#Instagram w obliczu koronawirusa
Instagram wprowadził kilka przydatnych aktualizacji związanych z pandemią koronawirusa. Platforma, która jest obecnie jednym z głównych mediów informacyjnych, jako główny cel przyjęła walkę z fake news, a także skuteczne ograniczenia w szerzeniu dezinformacji.
Instagram zapowiedział, że wszystkie konta powiązane z Covid-19 zostaną usunięte z rekomendacji, a zawartość związana z koronawirusem zostanie usunięta z zakładki Explore, chyba że źródłem jest wiarygodna organizacja zdrowia. Tak samo w przypadku hasztagów – wszystkie posty, powiązane z wirusem i nie będące oficjalną informacją, zostaną ukryte.
Użytkownicy, którzy szukają informacji na temat koronawirusa lub Covid-19, zobaczą komunikat edukacyjny łączący ich z kontami WHO i lokalnych ministerstw zdrowia. Instagram zapowiedział, że ta funkcja będzie dostępna na całym świecie w nadchodzących tygodniach.
Instagram tymczasowo zakazał także reklam i dodawania treści promujących niektóre artykuły medyczne, w tym maski na twarz. Na platformie nie można także dodawać płatnych reklam produktów związanych z koronawirusem, których celem jest pilne działanie, zagwarantowanie wyleczenia lub zapobieganie rozprzestrzenianiu się choroby.
Wyłączono także możliwość wyszukiwania efektów rozszerzonej rzeczywistości związanych z Covid-19, chyba że zostały opracowane we współpracy z uznanymi organizacjami medycznymi.
Pojawiła się także nowa funkcja – Instagram testował wspólne oglądanie podczas rozmów wideo już w kwietniu ubiegłego roku, ale oficjalnie zostaje udostępniona teraz, aby pomóc ludziom poradzić sobie z dystansem społecznym. Współ-oglądanie umożliwia użytkownikom przeglądanie postów na Instagramie wraz ze znajomymi podczas czatów wideo, a funkcję można aktywować rozpoczynając czat wideo (dotknij ikony czatu wideo w skrzynce odbiorczej Direct lub istniejącego wątku w trybie bezpośrednim), a następnie przeglądając, zapisując, lubiąc i sugerując filmy i zdjęcia, dotykając ikony zdjęcia w lewym dolnym rogu trwającego czatu wideo.
Instagram udostępnia także wiadomości na naklejkach – nowe naklejki są wprowadzane, aby pomóc ludziom udostępniać dokładne informacje związane z koronawirusem w Stories, w tym przypomnienia o umyciu rąk i dystansie od innych.
Nowa naklejka Covid-19 została dodana do naklejki Darowizna, aby umożliwić ludziom szybką identyfikację odpowiednich organizacji non-profit.
Instagram podsumował wszystkie swoje działania w specjalnym wpisie na blogu: „Będziemy nadal priorytetowo traktować bezpieczeństwo, łącząc ludzi z dokładnymi informacjami i zachęcając do wsparcia w miarę rozwoju epidemii Covid-19”.