Jak tworzyć case studies, które wygrywają?
W tej historii przeczytasz o tym, jak stworzyliśmy koncepcję kreatywną dla case study agencji Sempai i jej klienta, marki REA. Zobacz, jak to wyglądało – od otrzymania briefu i merytorycznych wypowiedzi specjalistów po gotowe case study zgłoszone do konkursu.
Według Raportu “Kryteria wyboru agencji marketingowych” wydanego przez Socialpress, ponad 83% ankietowanych przyznaje, że nagrody i wyróżnienia to jeden z kluczowych czynników przy wyborze agencji. Ufamy, że gremium specjalistów nagradza doskonale poprowadzone kampanie. Jednocześnie, każdy, kto miał możliwość pracy przy case studies wie, że czasem bardzo dobre kampanie są pomijane przez jury. Dlaczego? Bo dobre rezultaty to jedno, a świetnie przedstawiona historia sukcesu to drugie. Storytelling pozwala wyróżnić prawdziwie “złotą” kampanię. Dlatego właśnie partnerska agencja Sempai zaprosiła nas do współpracy – oni mieli case study z kampanią dla klienta REA, a my kreatywny pomysł na jego przedstawianie. Kluczem do sukcesu było zaproponowanie storytellingu i kreatywnej odsłony wizualnej.
Sempai & Rea: Lokalny Partner – Globalny Sukces
Naszym klientem jest marka Sempai, czołowa polska agencja SEO / SEM, działająca w takich obszarach jak pozycjonowanie, audyt i optymalizacja stron oraz kampanie w wyszukiwarkach. Swoją działalność rozpoczęła niemal 18 lat temu, początkowo świadcząc usługi performance marketingowe. Obecnie zarządza ponad 350 kontami w Google ADS i prowadzi high performance campaigns, głównie dla klientów z wysoce konkurencyjnego segmentu
e-commerce.
Wspólne cele
Naszym wspólnym celem było przekonanie międzynarodowych komisji konkursowych, że współpraca między agencją Sempai a marką REA – producentem i importerem armatury łazienkowej i kuchennej, zasługuje na wyróżnienie.
Case study kampanii zostało zgłoszone do dwóch prestiżowych konkursów. Pierwszym był ESA – European Search Awards, największy i najbardziej prestiżowy konkurs w Europie, w którym zasiada międzynarodowe jury, a w szranki ze sobą stają najlepsze agencje z wielu krajów. Drugim konkursem, do którego zgłoszono case study REA i Sempai był SEM KRK – jedyny taki w Polsce w branży SEO. Zgłoszenia do niego przesyłają topowe polskie agencje.
Dlaczego Sempai postawił na współpracę z nami?
Sempai to prawdziwy ekspert od performance, a nasza agencja specjalizuje się w kreatywnej komunikacji. Stąd pomysł na współpracę i zaczerpnięcie świeżego spojrzenia na sposób przedstawienia tej historii sukcesu. Sempai od wielu lat bierze udział w konkursach performance’owych, a wcześniejsze konsultacje z nami przy zgłoszeniach przynosiły pozytywny efekt. Tym razem postanowiliśmy pójść ze współpracą o krok dalej. Kohai otrzymał wyłącznie dane, wyniki i punkt widzenia specjalistów Sempai oraz wolną rękę co do formy ich przedstawienia w case study konkursowym. Naszym zadaniem było kreatywne opracowanie prezentacji, będącej częścią zgłoszenia konkursowego. Na podstawie wywiadu i formularza mieliśmy stworzyć materiały dodatkowe, które przyciągną uwagę jurorów i pozwolą na lepsze podkreślenie wyjątkowych cech kampanii. Wszystko po to, aby wyróżnić kampanie na tle innych, topowych zgłoszeń.
Skąd pomysł na zaangażowanie Kohai do pracy nad case’m?
