Wydanie e-booka, czyli jak wykreować wizerunek eksperta w branży B2B?

Stworzenie publikacji, która stanie się determinującym czynnikiem przy wyborze partnera przez klienta? W przypadku wydania eksperckiego e-booka kluczowa jest kompleksowa strategia – od doboru szerokiej tematyki treści, partnerów medialnych po spójne kreacje i odpowiednią dystrybucję. 

Naszym klientem jest marka Sempai, czołowa polska agencja  SEO / SEM, działająca w takich obszarach jak  pozycjonowanie, audyt i optymalizacja stron oraz kampanie w wyszukiwarkach. Swoją działalność rozpoczęła niemal 15 lat temu, początkowo świadcząc usługi performance marketingowe. Obecnie zarządza ponad 350 kontami w Google ADS i prowadzi high performance campaigns, głównie dla klientów z wysoce konkurencyjnego segmentu e-commerce.

Wydanie wartościowego e-booka “Jak przygotować się do ekspansji zagranicznej. Poradnik dla e-commerce” kompleksowo obejmującego temat usług consultingu exportowego to strategia, którą obraliśmy dla naszego Klienta. Wspólna kampania wygenerowała ponad 350 leadów w ciągu dwóch miesięcy. Publikacja liczy ponad 70 stron, a na jej łamach znalazły się m.in. porady uznanych w branży ekspertów: Rafała Nawłoki — prezesa zarządu DPD Polska; Michała Rokuszewskiego — eksperta rynku e-commerce, managera ds. rozwoju biznesu DHL Parcel Polska; Joanny Pieńkowskiej-Olczak — członkini zarządu i country managera PayU S.A.; prawnika i przedsiębiorcy Piotra Kantorowskiego i in. Poruszane w obrębie e-booka tematy znajdują odzwierciedlenie w poniższym spisie treści:

PROBLEM

Marka Sempai jest rozpoznawalna jako czołowa polska agencja SEO / SEM, ale nikt nie kojarzy jej z usługą consulting exportową. 

CEL

Wypromowanie nowej usługi consulting exportowej dostępnej w portfolio Sempai, którą marka chce świadczyć dla polskich biznesów. Agencji zależało także na zbudowaniu eksperckiego wizerunku partnera oferującego usługi kompleksowe, który posiada także strategiczne i operacyjne kompetencje doradztwa eksportowego. Sempai jako partnerska agencja ze statusem Premium i uczestnik prestiżowego programu Export Guru, współpracuje z Google również w zakresie consultingu w tym zakresie. Kampanie eksportowe prowadzi w językach natywnych na czterech kontynentach: w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej oraz Azji. 

Wszystkie etapy konsultacji, od analizy rynków zagranicznych, poprzez przekazanie przez Sempai rekomendacji dotyczących: urządzeń, e-płatności, logistyki, lokalizacji serwisu, kwestii prawnych po projektowanie strategii wejścia na rynek docelowy zostały opisane szczegółowo na stronie agencji: https://sempai.pl/consulting-eksportowy/ 

Warto podkreślić, że w przypadku naszych działań w kierunku wypromowania nowej usługi Sempai kluczowe było zebranie bazy adresów mailowych, do których będzie mogła regularnie wysyłać newslettery. 

WYZWANIE

Marce Sempai zależało na pokazaniu się z zupełnie innej strony,  ponieważ jak dotąd była kojarzona raczej jako czołowa polska agencja SEO / SEM świadcząca usługi pozycjonowania stron i reklam Google Ads. Marce zależało na wykreowaniu wizerunku partnera kompleksowego, w którego portfolio znajduje się również usługa consultingu exportowego, który pozwala brandom na wyjście z ofertą także na rynki zagraniczne. Publikacja eksperckiego e-booka miała sprawić, że Sempai stanie się w tej dziedzinie firmą nie tylko rozpoznawalną, ale też stanowiącą silną konkurencję dla innych.

STRATEGIA I REALIZACJA

W przypadku takiej dziedziny jak consulting exportowy wiedzieliśmy, że Sempai musi dać się poznać od strony eksperckiej, by móc z powodzeniem sprzedawać swoją usługę. W tym celu marka postawiła na stworzenie i wydanie e-booka o ekspansji zagranicznej w e-comerce.  

OBSZARY TEMATYCZNE

Zależało nam, by tematyka zawarta w raporcie idealnie pokrywała się ze wszystkimi obszarami, które Sempai będzie świadczyć w ramach usługi consulting exportowej. Jednocześnie na poziomie dystrybucji chcieliśmy dotrzeć z e-bookiem do jak najszerszego grona odbiorców – także do tych, którzy szukają odpowiedzi tylko na jedno z poruszanych zagadnień (np. dotyczących kwestii prawnych czy logistycznych). 

