Najciekawsze reakcje marek w czasie pandemii – #StayHome #SocialDistancing

Katarzyna Pura Social Media

Cały świat żyje informacjami o Koronawirusie. Z zapartych tchem śledzimy informacje z kraju i ze świata, czekając na dobre i trzymające przy nadziei informacje. Cały polski Internet zalał hasztag #zostanwdomu (od tygodnia stale w trendach na Twitterze, także na Instagramie zaangażował wielu topowych Twórców do szerzenia próśb o pozostanie w domach).

Z ciekawością obserwujemy także reakcję dużych światowych marek na bieżące wydarzenia. Nawet najwięksi swoimi działaniami nawołują ludzi do izolacji oraz wykorzystują swoje zasięgi do poszerzania świadomości ludzi na temat wszystkich działań prewencyjnych, które możemy podjąć.

Jedną z najbardziej zwracających uwagę akcji przygotował McDonald’s (Brazylia). Przedstawili znane nam wszystkim logo w wersji z rozdzielonymi złotymi łukami, podpisując to hasłem “Separated for a moment to always be together” (Oddzieleni na moment, aby zawsze być razem).

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/media/experiential/mcdonalds_separated_for_a_moment_to_always_be_together/

Spotkało się to z bardzo pozytywną reakcją Internautów, w ciągu kilku godzin nowa wersja logo stała się viralem i w mgnieniu oka obiegła Internet.

Źródło: https://www.facebook.com/McDonaldsBrasil/photos/a.293025867402637/3032441983460998/?type=3&theater

Na promowanie #SocialDistancing zdecydował się także jeden z największych e-commerców Ameryki Łacińskiej – Mercado Libre. Pierwotna wersja ich logo pokazuje uścisk dłoni, a nowa wersja pokazuje łokcie stykające się w charakterystyczny sposób – w ten sposób marka chce promować nowe formy przywitania się, tak aby jak najbardziej ograniczać bezpośredni kontakt między ludźmi.

Źródło: https://www.adweek.com/creativity/a-massive-ecommerce-site-changed-its-handshake-logo-to-promote-social-distancing/

Kolejną marką, która postanowiła poprosić swoich klientów o pozostanie w domach jest belgijski Burger King, który w kreatywny sposób postanowił zmienić swoje hasło promocyjne:

Źródło: https://twitter.com/BurgerKingBE_GG/status/1240288677701525506/photo/1

Na mocny i emocjonalny komunikat zdecydowało się także Nike. Zwrócili się z prośbą do swoich odbiorców – “Jeżeli kiedykolwiek marzyłeś o graniu dla milionów na całym świecie, teraz jest Twoja szansa.”. Trzeba przyznać, że jest to piękne hasło, które z pewnością porusza niejedno serce.

Źródło: https://www.adweek.com/brand-marketing/nike-rallies-all-sports-fans-to-play-inside-play-for-the-world/

Oczywiście polskie marki nie pozostają w tyle i również wykorzystują swoje zasięgi w słusznym celu. Żywiec (słynący z trafnego komentowania bieżących wydarzeń) przygotował swoją odpowiedź na #SocialDistancing:

Źródło: https://www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem/photos/a.177342925630254/3032063413491510/?type=3&theater

Oczywiście kreacja okazała się hitem i została udostępniona kilkaset razy w ciągu kilku godzin. 

Ciekawą akcję przygotował także grafik Jure Tourljan, który przygotował własną, alternatywną wizualizację dla znanych marek. Swoje projekty podpisał: “Jak loga znanych marek powinny wyglądać w trudnych czasach Coronawirusa. Trzymajcie się. Zostańcie w domu”.

Źródło: https://www.behance.net/gallery/93755381/Coronavirus-Logos
Źródło: https://www.behance.net/gallery/93755381/Coronavirus-Logos
Źródło: https://www.behance.net/gallery/93755381/Coronavirus-Logos

Tourlian przygotował także lekko humorystyczne (chociaż w tym przypadku dla marki jest to raczej czarny humor) nawiązanie dla piwa Corona, które przez zbieżność nazwy z wirusem przeżywa teraz ciężkie chwile.

Źródło: https://www.behance.net/gallery/93755381/Coronavirus-Logos

To budujące, że ogromne koncerny decydują się na wykorzystanie swojego potencjału oraz zasięgów aby budować świadomość wśród swoich klientów. Obserwujemy coraz więcej działań w zakresie CSR, darowizn oraz kreatywnego wsparcia różnych instytucji, które przeżywają trudny okres – obecnie każda pozytywna energia jest na wagę złota:)

I pamiętajcie…!
#StayHome #zostanwdomu