Jak założyć sklep na Instagramie?
Instagram może być jedną z wielu platform, na której prowadzisz sprzedaż produktów swojej marki. Zobacz, jak założyć sklep na Instagramie i jakie są korzyści tego rozwiązania.
Już sama statystyka przemawia tu na korzyść platformy Meta: każdego dnia Instagram odwiedza ponad 500 milionów użytkowników (źródło). Warto więc trafiać do nich ze swoim portfolio produktów – jak to działa w praktyce?
Prawdopodobnie miał_ś okazję widzieć sklep na Facebooku – na Instagramie działa to w analogiczny sposób. Sprzedaż jest możliwa – mówiąc w skrócie – dzięki oznaczaniu produktów klikalnymi znacznikami na zdjęciach.
“Sklep na Instagramie nie pozwala Ci prowadzić sprzedaży bezpośrednio w jego ramach. Daje Ci jedynie możliwość oznaczania produktów i wyświetlania ich w atrakcyjnej formie. Aby sfinalizować zakup, potencjalny klient będzie musiał skorzystać z odnośnika (Wyświetl w witrynie), który przeniesie go na łamy Twojego sklepu” (źródło).
Twój sklep na Instagramie to miejsce, w którym możesz prowadzić sprzedaż i dzielić się historią swojej marki, umożliwiając użytkownikom przeglądanie produktów i kolekcji.
Opcja znaczników produktów (widoczna na zdjęciu niżej) pozwala wyróżnić produkty z katalogu bezpośrednio na zdjęciach i filmach, w tym w Aktualnościach, rolkach, relacjach i wzmiankach o produktach w biogramie w profilu lub kopii aktualności. Dzięki znacznikom każdy użytkownik może dotknąć zdjęcia i dowiedzieć się więcej.
Jak założenie sklepu na Instagramie wygląda w praktyce?
Jest to rozwiązanie bezpłatne, trzeba jednak spełniać określone warunki. Na ten moment możliwa jest tylko sprzedaż produktów w obrębie sklepu na Instagramie (z wyłączeniem usług).
Sprawdź wskazówki, które są dostępne na oficjalnej stronie Instagrama:
- Najpierw zapoznaj się z Wymaganiami dotyczącymi kwalifikacji do handlu, aby mieć pewność, że sprzedajesz kwalifikujące się produkty i przestrzegasz zasad Mety, takich jak regulamin, zasady handlowe oraz zasady społeczności itp.
- Sprawdź także, czy Twój rynek jest obsługiwany przez funkcję.
- Ważne: firma powinna mieć własną domenę witryny internetowej. Ogłoszenia dotyczące produktów w Twoim sklepie muszą dotyczyć produktów dostępnych do bezpośredniego zakupu w witrynie Twojej firmy, a Ty musisz reprezentować sklep lub witrynę powiązaną z podaną domeną.
- Sprawdź, czy Twój profil na Instagramie ma status konta formowego lub konta konta twórcy. Kolejny krok: połącz go ze stroną na Facebooku.
- Jeśli jeszcze go nie masz, załóż konto w Menedżerze firmy: będzie Ci potrzebne, aby skonfigurować swój sklep w Menedżerze sprzedaży. Menedżer firmy da Ci możliwość zarządzania kontami reklamowymi, stronami i pracownikami.
Ważne:
niezwykle istotna jest lokalizacja – jeśli działasz w Polsce, nie ma powodu do obaw. Jeśli jednak prowadzisz sprzedaż międzynarodową, skorzystaj z supportu Meta, by dowiedzieć się, jak to wygląda w innych krajach. Pamiętaj także, że aby prowadzić sklep na Instagramie, musisz mieć założone konto profesjonalne (możesz łatwo zmienić ten status z prywatnego – wystarczy wejść w Ustawienia konta).
Jak założyć sklep na Instagramie?
Jeśli masz spełnione powyższe wskazówki, jesteś gotow_ do kolejnego ruchu – założenia sklepu. Jak to zrobić krok po kroku?
- Po zalogowaniu na koncie wejdź w Ustawienia konta i wybierz Firma
- Następnie kliknij Zarejestruj się w usłudze Zakupy.
- Wybierz: Kontynuuj, a nastepnie kliknij w ten katalog produktów, który potrzebujesz mieć przypisany do swojego konta.
- Zatwierdź, klikając Gotowe.
- Poczekaj na pozytywną weryfikację (która trwa min. kilka dni).
Ważne:
niezwykle istotna jest lokalizacja – jeśli działasz w Polsce, nie ma powodu do obaw. Jeśli jednak prowadzisz sprzedaż międzynarodową, skorzystaj z supportu Meta, by dowiedzieć się, jak to wygląda w innych krajach. Pamiętaj także, że aby prowadzić sklep na Instagramie, musisz mieć założone konto profesjonalne (możesz łatwo zmienić ten status z prywatnego – wystarczy wejść w ustawienia konta).
Dlaczego warto mieć założony sklep na Instagramie?
- Zyskujesz wielki zasięg – liczba użytkowników Instagrama w Polsce stale rośnie.
- Atrakcyjna forma przedstawiania produktów – nie tylko w formie zdjęć, ale także karuzeli, reels, stories czy postów video. Różne formaty pozwalają trafić do różnych grup docelowych. Produkty można zaprezentować w bardziej oryginalny sposób, np. noszone na sobie
- Mobilność – użytkownicy smartfonów w większości dokonują zakupów przez telefon – Instagram jest więc idealnym miejscem do przeglądania produktów.
- Możliwości reklamowe – Instagram jako część ekosystemu reklamowego Meta Ads pozwala precyzyjnie targetować kampanie i remarketing.
- Użytkownicy, którzy trafiają do witryny sklepu z Instagrama mogą mieć większe zaufanie do strony.
Pamiętaj: aby zarządzać produktami, musisz to robić z pozycji konta na Facebooku, dlatego potrzebujesz połączyć konto profesjonalne na Instagramie z kontem na Facebooku (wchodząc w ustawienia konta na IG -> centrum kont).