
[WYWIAD] Jak prowadzić blog, który przyciąga uwagę tłumów?
W drugim odcinku cyklu wywiadów video “Marketing bez filtra” rozmawiamy o zawodzie i misji blogera, jak też o udanej współpracy na linii influencer – marka.
Moim gościem jest Anna Trawka, autorka bloga smartparentingowego Nebule.pl, mama, logopedka i pedagożka, autorka serii książek dla dzieci. Jej portal to jedyny blog/portal parentingowy w sieci łączący świetną treść (także zewnętrznych ekspertów), lifestyle, edukację i niezwykłe sesje zdjęciowe.
Fanpage Ani liczy ponad 78 tys. osób, zaś konto @nebule_pl na Instagramie obserwuje 51 tys. fanów, a grono to stale się powiększa. Artykuły Ani miesięcznie czytają dziesiątki tysięcy osób, w tym także młodzi rodzice. Tematyka, jaką na blogu porusza Ania jest jest szeroka – od książek po dekoracje domu, ubrania, kosmetyki czy podróże – każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Z naszej rozmowy o influencer marketingu dowiesz się, między innymi:
– Na jakich zasadach influencerzy dobierają marki do współpracy reklamowej, gdy dostają wiele propozycji? – Jak powinna przebiegać udana współpraca marki z blogerem? – Jak na blogach wygląda kwestia udostępniania wizerunku dzieci w sieci – Dlaczego pokazywanie unboxingów nie zawsze jest dobre?
Przybliżony rozkład jazdy:
2:10 Na jakich zasadach dobierasz marki do współpracy, kiedy propozycji jest dużo?
3:45 Testy produktów – ile czasu przed publikacją artykułu potrzeba na wyrobienie sobie o nim opinii?
9:40 Blog parentingowy a kwestia pokazywania wizerunku dzieci w sieci 14:13 Praca mamy influencerki – jak oddzielić pracę od życia?
15:42 Czy marki powinny otwarcie popierać inicjatywy społeczne?
20:15 Recepta na wyróżnienie się spośród setek innych blogów parentingowych
25:15 Przepis na udany Live na Instagramie
31:56 Jakich treści blogowych szukają młode mamy?
33:30 Jakie posty i kreacje wzbudzają największe zainteresowanie na blogu Nebule.pl?
37:37 Nagłówki, które przyciągają czytelników na bloga
36:56 Kim są czytelniczki Nebule.pl?
41:45 Dobre praktyki we współpracy influencera z marką