Poznaj 5 ciekawostek, które pomogą Ci zbudować markę osobistą na LinkedInie!

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

LinkedIn to jeden z najpopularniejszych kanałów do wyszukiwania ofert pracy i rekrutacji pracowników. Ale nie tylko! To właśnie tu zbudujesz silną markę osobistą – Jak? Sprawdź przydatne wskazówki! 

Czy wiesz, że na świecie każdego dnia z LinkedIna aktywnie korzysta ok. 134 milionów osób? Warto wiedzieć też, że na tej platformie funkcjonuje ok. 58 milionów firm, które wykorzystują to miejsce do prezentowania ofert, usług czy budowania pozycji eksperta (źródło).

Ciekawostka:

Najczęstsze umiejętności wymienione na profilach LinkedIn to przywództwo, komunikacja, zarządzanie projektami i praca zespołowa (źródło). 

57,2% użytkowników LinkedIn identyfikuje się jako mężczyźni, a 42,8% jako kobiety. Ogólnie rzecz biorąc, mężczyźni znacznie przewyższają liczbę kobiet na LinkedIn, warto jednak pamiętać, że LinkedIn nie daje opcji wyboru żadnych innych płci niż mężczyzna lub kobieta (źródło). 

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu silnej marki osobistej oraz pozycji eksperta w branży, LinkedIn to idealne do tego miejsce. Zapewnia Ci kontakt z innymi specjalistami, kadrą zarządzającą i wpływowymi osobami z całego świata. Jak wykorzystać swoje konto na LinkedIn do zbudowania silnej marki osobistej? Sprawdź 5 naszych wskazówek!

1. Marka osobista: wyznacz cel komunikacji

Dlaczego chcesz być aktywny na LinkedInie? Czy zależy Ci, by budować pozycję eksperta w branży? A może chcesz wypromować swoją firmę poprzez działalność edukacyjną? Albo kierować ruch z LinkedIna na swoją stronę i zwiększyć sprzedaż? Pamiętaj, by Twoje cele były mierzalne i określone w czasie. Postępy możesz potwierdzić, obserwując wskaźniki takie jak ruch na stronie, ilość reakcji i przyrost obserwatorów, konwersja na sprzedaż. 

2. Zadbaj o wygląd profilu i informacje

Już na wstępie powinieneś wzbudzać zaufanie – niech Twój profil będzie profesjonalną wizytówką!  Zadbaj o dobre zdjęcie profilowe – najlepiej portretowe, w stylu biznesowym (choć nikt nie wymaga też od Ciebie “sztywnego” zdjęcia do legitymacji). Warto zainwestować w sesję u fotografa – poinformuj go, że zdjęcie użyjesz na LinkedInie, powiedz też, w czym się specjalizujesz. Pomoże to uchwycić nie tylko biznesowy charakter, ale nawiąże do branży, w której się specjalizujesz. Zadbaj także o staranne wypełnienie wszystkich pól w informacjach o sobie – konkretnie i na temat. Inspiracją może być profil Joanny Ceplin: 

marka osobista

3. Marka osobista: zbuduj relacje biznesowe

Kiedy ktoś zaprasza Cię do swojej sieci kontaktów, możesz podziękować jej za to w wiadomości prywatnej i zapytać, czym zajmuje się osoba zapraszająca. Możesz nawiązać też do wspólnych tematów i obszarów, którymi się zawodowo zajmujecie. Dzięki temu nawiążesz rozmowę i – być – może cenną biznesową relację.

4. Publikacje na LinkedInie: metoda 5 – 3 – 2

Czy wiesz, że na LinkedInie sieć relacji pomoże Ci zbudować także publikowanie treści innych osób? Skorzystaj z metody  5 – 3 – 2, która mówi, że na każde 10 opublikowanych postów należy publikować: “5x treści pochodzące od innych osób, dopasowane do odbiorców, 3x treści własne (własnego autorstwa), również odpowiadające na potrzeby grupy docelowej, 2x posty sprzedażowe / oferujące rozwiązanie” (źródło). 

5. Marka osobista: jak zainteresować na LinkedInie?

W swoich publikacjach wykorzystaj model AIDA (attention, interest, desire, action). Jak to zrobić? Rozpisaliśmy to według kolejności:

A: Attention, czyli uwaga – przyciągnij ją, wrzucając CTA zachęcając np. do kliknięcia w artykuł (Sprawdź! / Przeczytaj artykuł!). Możesz też operować nagłówkami, które zwrócą uwagę odbiorców, bo np. rozwiązują ich problem czy nawiązują do interesujących zagadnień.

I: Interest – wzbudź zainteresowanie odbiorcy na LinkedInie.  “Reguła 3 sekund mówi, że masz dokładnie 3 sekundy na to, by przyciągnąć uwagę odbiorcy interesującym nagłówkiem publikacji. Kolejne 30 sekund masz na zainteresowanie treścią posta. To mało, więc warto dobrze wykorzystać 1300 znaków, które mamy do dyspozycji, publikując na LinkedIn” (źródło). Jak widzisz, moment, w którym możesz zdobyć zainteresowanie jest krótki – skup się więc na dobrym formatowaniu posta. Używaj krótkich zdań, rób odstępy – treść musi być  atrakcyjna na pierwszy rzut oka.

źródło: https://www.linkedin.com/in/karolinamargasinska/

D: Desire (pożądanie): jeśli dobrze zrealizowałeś powyższe wskazówki, pora na przekonanie klienta, że Twoje rozwiązanie lub produkt zaspokoi jego potrzeby. Dlatego postaraj się jasno przedstawić w copy korzyści, jakie dajesz, albo: pokaż, jakie korzyści ominą odbiorcę, jeśli nie zdecyduje się na Twój produkt/usługę. 

 A: Action (działanie): kluczowe jest tu zastosowanie CTA. Wezwanie do działania dajemy na końcu publikacji (Kup teraz / Sprawdź ofertę / Przeczytaj więcej). Jeśli odbiorca dał Ci swoją uwagę, zainteresowanie, przekułeś to pożądanie – pora przejść do działania! Nie bagatelizuj tego punktu! CTA znacznie podnosi skuteczność w realizacji celu (np. przejścia na stronę Twojego sklepu lub na bloga firmowego). 

Mamy nadzieję, że 5 powyższych wskazówek dotyczących LinkedIna pomoże Ci w codziennych działaniach.  Postaw na ten kanał, dopasowując komunikaty i publikacje do swojej grupy docelowej.