Reklamy świąteczne 2020 – daj się wzruszyć do łez! [AKTUALIZACJA]

Judyta Kokoszkiewicz Video Marketing

Świąteczne reklamy marek stały się już niemal tradycją. To właśnie z momentem ich pojawienia wprowadzamy się w klimat radosnego oczekiwania świąt. W tym roku znane brandy również postawiły na filmy promocyjne, wobec których trudno przejść obojętnie. 

Twórcy reklam świątecznych dosłownie prześcigają się w kreowaniu scenariuszy, które roztapiają serca klientów. Kto z nas nie zna świątecznej ciężarówki Coca-Coli, która na ekranach telewizyjnych co roku przypomina, o tym, że… “Coraz bliżej święta”? 😉 Albo kultowej już reklamy Allegro z dziadkiem, który we wzruszający sposób uczy się angielskiego (spot “English for Beginners”), tylko dlatego, żeby móc porozmawiać ze swoją mieszkającą za granicą, kilkuletnią wnuczką.

To właśnie dzięki takim spotom reklamowym zaczynamy odliczać dni do Bożego Narodzenia. Zobaczcie, jakie reklamy wywołują radość na twarzach klientów w 2020 roku:

1) W tym roku Coca-Cola  nie zawiodła, jeśli chodzi o wprowadzanie w świąteczny nastrój i wywoływanie emocji. 

Zobaczcie spot marki, którego reżyserem jest Taika Waititi, laureat Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany do filmu  „Jojo Rabbit”: 

2) Disney także we wzruszający sposób przypomina, że święta to “Czas, by być razem”. Animacja opowiadająca historię babci i jej wnuczki wprowadza ciepły, nostalgiczny klimat świąt:

  1. Wyrafinowany, bajkowy  i nieco przydługi spot reklamowy marki Apart w tym roku wywołał falę komentarzy i doczekał się równie szeroko komentowanej parodii (“Piękna i długa reklama na święta”). W reklamie ekskluzywnej biżuterii wystąpiły trzy gwiazdy: Anna Lewandowska, Julia Wieniawa i Małgorzata Socha, a kilkuminutowy spot umilała muzyka w wykonaniu Zbigniewa Wodeckiego. 
  1. Świąteczną reklamę telewizyjną można zobaczyć także z udziałem zabawnego Szymona Majewskiego występującego dla marki Plus:  
  1. Emocjonalną świąteczną reklamę z Robertem Lewandowskim wyemitowała również marka T-Mobile, wspierając magię tego, co w świętach jest najbardziej wartościowe:

6) Bożonarodzeniowa  reklama Pepsi w tym roku postawiła na hasło:  „Jak świętować, to tylko z Pepsi!” oraz znanych aktorów: Adama Fidusiewicza, Tomasza Karolaka, Maćka Musiała Wiktorię Gąsiewską oraz znaną influencerkę – Martynę Chomacką.

7) W tym roku także marka McDonalds sprawia, że robi nam się cieplej na sercu. Nostalgiczna świąteczna animacja opowiadająca o mamie i dorastającym synu wzrusza do łez. Warto wspomnieć, że  reklama jest nawiązaniem do ubiegłorocznego spotu marki  i została oznaczona  tym samym hasztagiem (#ReindeerReady). Obie kampanie reklamowe poruszają istotną ideę odnajdywania w sobie wewnętrznego dziecka.

8) Podobnie jak w Polsce przedświąteczny czas w reklamach kojarzy nam się z czerwoną ciężarówką Coca-Coli, tak w Wielkiej Brytanii do rangi niemal tradycji urosło już pojawienie się spotu domu handlowego John Lewis. W tym roku produkcja marki promuje życzliwość i przekazywanie miłości światu:

9) W bardzo ciekawym kierunku, jeśli chodzi o świąteczny spot reklamowy, poszła marka Zalando, emitując spot: “Już niedługo znowu się przytulimy”.  Krótki filmik nawiązuje do sytuacji pandemii i tęsknoty za bliskimi, daje otuchę i wiarę w lepsze jutro. Historia opowiedziana poprzez sceny przytulania się jest wyrazem tego, co dla każdego z nas jest najważniejsze – pielęgnowania więzi. 

10) Sieć hurtowni Makro Polska także rozpoczęła kampanię nawiązującą do aktualnej sytuacji na świecie. Spot: pt. „Daj swojej kuchni odpocząć” ma na celu zachęcenie klientów do zamawiania świątecznych dań w lokalnych restauracjach.

11) Święta z perspektywy psa, przyjaciela na dobre i na złe? Zobaczcie spot polskiej marki John Dog:

12) Z nową kampanią wyszła także sieć sklepów Carrefour, nawiązując do aktualnej sytuacji i potrzeby wzajemnego wspierania się:

13) “Lotteria świąteczna” Lotto w tym roku odwołuje się radości, jaką daje wygrywanie oraz magii świąt w gronie najbliższych:

14) W tym roku platforma Allegro postawiła na teledysk z Julią Wieniawą, Mery Spolsky i Arkiem Kłusowskim:

15) Jakie życzenia składamy swoim najbliższym? Odpowiedź w spocie OSM Piątnica, którego główną bohaterką jest urocza babcia Eugenia piekąca sernik:

Marki co roku prześcigają się w ciekawych kreacjach reklamowych – jedno jest jednak pewne: świąteczne kampanie zawsze stawiają na emocje i ponadczasowe wartości: rodzinę, bliskość i wsparcie.