Sprawdź 5 najciekawszych trendów marketingowych na 2024 rok!

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Aby ułatwić Ci planowanie działań marketingowych, spośród wielu raportów i prognoz na 2024 wytypowaliśmy pięć najciekawszych kierunków marketingowych, na które warto zwrócić uwagę. 

Przeanalizowaliśmy m.in. coroczny raport trendów Pinteresta, prognozy marketingowe trendów Forbesa oraz raport  „Marketing Trends 2024” przygotowany przez firmę badawczą Kantar. Niektóre z trendów marketingowych to kontynuacja kierunków, które były zapowiadane już wcześniej, inne są odpowiedzią na zmieniające się czasy (np. rozwój sztucznej inteligencji). Zobacz pięć wybranych przez nas kierunków do uwzględnienia w strategii marketingowej:

1. Powrót stylu retro i… badmintona

W corocznym raporcie trendujących tematów Pinteresta  pojawia się kilka kierunków, które będą przenikać wiele dziedzin życia – m.in. modę, wnętrza czy kreacje graficzne w reklamie. Według prognoz wyraźnym kierunkiem szczególnie wśród Millenialsów i Zetek będzie ukłon w stronę nostalgii i klasyki, stylu retro, muzyki jazzowej i… gry w badmintona. Można więc powiedzieć, że kolejny rok upłynie pod znakiem tęsknoty za tym, co minione  – warto mieć to na uwadze także w marketingowych kreacjach. 

2. Formaty dla zabieganych – podcasty, short video

Warto uwzględnić je w swojej strategii marketingowej – podcasty dalej są mocnym trendem, a liczba ich słuchaczy stale wzrasta (to format idealny dla tych wszystkich, którym brakuje czasu np. na edukację, żyją w biegu, ale mogą włączyć podcast np. podczas zakupów czy w drodze do pracy). Drugim formatem dla zabieganych są krótkie video: Reelsy, Stories, TikToki – ich pozycja w 2024 roku będzie się umacniać – odbiorcy wciąż będą poszukiwać w nich np. rozrywki i edukacji. 

źródło: https://www.instagram.com/crazy_needles_piercing/reels/

3. Pokaż sztucznej inteligencji, że jesteś autorytetem w swojej dziedzinie tematycznej 

Wszyscy wiemy, że dzięki sztucznej inteligencji możemy “produkować” artykuły w sposób masowy. Fakt ten sprawia, że wyszukiwarki szeregujące treści muszą skupić się na aspektach dotyczących autorytetów tematycznych. I tu pojawia się temat budowania autorytetu czy pozycji eksperckiej w jednej niszy. Pomoże to Twojej stronie internetowej wypozycjonować się w rankingu organicznym pod odpowiednie słowa kluczowe. Aby taki efekt uzyskać, postaw na tworzenie artykułów na każdy możliwy temat w obrębie Twojej niszy. 

4. Wnikliwa analityka pozwoli tworzyć hiperpersonalizowane strategie

Klienci już dawno pokochali personalizację, ale dzięki danym analitycznym marketerzy mogą przenieść ją na jeszcze wyższy poziom. Doświadczenia szyte na miarę konsumentów to trend, który rozwinie się w 2024 dzięki ogromnej ilości danych dostępnych z różnych punktów kontaktu – czy to mediów społecznościowych, stron www, czy nawet sklepów stacjonarnych – marki mogą wykorzystać te informacje za pomocą zaawansowanych analiz. Skutkuje to hiperspersonalizowanymi strategiami marketingowymi, w których treść, rekomendacje produktów, a nawet reklamy są dostosowywane do indywidualnych potrzeb konsumentów. 

5. Trend na 2024: rozwój marketingu konwersacyjnego 

Dawno już minęły czasy, gdy klienci cierpliwie czekali na odpowiedzi od marek. Rok 2024 przyniesie nową jakość interakcji z internautami – dzięki zaawansowanym chatbotom i wirtualnym asystentom firmy jeszcze bardziej zaangażują klientów w czasie rzeczywistym, odpowiadając na zapytania i kierując decyzjami zakupowymi. Rozmowy oparte na sztucznej inteligencji zapewniają płynną i spersonalizowaną obsługę, zwiększają satysfakcję klientów, a co za tym idzie, konwersję.

To tylko kilka najciekawszych trendów marketingowych, po więcej sięgnij np. do raportu Pinteresta oraz wspomnianego tu wcześniej raportu  „Marketing Trends 2024” przygotowanego przez firmę badawczą Kantar.