmy na TikToku zmontujesz samodzielnie w nawet w kilka minut.