Adam Cieśla, COO Sempai: rywalizowanie z najlepszymi europejskimi agencjami digital marketingu w ESA to u nas rytuał otwierający każdy kolejny rok. Wcześniej odnotowaliśmy już szereg nominacji konkursowych oraz nagród, ale przede wszystkim zebraliśmy bezcenne informacje zwrotne. Zdecydowaliśmy się bardziej twórczo podejść do płynności historii oraz estetyki kreacji. Postanowiliśmy wypróbować zupełnie nową koncepcję opakowania efektów kampanii. Wybór był naturalny, padł na Kohai jako naszą partnerską agencję kreatywną. To był strzał w dziesiątkę. Efekt końcowy rzucił na kolana nie tylko mnie, ale także jury w kategorii Best PPC Campaign!
Teamwork przy tworzeniu case study
Aby stworzyć materiały, połączyliśmy w Kohai kompetencje z trzech obszarów: copywriting, koncept kreatywny i grafika.
Copywriting – Katarzyna Sikora
Storytelling & nadzór nad kreacją – Magdalena Surowiec
Opracowanie graficzne – Gabriela Kościuk
Wyróżniki kampanii
Z założenia wszystkie kampanie zgłaszane do konkursów są dobre. Prawdopodobnie każda z nich osiąga również wysokie wyniki. Mimo, że efektywność jest kluczowa, postawiliśmy sobie zasadnicze pytanie: co wyróżnia kampanię przeprowadzoną przez Sempai dla REA na tle innych?
Na podstawie rozmów ze specjalistami i analizy wyróżniliśmy następujące mocne strony współpracy Sempai i REA:
- zespół projektowy kilku(nastu) specjalistów pod project managerem: 8 ads, native copy;
- Sempai kontroluje kampanię na szeroką skalę – REA jest obecna w 9 krajach Europy;
- klient ma 6 dodatkowych domen i marketplace – wszystkim zarządza agencja Sempai;
- Sempai myśli strategicznie, jest elastyczny, płynnie przenosi zasoby pomiędzy działaniami, które pozwalają klientowi maksymalizować zyski;
- silne stymulowanie wejścia klienta na nowe rynki; osiąganie rezultatów na już istniejących, dzięki czemu przychody klienta stale rosną;
- wsparcie klienta nie tylko w obszarze Google Ads – w projekt zaangażowane są także działy Sempai: marketplace i analityczne, dzięki czemu może wprowadzać usprawnienia w czasie rzeczywistym;
- działanie kompleksowe Sempai – klient jest traktowany partnersko
Storytelling: architekt sukcesu
Patrząc na wyróżniki, ale i specyfikę branży, w jakiej działa REA, kształtowała nam się historia: dwóch partnerów, którzy z draftu, rysunku, wizji budują dobrze prosperujący sklep e-commerce. W ten sposób powstał nasz pomysł przedstawienia Sempai jako architekta sukcesu.
Forma case study
Aby nawiązać do tematyki kampanii jak i branży, w której działa REA, postanowiliśmy przedstawić historię sukcesu na zasadzie… projektu łazienki. Do przedstawienia współpracy przy kampanii chcieliśmy podejść jak do każdego przemyślanego wnętrza: zaczyna się od pustej kartki, nieuchwytnej wizji, a stopniowo z każdym kolejnym szkicem, nabiera barw – aż do gotowego pomieszczenia, które nie tylko cieszy oko, ale jest też wysoce funkcjonalne.
Droga do powstania pomieszczenia to analogia do budowania globalnej kampanii marki. Każdy kolejny punkt tworzenia projektu architektonicznego przełożyliśmy na opowieść o wspólnym sukcesie.
Efekty współpracy
Zgłoszone do prestiżowych konkursów case study REA & Sempai zdobyło wysokie noty i zgarnęło główne wyróżnienia w swoich kategoriach:
🥇Best PPC Campaign European Search Awards
🥈II miejsce semKRK W kategorii E-commerce
Shortlista Global Search Awards w kategorii BEST EUROPEAN PPC CAMPAIGN