Kampania dla producenta masek antysmogowych Dragon Mask. Cel: zwiększenie świadomości szkodliwego wpływu smogu na środowisko naturalne, ludzkie zdrowie oraz samopoczucie

Dragon Mask

Jakie efekty może przynieść kampania świadomościowa? Czy tworzenie artykułów eksperckich i ich publikacja na portalach zewnętrznych może zwiększyć ruch w serwisie? Przeczytaj o tym na przykładzie naszej kampanii content marketingowej przeprowadzonej dla Dragon Mask.

O kliencie

Dragon Mask to producent masek antysmogowych i przeciwpyłowych. W ofercie posiada maski casualowe, maski sportowe, jak również specjalistyczne filtry do masek. Produkty Dragon Mask sprzedawane są w sklepach stacjonarnych oraz internetowych, w tym na domenie producenta: https://dragonmask.pl/

Kampania świadomościowa – założenia

Kampania dla producenta masek antysmogowych Dragon Mask rozpoczęła się w grudniu 2017 i trwała do stycznia 2018 r. Obejmowała ona publikację 17 artykułów sponsorowanych na portalach regionalnych województwa małopolskiego, śląskiego oraz Warszawy. Skąd taki wybór? To właśnie w tych rejonach kraju, społeczeństwo jest najbardziej narażone na powietrze zanieczyszczone smogiem. Obszary Śląska i Małopolski są charakterystycznie zróżnicowane pod względem użytkowania, uprzemysłowienia i infrastruktury, przyczyniając się do powstawania zwiększonego zjawiska smogu w porównaniu do pozostałych rejonów naszego kraju.

Jakie były założenia kampanii? Jej główny cel stanowiło zwiększenie świadomości na temat szkodliwego wpływu smogu na środowisko naturalne i przede wszystkim ludzkie zdrowie oraz samopoczucie. Kampania miała uświadomić odbiorców o realności problemu, jaki stanowi smog, a także jego skali. Jednocześnie miała przybliżyć czytelnikom pojęcia związane ze smogiem, takie jak m.in.: PM 2.5 i PM 10 i pomóc zrozumieć istotę oraz przyczyny jego powstawania. Zadaniem artykułów było również przedstawienie korzyści, jakie niesie ze sobą stosowanie masek antysmogowych. 

Data publikacji poszczególnych artykułów była analizowana pod kątem aktualnych parametrów powietrza przy użyciu Mapy Airly, co do stanu jakości i poziomu zanieczyszczenia powietrza w danej miejscowości. Pod uwagę brano takie parametry, jak: PM 2.5, PM 10, temperatura, ciśnienie oraz wilgotność. 

Artykuły publikowane były na wysokiej jakości serwisach lokalnych. Tematyka wpisów została dostosowana do regionu. Przykład “Smod nad Warszawą! Fatalna jakość powietrza w polskich miastach” opublikowany został na portalu https://warszawawpigulce.pl/

Efekty kampanii

Kampania masek antysmogowych Dragon Mask przyniosła 74,74% nowych sesji. Całościowy koszt publikacji artykułów sponsorowanych na portalach regionalnych wahał się w okolicach 7 tysięcy zł. 

Wykaz publikacji w obrębie kampanii (frag.)

Szczegółowe statystyki najpopularniejszego artykułu opublikowanego w serwisie www.warszawawpigulce.pl

W artykułach zastosowano głównie linkowanie Brand zawierające w anchor textach nazwę marki np. “maski antysmogowe DragonMask” czy “maski przeciwpyłowe DragonMask”. Dzięki temu użytkownicy w trakcie czytania artykułu mogli bezpośrednio przejść do strony producenta i zapoznać się z jego ofertą. Współczynnik klikalności w link w artykule, który prowadził do seriwsu www Klienta w czasie trwania kampani wynosił 4,91%.

Należy jednocześnie mieć na uwadze, że efekty kampanii świadomościowej mają charakter długofalowy. Skojarzenie brandu Dragon Mask z ofertą wysokiej jakości masek antysmogowych oraz uwypuklenie korzyści, jakie niesie za sobą ich noszenie, w przyszłości może przełożyć się wzrost konwersji. 

Według narzędzia Google Trends, liczba zapytań na nazwę marki “dragon mask” zwiększyła się w okresie publikacji artykułów.

Wzrost zapytań brandowych odnotowano w regionach, do których mieszkańców skierowana została kampania content marketingowa.