Strona na Facebooku – czym jest i jak ją stworzyć?

Artur Łazar Social Media

Jeśli prowadzisz firmę oferującą wybrane usługi lub produkty albo jesteś szeroko rozumianym twórcą, zapewne zdajesz sobie sprawy z tego, jak ważna jest reklama w social mediach. 

W obecnych czasach marketing skupia się przede wszystkim wokół działań online. Strona na Facebooku jest jednym z podstawowych narzędzi, które możesz wykorzystać do promocji swojej marki w sieci. Przekonaj się jak go stworzyć!

Fanpage na FB a profil prywatny: różnice

Profil prywatny na Facebooku to konto pojedynczej osoby, która wykorzystuje platformę do celów osobistych, niezwiązanych z działalnością zarobkową. Przynajmniej taka idea przyświeca prywatnym kontom na Facebooku. To, do czego są wykorzystywane w rzeczywistości, wygląda różnie.

Fanpage to profil firmowy, który należy do danej marki i jest wykorzystywany do jej promocji. Strona firmowa na Facebooku znacząco ułatwia komunikację z odbiorcami. Przy pomocy postów na swoim profilu możesz przedstawiać konsumentom oferowane usługi, produkty, a także, w przypadku twórców, swoją twórczość. Na fanpage’u nie możesz wysyłać zaproszeń do znajomych, ale użytkownicy platformy mogą obserwować Twój profil. Im więcej obserwujących, tym większe zasięgi! 

Jak założyć fanpage
Źródło: Empik

Co ważne, fanpage w domyśle jest publiczny. Oznacza to, że treści, które na nim publikujesz, będą wyświetlane wszystkim użytkownikom, nie tylko Twoim znajomym. Oczywiście w celu dotarcia do jak największej liczby odbiorców należy podjąć odpowiednie kroki. Fanpage firmowy również w tym zakresie daje spore możliwości, przede wszystkim w postaci płatnej reklamy. To od Ciebie zależy czy promocją obejmiesz cały profil, czy tylko poszczególne posty. Będąc administratorem fanpage’u, zyskujesz dostęp do statystyk profilu. Dzięki temu możesz na bieżąco badać potrzeby i oczekiwania Twojej grupy docelowej. Fanpage na Facebooku to narzędzie wielofunkcyjne. Przy jego pomocy możesz mi.n.:

  • dotrzeć do nowych odbiorców,
  • zbudować świadomość marki,
  • zwiększyć sprzedaż,
  • stworzyć wizerunek eksperta w swojej dziedzinie,
  • wzbudzić zaufanie odbiorców i stworzyć z nimi długofalową relację.

Jak założyć stronę na Facebooku- instrukcja krok po kroku

Aby założyć Fanpage, najpierw musisz posiadać konto prywatne. Tworząc konto firmowe, automatycznie stajesz się jego administratorem. Jak to zrobić? Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją!

  • Kliknij przycisk “plus” w górnym menu Facebooku, na rozwijanej liście pojawi się przycisk “strona”, który należy wybrać. Dzięki temu przejdziesz do tworzenia strony firmowej.
  • Wybierz nazwę strony i stwórz krótki opis, który przybliży odbiorcom, czym się zajmujesz i co oferujesz.
  • Uzupełnij zdjęcie profilowe. W końcu Fanpage to wizytówka Twojej marki! Preferowane wymiary zdjęcia to 960×960 px.
Fanpage na Facebooku
Źródło: DeeZee
  • Ustaw zdjęcie w tle (cover photo). Grafika powinna mieć wymiary 820×360 px. Pamiętaj o odpowiednim wykadrowaniu zdjęcia. 
  • Uzupełnij szczegółowe informacje dotyczące m.in. godzin otwarcia Twojej firmy i jej lokalizacji. W tym kroku dodaj także adres strony internetowej, jeśli taką posiadasz, numer kontaktowy i preferencje dotyczące wiadomości.
  • Jeśli prowadzisz działalność usługową, zamieść na swojej wizytówce firmowej specjalny przycisk, który ułatwi rezerwację wizyty.
  • Twój Fanpage jest gotowy! Teraz możesz wysłać swoim znajomym zaproszenie do polubienia strony. 

Kategoria strony na Facebooku – jak ją określić?

Tworząc Fanpage na Facebooku, musisz wybrać jedną z dostępnych kategorii. Dotyczą one charakteru wykonywanej działalności i mają wpływ na późniejszy wygląd i funkcjonalności Twojej strony firmowej. Co prawda, wybór kategorii nie jest ostateczny, ale dokonanie zmian w tym zakresie musi zostać zaakceptowane przez Facebooka. Mając to na uwadze, postaraj się wskazać właściwą kategorię już na samym początku. Wśród dostępnych kategorii znajdują się m.in.:

  • lokalna firma lub miejsce, 
  • organizacja lub instytucja,
  • marka lub produkt,
  • artysta, zespół lub osoba publiczna. 

Jak widzisz, założenie strony firmowej na Facebooku to bułka z masłem! Tworząc profil, pamiętaj o jak najbardziej szczegółowym uzupełnieniu informacji, chwytliwej i unikalnej nazwie, a także ciekawym zdjęciu profilowym i grafice w tle.