Sprawdź, dlaczego Twoja marka powinna być na Pintereście!

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Jeśli profil Twojej działalności biznesowej łączy się z tematyką wnętrz, kulinariów lub mody, Pinterest jest idealnym miejscem do wirtualnych spotkań ze społecznością. Sprawdź, dlaczego!

Pinterest to skupiająca się na treściach graficznych sieć społecznościowa, która cieszy się ogromną popularnością na świecie. “W obrębie platformy można dzielić się zdjęciami, filmami wideo, infografikami i wszelkiego rodzaju treściami wizualnymi” (źródło). 

Pinterest niektórym może przypominać Instagram, choć poruszanie się i prowadzenie profili na tych platformach jest różne. Za co internauci pokochali Pinterest? Oczywiście za jego wizualny charakter, czyli wirtualną wyszukiwarkę pomysłów. Co ważne, można na nim znaleźć inspiracje dotyczące praktycznie każdego aspektu życia: od wnętrz poprzez makijaż, fotografię biznesową, tatuaże, trendy weselne, kreatywne reklamy po ciekawe inspiracje kulinarne. 

Dlaczego warto być na Pintereście?

  • Jak podaje portal Sprawny Marketing, “aż 57% użytkowników kupiło produkt, który znaleźli w tym medium. Jego wartość mieściła się w przedziałach do 100 zł bądź 101–500 zł (…)
  • Czas na nim spędzany jest wysoki, a samo medium angażuje: 72% badanych sprawdzało aplikację kilka razy dziennie, a połowa z nich korzysta z Pinteresta ponad godzinę” (źródło: Sprawny Marketing).
  • Ponadto, jak wskazuje portal,  89% pinnerów (czyli użytkowników Pinteresta) korzysta z platformy w celu znalezienia inspiracji do dokonania zakupu, co czyni ją “wizualną wyszukiwarką”. 

Jak to działa?

Pinterest umożliwia grupowanie grafik w tablicach, a każdy dodany materiał (zdjęcie, film czy grafika) nazywa się pinem – czyli obrazkiem przypiętym do naszych tablic. Potem każdą z tematycznych tablic (np. z wnętrzami, modnymi dodatkami czy potrawami) możemy oczywiście udostępniać innym.  “Najbardziej popularne piny są wyświetlane przez Pinterest na stronie głównej w <<news feedzie>>. W news feed pojawiają się również piny z tablic, które obserwujesz” (źródło). Kiedy udostępniasz jakiś pin i zostanie on zapisany na tablicy innego użytkownika, dostajesz o tym powiadomienie, naturalnie wzrasta też liczba zapisań Twojego pina. 

Co daje nam konto firmowe na Pintereście?

  1. Do jego prowadzenia zachęcają przede wszystkim dane demograficzne użytkowników Pinteresta. W Polsce tę platformę odwiedza 3,7 mln użytkowników miesięcznie; a 47% z nich to osoby młode, w wieku 25 – 34 lat.  Jak donosi portal Wirtualnemedia.pl, 86 procent użytkowników Pinteresta to kobiety, a większość użytkowników z aplikacji korzysta minimum raz dziennie.  Jeśli więc Twój biznes wiąże się z modą, wnętrzami czy kulinariami, Pinterest to idealne miejsce dla Ciebie.
  1. Każdy opublikowany przez Ciebie pin może zawierać link wychodzący – dzięki czemu staje się źródłem ruchu do Twojej strony (w tej funkcjonalności widać przewagę Pinteresta na Instagramem).
  2. Najpopularniejsze kategorie na Pinterest mogą pokrywać się z profilem Twojej działalności. Na tej platformie społecznościowej królują takie obszary tematyczne jak: “żywność i napoje; wystrój wnętrz; moda damska; DIY i rękodzieło artystyczne” (źródło).
  1. Zakładając konto biznesowe zyskujesz wgląd do wartościowych informacji o swoich odbiorcach, a to pomoże Ci wyciągać wnioski i rozwijać firmę we właściwym kierunku. Pinterest daje Ci wgląd do liczby wyświetleń (i powiększeń) danego pina,  jak też informację, do jakich tablic zostały przypięte Twoje publikacje. Zyskujesz też wiedzę, ile przejść na Twoją stronę odbyło się za pośrednictwem Twoich publikacji. 
  2. “Według danych Open Mobi, aż 96% użytkowników zrealizowało pomysł z Pinterest w życiu. To pokazuje, jak ogromną siłę inspiracji ma Pinterest” (źródło). Dzięki pinom Twoi potencjalni klienci mogą znaleźć też więcej informacji o produktach, które ich interesują (np. poszczególnych kosmetykach do stworzenia makijażu wieczorowego).  
  3. Pinterest naprawdę sprzedaje: to platforma, która “zmniejsza liczbę kroków od inspiracji do konwersji. Wystarczy jeden klik w pina i użytkownik jest o krok od zakupu. Co więcej, według danych Open Mobi, aż 57% użytkowników kupiło produkt, który znalazło na Pinterest” (źródło).

Jak publikować atrakcyjne piny?

  • Podobnie jak w innych kanałach społecznościowych, na Pintereście liczy się historia! Podziel się ciekawą opowieścią o swoim produkcie lub marce.
  • Pamiętaj, że większość użytkowników platformy korzysta z Pinteresta na telefonie, dlatego publikuj obrazy pionowe. 
  • Nie zapomnij o nagłówku oraz tekstach do publikowanych materiałów – użytkownik chce wiedzieć, co widzi.

Pinterest daje markom także szereg innych możliwości: od budowania świadomości i pozycji eksperta po skuteczne działania reklamowe czy sprzedaż live. To platforma, w której możesz wykreować elegancki, pełen klasy wizerunek Twojej firmy. Zanim jednak zaczniesz działania, pamiętaj, że Pinterest, podobnie jak Instagram i Facebook wymagają stworzenia strategii, jak też komunikacji idealnie dopasowanej do użytkowników tej platformy.