Jak założyć sklep na Instagramie?

Judyta Kokoszkiewicz Bez kategorii

Instagram może być jedną z wielu platform, na której prowadzisz sprzedaż produktów swojej marki. Zobacz, jak założyć sklep na Instagramie i jakie są korzyści tego rozwiązania.

Już sama statystyka przemawia tu na korzyść platformy Meta: każdego dnia Instagram odwiedza ponad 500 milionów użytkowników (źródło). Warto więc trafiać do nich ze swoim portfolio produktów – jak to działa w praktyce?

Prawdopodobnie miał_ś okazję widzieć sklep na Facebooku – na Instagramie działa to w analogiczny sposób. Sprzedaż jest możliwa – mówiąc w skrócie – dzięki oznaczaniu produktów klikalnymi znacznikami na zdjęciach. 

“Sklep na Instagramie nie pozwala Ci prowadzić sprzedaży bezpośrednio w jego ramach. Daje Ci jedynie możliwość oznaczania produktów i wyświetlania ich w atrakcyjnej formie. Aby sfinalizować zakup, potencjalny klient będzie musiał skorzystać z odnośnika (Wyświetl w witrynie), który przeniesie go na łamy Twojego sklepu” (źródło).

Twój sklep na Instagramie to miejsce, w którym możesz prowadzić sprzedaż i dzielić się historią swojej marki, umożliwiając użytkownikom przeglądanie produktów i kolekcji.

Opcja znaczników produktów (widoczna na zdjęciu niżej) pozwala wyróżnić produkty z katalogu bezpośrednio na zdjęciach i filmach, w tym w Aktualnościach, rolkach, relacjach i wzmiankach o produktach w biogramie w profilu lub kopii aktualności. Dzięki znacznikom każdy użytkownik może dotknąć zdjęcia i dowiedzieć się więcej. 

Jak założenie sklepu na Instagramie wygląda w praktyce?

Jest to rozwiązanie bezpłatne, trzeba jednak spełniać określone warunki. Na ten moment możliwa jest tylko sprzedaż produktów w obrębie sklepu na Instagramie (z wyłączeniem usług). 

Sprawdź wskazówki, które są dostępne na oficjalnej stronie Instagrama:

  • Najpierw zapoznaj się z Wymaganiami dotyczącymi kwalifikacji do handlu, aby mieć pewność, że sprzedajesz kwalifikujące się produkty i przestrzegasz zasad Mety, takich jak regulamin, zasady handlowe oraz zasady społeczności itp.
  • Sprawdź także, czy Twój rynek jest obsługiwany przez funkcję.
  • Ważne: firma powinna mieć własną domenę witryny internetowej. Ogłoszenia dotyczące produktów w Twoim sklepie muszą dotyczyć produktów dostępnych do bezpośredniego zakupu w witrynie Twojej firmy, a Ty musisz reprezentować sklep lub witrynę powiązaną z podaną domeną.
  • Sprawdź, czy Twój profil na Instagramie ma status konta formowego lub konta konta twórcy. Kolejny krok: połącz go ze stroną na Facebooku.
  • Jeśli jeszcze go nie masz, załóż konto w Menedżerze firmy: będzie Ci potrzebne, aby skonfigurować swój sklep w Menedżerze sprzedaży. Menedżer firmy da Ci możliwość zarządzania kontami reklamowymi, stronami i pracownikami.

Ważne:

niezwykle istotna jest lokalizacja – jeśli działasz w Polsce, nie ma powodu do obaw. Jeśli jednak prowadzisz sprzedaż międzynarodową, skorzystaj z supportu Meta, by dowiedzieć się, jak to wygląda w innych krajach. Pamiętaj także, że aby prowadzić sklep na Instagramie, musisz mieć założone konto profesjonalne (możesz łatwo zmienić ten status z prywatnego – wystarczy wejść w Ustawienia konta).

Jak założyć sklep na Instagramie?

Jeśli masz spełnione powyższe wskazówki, jesteś gotow_ do kolejnego ruchu – założenia sklepu. Jak to zrobić krok po kroku?

  1. Po zalogowaniu na koncie wejdź w Ustawienia konta i wybierz Firma
  2. Następnie kliknij Zarejestruj się w usłudze Zakupy.
  3. Wybierz: Kontynuuj, a nastepnie kliknij w ten katalog produktów, który potrzebujesz mieć przypisany do swojego konta. 
  4. Zatwierdź, klikając Gotowe. 
  5. Poczekaj na pozytywną weryfikację (która trwa min. kilka dni).
źródło: https://instamarketing.pl/blog/sklep-na-instagramie-jak-sprzedawac-na-insta/

Ważne:

niezwykle istotna jest lokalizacja – jeśli działasz w Polsce, nie ma powodu do obaw. Jeśli jednak prowadzisz sprzedaż międzynarodową, skorzystaj z supportu Meta, by dowiedzieć się, jak to wygląda w innych krajach. Pamiętaj także, że aby prowadzić sklep na Instagramie, musisz mieć założone konto profesjonalne (możesz łatwo zmienić ten status z prywatnego – wystarczy wejść w ustawienia konta).

Dlaczego warto mieć założony sklep na Instagramie?

  1. Zyskujesz wielki zasięg – liczba użytkowników Instagrama  w Polsce stale rośnie.
  2. Atrakcyjna forma przedstawiania produktów – nie tylko w formie zdjęć, ale także karuzeli, reels, stories czy postów video. Różne formaty pozwalają trafić do różnych grup docelowych. Produkty można zaprezentować w bardziej oryginalny sposób, np. noszone na sobie
  3. Mobilność – użytkownicy smartfonów w większości dokonują zakupów przez telefon – Instagram jest więc idealnym miejscem do przeglądania produktów. 
  4. Możliwości reklamowe – Instagram jako część ekosystemu reklamowego Meta Ads pozwala precyzyjnie targetować kampanie i remarketing. 
  1. Użytkownicy, którzy trafiają do witryny sklepu z Instagrama mogą mieć większe zaufanie do strony.

Pamiętaj: aby zarządzać produktami, musisz to robić z pozycji konta na Facebooku, dlatego potrzebujesz połączyć konto profesjonalne na Instagramie z kontem na Facebooku (wchodząc w ustawienia konta na IG -> centrum kont).