Zobacz 7 najbardziej kreatywnych konkursów w social mediach!

sebastian Social Media

Kreatywny konkurs nie może być oksymoronem. Chcesz zaangażować swoich fanów, ale nie wiesz jak? Sprawdź nasze zestawienie i zobacz, czy któryś z przykładów możesz wykorzystać u siebie.

„Kreatywny” – to jeden z przymiotników, który często pojawia się w zestawieniu ze słowem „konkurs”. Jednak czy idzie za tym oczekiwana jakość? Po przebrnięciu przez monotonne zasady (“polub, udostępnij, oznacz”) i niezrozumiałe zapisy w regulaminie użytkownik potrafi szybko się zniechęcić do udziału w zabawie. Jak robić to dobrze, a jednocześnie wygenerować zaciekawienie Fanów? Czytaj dalej!

1. Kubota – pomyśl o sprawach społecznie ważnych.

Marka Kubota w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu postanowiła wesprzeć działania Fundacji JiM (https://jim.org/). Wykorzystując swój flagowy produkt i zbliżającą się Wielkanoc, Kubota zorganizowała konkurs dla fanów. Zabawa polegała na pomalowaniu (zaprojektowaniu własnego wzoru nawiązującego do budowania świadomości autyzmu w społeczeństwie) klapków Kubota Rzep w słusznej sprawie! Zwycięzcą został chłopiec, który sam zmaga się z autyzmem. Warto podkreślić, że marka zdecydowała się na przeznaczenie 5 zł z każdej zakupionej pary klapków na wsparcie działań wspomnianej fundacji. 


(Źródło: Kubota)

2. Samsung – bądź eko!

Od miesięcy nie milknie dyskusja nad tym, czy trend eko jest przejściowy, czy zdecydowanie zakorzenił się w naszym społeczeństwie. Należy zauważyć, że firmy coraz częściej wykorzystują to do promocji: informują o ekologicznych opakowaniach, korzystnym składzie produktów, a także działaniach prowadzonych na rzecz ochrony środowiska. Samsung postanowił zachęcić swoich klientów do tego, by wykorzystali ekologiczne kartony od zakupionych produktów i zbudowali domek dla swojego pupila. Warunkiem było umieszczenie zdjęcia na Instagramie i oznaczenie marki, by mogła ocenić kreatywne podejście do tematu. Akcja #FurTheWin spotkała się z pozytywnym wydźwiękiem, a na Instagramie pojawiło się kilkaset postów zgłoszeniowych. Dodatkowy efekt – bezcenna radość zwierzaków domowych!

3. Schronisko Murowaniec – rodzina jest ważna

Udział w konkursie może zaowocować nie tylko nagrodami materialnymi, ale również przywołać wyjątkowe wspomnienia. Wiedzą o tym fani popularnego tatrzańskiego schroniska Murowaniec, którzy zostali postawieni przed
z pozoru prostym, ale jednocześnie wymagającym zadaniem: “napisz, czego nauczyła Cię Mama i za co jesteś jej szczególnie wdzięczny”. Zabawa została zorganizowana w Dzień Mamy i wygenerowała wiele pozytywnych komentarzy. Internauci do wpisów chętnie dołączali rodzinne zdjęcia. Dodatkowym smaczkiem była możliwość wygrania unikatowej serii ubrań dla autora komentarza i jego Mamy. Miło. 🙂 

4. Pracuj.pl – praca i ludzie są spoko!

Konkursy z cyklu „napisz komentarz i wygraj”, to zdecydowanie najpopularniejsza forma zabawy w mediach społecznościowych, jednak najważniejszy jest pomysł, który pozwoli wydobyć kreatywność fanów. W tym aspekcie niezawodna jest ekipa Pracuj.pl, która poprosiła użytkowników, by wraz ze swoimi kumplami/koleżankami z pracy, wczuli się w bohaterów filmu przyrodniczego czytanego przez Krystynę Czubównę. Główna nagroda? Interpretacja komentarza w formie video, umieszczona na Stories Make Life Harder, z tekstem czytanym przez samą Krystynę Czubównę. Jak się domyślacie, zabawa przyciągnęła wielu miłośników natury i głosu polskiej lektorki!

(Źródło: Pracuj.pl)

5. Tarczyn – zainspiruj się lokalnym pięknem: zaangażuj i #podajdalej.

W ostatnich miesiącach sezon wakacyjny mocno ograniczył się do zwiedzania lokalnego. Marka Tarczyn wyszła z ideą wspólnego stworzenia nieoczywistego przewodnika po Polsce. Jak? Stworzono intuicyjną platformę, gdzie każdy mógł dodać nieznaną miejscówkę wraz z opisem i oznaczeniem lokalizacji, a zarazem stać się lokalnym przewodnikiem! Oprócz nagród materialnych, zwycięzcy zostali wyróżnieni w dedykowanych postach na profilach Tarczyn na Facebooku oraz Instagramie. Efektem konkursu było zgłoszenie ponad kilkudziesięciu nietypowych miejsc w każdym polskim województwie! 

(Źródło: Tarczyn)

6. Muzeum Narodowe w Warszawie – edukuj i podążaj za trendami. 

Okres pandemii i konieczność zakrywania twarzy oraz nosa spowodowały, iż wiele firm zaczęło produkować maski z własnym nadrukiem. Jeden z ciekawszych wzorów zaproponowało Muzeum Narodowe w Warszawie. Instytucja zorganizowała zabawę, w której nagroda była skromna, lecz stricte nawiązywała do misji muzeum – szeroko pojętej edukacji! Aby zdobyć oryginalną maseczkę, użytkownicy musieli wykazać się znajomością wystawy stałej muzeum i napisać, za którym dziełem z kolekcji najbardziej się stęsknili i oczywiście uzasadnić swoją odpowiedź. Akcja przełożyła się na wiele kreatywnych komentarzy, co z pewnością wywołało uśmiech na twarzy niejednego odbiorcy. 

(Źródło: Muzeum Narodowe w Warszawie)

PS jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, to sprawdźcie kreatywnego Instagrama Muzeum Narodowego w Warszawie, polecamy!

7. Huzaro – daj się wykazać

Na koniec zestawienia świetna propozycja od marki Huzaro – producenta profesjonalnych foteli gamingowych. Zadanie? Zaprojektuj własną podkładkę pod myszkę w kreatywny sposób! Na potrzeby akcji firma udostępniła plik png z podkładką. Duże zaangażowanie i wiele ciekawych odpowiedzi konkursowych, świadczą o tym, iż obsługa narzędzi graficznych u wielu młodych odbiorców stoi już na naprawdę wysokim poziomie.


(Źródło: Huzaro)

Reasumując – jeżeli organizujesz konkurs, to pamiętaj, że odbiorcom nie zależy już tylko na atrakcyjnych nagrodach. Lubią się zaangażować, stworzyć coś, co marka wykorzysta i udostępni na swoim profilu. Chcą kreatywnie podejść do tematu i przede wszystkim fajnie spędzić czas! Teraz już wiesz, gdzie szukać inspiracji, zatem do dzieła!