WZMOCNIENIE PRESTIŻU

Naszym zadaniem było m.in. wzmocnienie prestiżu publikacji poprzez wybór partnerów, patronów medialnych, obszarów tematycznych, jak też specjalistów, których artykuły gościnne wzbogaciły e-book “Jak przygotować się do ekspansji zagranicznej? Poradnik dla e-commerce”. Po naszej stronie leżała również komunikacja ze wszystkimi partnerami projektu, dbanie o harmonogram publikacji, jak i nadzorowanie treści (np. czy w szeroko dystrybuowanych  materiałach znajdowały się aktywne linki). Byliśmy też odpowiedzialni za kreację mailingów, które Sempai dystrybuowała do baz własnych.  Po stronie naszego klienta została dystrybucja przygotowanych przez nas treści: w sieci reklamowej Google i Facebooka. 

Patronat medialny nad projektem objęły:

  • IAB Polska
  • E-commerce w praktyce
  • Marketer+
  • Sprawny Marketing

          Dobór cenionych w branży magazynów zapewnił projektowi dotarcie do rzeszy odbiorców za sprawą wysyłanych informacji prasowych na portalach contentowych, w mailingu, jak też wiadomości udostępnianych na profilach social media patronów. 

Przykład stworzonegej przez nas i przesłanej do patrona medialnego (Sprawny Marketing) propozycji posta w social media

Na partnerów merytorycznych, którzy również udostępnili informację o e-booku na swoich kanałach FB, blogach firmowych i profilach osobistych wybraliśmy liderów w swoich branżach:  

  • User.com,
  • Trusted Shops,
  • PayU,
  • DPD,
  • DHL,
  • Atomstore.

Przykład opublikowanej zajawki o raporcie na profilu Michała Korby z User.com, którego zaprosiliśmy do merytorycznej wypowiedzi na temat marketing automation w kontekście ekspansji zagranicznej e-commerce

Ponadto informacja o projekcie była dystrybuowana na kanałach własnych agencji Sempai:

  • growglobal.pl,
  • sempai.pl,
  • social media Sempai: FB, LinkedIn;
  • oraz w oparciu o mailingi do baz własnych. 

EFEKTY

Dzięki obranej strategii udało się zebrać 350 leadów; a informacja o e-booku na wymienionych powyżej kanałach wygenerowała ponad 4 tysiące wejść wejść na landing page dedykowany projektowi. 

DYSTRYBUCJA

Kolejnym z wyzwań w trakcie prowadzenia kampanii dla marki Sempai był wybór sposobu dystrybucji e-booka, która powinna być jak najszersza, a jednocześnie generować jak najniższe koszty jej przeprowadzenia. Ważnym aspektem był również fakt  “postawienia” e-booka na domenie odpowiadającej nazwą hashtagowi dedykowanemu marce #growup (czyli #growglobal), który był wykorzystywany na wszystkich kanałach dedykowanych temu projektowi.  Ponadto kreacja e-booka miała być spójna (zarówno w warstwie graficznej, jak i contentowej) ze wszystkimi materiałami oraz kanałami dedykowanymi pakietowi:

Komentarz Klienta: 

Wprowadzanie nowej usługi, która nie kojarzy się z corową działalnością naszej firmy, wydawało nam się trudnym zadaniem. Nasze doświadczenie mówiło nam, że warto na starcie postawić na budowanie eksperckiego wizerunku marki poprzez wykorzystanie content marketingu. 

Agencja Kohai pokazała nam, w jaki sposób wykorzystać go – nie tylko do generowania ruchu na stronie nowej usługi, ale – co bardzo ważne – wartościowych leadów, które następnie mogliśmy przekuć w klientów za pośrednictwem lead nurturingu. Zaproponowaną strategię, a także jej realizację oceniamy bardzo wysoko. E-book eksportowy, sygnowany naszym logotypem i zawierający w sobie też teksty eksperckie naszych specjalistów, odbił się szerokim echem w branży e-commerce, która jest dla nas atrakcyjnym targetem. Dzięki szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, w całości przeprowadzonej przez Kohai, zdobylismy adresy e-mail do ponad 350 osób potencjalnie zainteresowanych ekspansją zagraniczną.

Nasz opiekun z ramienia Kohai podszedł do tematu bardzo empatycznie, czyli skupił się na starcie na naszych potrzebach i zdefiniowaniu odpowiednich celów, które miały bezpośrednio przełożyć się na jak najszybsze zdobycie satysfakcjonującej liczby klientów dla naszej nowej usługi.