Poznaj 10 inspirujących pomysłów na wpis na Instagramie!

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Każdy marketer czasem staje przed problemem braku pomysłów na nowe treści. Oczywiście najlepiej jest planować je z wyprzedzeniem. Zobacz, jakie inspiracje przygotowaliśmy, by ułatwić Ci sukcesywne budowanie profilu na Instagramie.

Instagram wciąż cieszy się w Polsce ogromną popularnością: jak podaje Napoleon Cat, medium liczy obecnie 11,5 miliona aktywnych użytkowników (stan na sierpień 2022, źródło). Można więc powiedzieć, że jedna trzecia polskiej populacji internautów stawia na Instagram. Dlatego warto zaistnieć tam jako marka. Zdobywanie nowych obserwatorów wymaga jednak czasu i przemyślanych publikacji. Dziś podzielimy się z Tobą pomysłami na wpis na Instagramie, którt pomoże Ci zwiększyć zasięgi. 

1. Wpis na Instagramie lub reels współdzielony 

To forma publikacji, która umożliwia więcej niż jednej osobie stworzenie materiału, który pojawia się na obu kontach jednocześnie. Jak to zrobić? Przy publikacji materiału wystarczy kliknąć w “Oznacz osoby”, a następnie wybrać “Zaproś współtwórcę” i opublikować post. Na obu profilach będzie widoczna ta sama liczba reakcji, jak też nicki twórców będą widniały równolegle, jak w przykładzie poniżej:

źródło: Instagram FitOrSweet

2. Instagram Reels

To stosunkowo nowe narzędzie, które wciąż umożliwia markom zbieranie nowych obserwatorów i poszerzanie zasięgu konta. Na ten format stawiają wszystkie marki, którym zależy na jakościowym contencie video i tworzeniu konta, które dostarcza internautom inspiracji.   

“Nie przejmuj się również, jeśli początkowo Twoja rolka nie odniesie sukcesu. Algorytmy Instagrama często wracają do starych rolek i właśnie one są do pewnego momentu świetnie pozycjonowane i zyskują swój dawny blask, zdobywając dla Ciebie szerokie zasięgi” (źródło). 

3. Połączenie zdjęcia z atrakcyjną grafiką:

Zajrzyj na Instagram marki Zooksy, który postawił na estetykę cenioną przez generację Z: żywe kolory, memy, nawiązania do lat 90. i humorystyczne copy dotyczące skarpetek:

4. Wpis na Instagramie: post konkursowy

Pamiętaj o podstawowych zasadach tworzenia konkursu w social mediach: przygotowania i opublikowania regulaminu, przedstawienia jasnych zasad i prostego zadania konkursowego. Im będzie ono łatwiejsze, tym więcej osób się zaangażuje. Nie zapomnij o atrakcyjnych nagrodach: gra musi być warta świeczki! 😉

5. Przygotuj LIVE z gościem

To świetna metoda nie tylko na poruszenie ważnego tematu, ale i na poszerzanie zasięgu! Zaproś do rozmowy innego instagramera, stwórz promocję wydarzenia i zaintryguj tytułem. Koniecznie też zapisz LIVE na feedzie (stwórz do niego okładkę, jak np. Agnieszka z bloga Buuba.pl poniżej), by obserwatorzy mogli go łatwo odnaleźć i obejrzeć w późniejszym terminie.

6. Wpis na Instagramie – post na aktywność

Warto zajrzeć do social mediów Taniej książki, która doskonale wie, jak aktywizować swoich obserwatorów w komentarzach. Poniżej jeden z pomysłów:

7. Edukacyjna karuzela

Jak na przykładzie poniżej, post karuzelowy może być porównaniem właściwości dwóch produktów. Ciekawie pokazała to marka Soraya: 

8. Uwaga, ten materiał…

Grafika, która pozornie bluruje “zakazane” zdjęcie od razu przyciąga wzrok. Ponownie powołamy się na przykład Taniej książki, która postanowiła puścić oko do czytelników, publikując poniższą karuzelę:  

9. Uchyl rąbka tajemnicy!

Szykuje się premiera nowego kosmetyku? A może wprowadzasz na rynek nową linie ubrań? Daj znać swoim odbiorcom, że tuż za rogiem czeka na nich zupełna nowość. Możesz zrobić to np. podkładając odpowiednią muzykę do Reelsa i blurując produkt, jak zrobiła to Soraya:

10. Przydatny wpis na Instagramie? Poradnik!

Zerknij na feed marki Anwen – znajdziesz tam mnóstwo porad dla włosomaniaczek. Każdy tip ma swoją  formę – przeważają oczywiście reelsy i posty karuzelowe, ale porady dotyczące np. olejowania czy stosowania kosmetyków znajdziesz także w wyróżnionych relacjach. 

Na koniec warto zaznaczyć, że nawet najbardziej przemyślany feed i regularne publikacje różnych formatów to jeszcze nie wszystko! Pamiętaj, by aktywnie odpowiadać na komentarze pod swoimi postami i tworzyć copy, które skłania do dyskusji (zadawaj pytania np. w relacjach, angażuj poprzez ankiety). Jak radzi Dominika Żak, założycielka marki DeeZee, możesz także:

  • nawiązywać kontakt z osobami, które wzięły udział w Twoich insta ankietach;
  • codziennie dodawać komentarze pod postami osób, które Cię obserwują;
  • oglądać transmisje live i na każdej z nich zostawić co najmniej 5 komentarzy i 5 like’ów”.

Do dzieła! 😉