Influencer marketing, który działa, czyli jak to robią najlepsi
W ramach cyklu rozmów Marketing bez filtra dziś poruszamy temat skutecznego influencer marketingu, czyli działań z twórcami, w ramach których trzy strony odnoszą korzyści: zarówno marka, influencer jak i odbiorcy treści reklamowych.
Moim gościem jest Maciek Trojanowicz, właściciel Troyann Media, bloger, wykładowca i menager znanych polskich blogerek, m.in. Segritty, Ani z AniaMaluje.pl czy Marysi Góreckiej z MamyGadżety.pl. Przez kilkanaście lat pracował w topowych polskich agencjach reklamowych, odpowiadając m.in. za setki udanych kampanii z influencerami. Obecnie swoje bogate doświadczenie wykorzystuje “po drugiej stronie lustra”, jako menager twórców internetowych współpracujących w popularnymi markami.
Z naszej rozmowy dowiecie się, m.in.:
- Jak przeprowadzić research influencerów do współpracy.
- Jakich błędów marki powinny unikać w komunikacji z twórcami internetowymi.
- Na czym polega praca menagera popularnych influencerek.
- Jakie są cechy udanej kampanii z influencerami.
- Z jakimi markami influencerzy nie chcą wchodzić we współprace?
- Czy barter można sformalizować umową?
- Trendy w influencer marketingu na 2021 rok.
Przybliżony rozkład jazdy:
2:23 – Czy marki traktują influencer marketing jako stały punkt uwzględniany w budżecie na promocję?
4:16 – Trudności, jakie napotykają marketerzy zajmujący się pracą z influencerami
5:52 – Na czym polega praca menagera popularnych polskich blogerek?
8:18 – Jak wygląda raportowanie efektów skończonych kampanii z influencerami?
10:26 – Kampanie z influencerami, które są szczególnym powodem do dumy naszego gościa
14:14 – Na ile marka może ingerować w to, co się dzieje wokół kampanii (np. w negatywne komentarze pod wpisem blogowym)
18:05 – Dlaczego przy kampanii z influencerami warto zwrócić się o pomoc agencji?
18:46 – Błędy, których warto unikać przy kampaniach marek z influencerami
19:20 – Koszty wyceny publikacji i licencji do praw autorskich
20:45 – Z jakimi markami influencerzy nie chcą wchodzić we współprace reklamowe?
22:13 – Co to znaczy, że marki mają czasem zbyt wybujałe oczekiwania względem influencerów?
24:34 – Na czym polega odpowiedzialność społeczna influencerów?
25:48 Czym jest barter i jakie oczekiwania może mieć marka przy tym rodzaju rozliczenia
31:18 – Czy działania barterowe można i warto sformalizować np. podpisaniem umowy?
32:53 – Trzy najczęściej popełniane błędy przy wybieraniu influencera do kampanii
35:08 – Jak unikać twórców “kryzysogennych”, z którymi współpraca może grozić kryzysem wizerunkowym marki?
36:35 – Narzędzia do researchu kont influencerów
38:18 – Cechy udanej kampanii z influencerami i zasada 3x win
39:48 – Trendy w influencer marketingu, które będą się rozwijać w 2021 roku
46:38 – Współpraca z topowymi influencerami – jak to wygląda po stronie menagera?
Obejrzyjcie rozmowę w formie video: