Influencer marketing, który działa, czyli jak to robią najlepsi

Judyta Kokoszkiewicz Influencer Marketing

W ramach cyklu rozmów Marketing bez filtra dziś poruszamy temat skutecznego influencer marketingu, czyli działań z twórcami, w ramach których trzy strony odnoszą korzyści: zarówno marka, influencer jak i odbiorcy treści reklamowych.

Moim gościem jest  Maciek Trojanowicz, właściciel Troyann Media, bloger, wykładowca i  menager znanych polskich blogerek, m.in. Segritty, Ani z AniaMaluje.pl czy Marysi Góreckiej z MamyGadżety.pl. Przez kilkanaście lat pracował w topowych polskich agencjach reklamowych, odpowiadając m.in. za setki udanych kampanii z influencerami. Obecnie swoje bogate doświadczenie wykorzystuje “po drugiej stronie lustra”, jako menager twórców internetowych współpracujących w popularnymi markami.

Z naszej rozmowy dowiecie się, m.in.:

  • Jak przeprowadzić research influencerów do współpracy.
  • Jakich błędów marki powinny unikać w komunikacji z twórcami internetowymi.
  • Na czym polega praca menagera popularnych influencerek.
  • Jakie są cechy udanej kampanii z influencerami.
  • Z jakimi markami influencerzy nie chcą wchodzić we współprace?
  • Czy barter można sformalizować umową?
  • Trendy w influencer marketingu na 2021 rok.

Przybliżony rozkład jazdy:

2:23 – Czy marki traktują influencer marketing jako stały punkt uwzględniany w budżecie na promocję?   

4:16 – Trudności, jakie napotykają marketerzy zajmujący się pracą z influencerami

5:52 – Na czym polega praca menagera popularnych polskich blogerek?

8:18 – Jak wygląda raportowanie efektów skończonych kampanii z influencerami? 

10:26 – Kampanie z influencerami, które są szczególnym powodem do dumy naszego gościa

14:14 – Na ile marka może ingerować w to, co się dzieje wokół kampanii (np. w negatywne komentarze pod wpisem blogowym)

18:05 – Dlaczego przy kampanii z influencerami warto zwrócić się o pomoc agencji?

18:46 – Błędy, których warto unikać przy kampaniach marek z influencerami

19:20 – Koszty wyceny publikacji i licencji do praw autorskich

20:45 – Z jakimi markami influencerzy nie chcą wchodzić we współprace reklamowe?

22:13 – Co to znaczy, że marki mają czasem zbyt wybujałe oczekiwania względem influencerów?

24:34 – Na czym polega odpowiedzialność społeczna influencerów?

25:48 Czym jest barter i jakie oczekiwania może mieć marka przy tym rodzaju rozliczenia

31:18 – Czy działania barterowe można i warto sformalizować np. podpisaniem umowy?

32:53 – Trzy najczęściej popełniane błędy przy wybieraniu influencera do kampanii

35:08 – Jak unikać twórców “kryzysogennych”, z którymi współpraca może grozić kryzysem wizerunkowym marki?

36:35 – Narzędzia do researchu kont influencerów

38:18 – Cechy udanej kampanii z influencerami i zasada 3x win

39:48 – Trendy w influencer marketingu, które będą się rozwijać w 2021 roku

46:38 – Współpraca z topowymi influencerami – jak to wygląda po stronie menagera?

Obejrzyjcie rozmowę w formie video: