#TikTok wprowadza możliwość sprzedaży bezpośredniej

Katarzyna Pura Influencer Marketing, Social Media

Jeżeli Twojej marki nie ma jeszcze na TikToku – teraz warto to mocno przemyśleć!

TikTok to mobilna aplikacja wideo, która jest ogromnie popularna wśród najmłodszych użytkowników Internetu. Jej popularność rośnie z dnia na dzień, a szczególne wzrosty zaliczyła podczas trwającej obecnie pandemii – nuda spowodowała ciekawość również starszych osób, które dotychczas nie były przekonane do takiej formy komunikacji.

Źródło: https://aritic.com/blog/aritic-pinpoint/tiktok-growth/

Przychody TikToka wzrosły w ubiegłym roku o 500%! Zwiększenie popularności, coraz większy udział osób starszych w społeczności, nowy kreatywny content – z pewnością jest to idealne miejsce dla biznesu. Twórcom wciąż jednak brakowało bezpośredniego miejsca “sprzedażowego” – Instagram wprowadził swój “SwipeUp” i możliwość połączenia konta ze sklepem, a w przypadku TikToka możliwości były bardzo ograniczone. Jednakże, platforma bardzo szybko zidentyfikowała brakujący element i postawiła na znaczące zmiany, aby wykorzystać szansę zintensyfikowania sprzedaży. Zakupy w mediach społecznościowych najbardziej popularne są w Azji, a także USA, ale widać rosnącą tendencję na całym świecie.

Do tej pory TikTok miał proces ręcznego kupowania reklam, w którym marki mogą kontaktować się bezpośrednio z wybranym członkiem firmy. Reklamy te pojawiają się gdy tylko otworzysz aplikację lub w momencie przerwy pomiędzy poszczególnymi filmami. Nowa funkcjonalność ma zakładać stworzenie samoobsługowego centrum reklamowego – z pewnością będzie to przełom.

A Ty zdecydujesz się na reklamę na TikToku? Czy znajdziesz tam odbiorców swojego produktu/usługi?