Czym jest IGTV?
IGTV to nowy, niezawodny sposób na ulepszenie Twojej strategii na Instagramie!
IGTV to krótkie, maksymalnie 10-minutowe filmiki (w przypadku większości kont, duże profile mogą dodawać nawet godzinne produkcje). Instagram umożliwia nam dodawanie pojedynczych filmów, a także całych serii. Niewątpliwym plusem tej opcji jest to, że każdy bez wyjątku może przygotować taki film – nie mamy żadnych ograniczeń (jak np. w przypadku opcji swipe-up).
Gdzie znaleźć IGTV? Każdy profil, który publikuje takie nagrania ma odpowiednią ikonkę na głównym feedzie – jest to charakterystyczny telewizorek. Po kliknięciu w niego przenosi nas do oddzielnego feedu, na którym znajdują się wszystkie produkcje danego użytkownika.
IGTV pojawia się także w sekcji Explore – Instagram przygotowuje dla Ciebie filmy na podstawie Twoich zainteresowań i osób, które obserwujesz. Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, możesz także udostępniać znajomym filmy IGTV za pośrednictwem Instagram Direct.
Niewątpliwym plusem tej opcji jest także to, że obecnie nie znajdziesz tam żadnych reklam! Oficjalna informacja jest taka, że platforma skupia się na budowaniu zaangażowania oraz zachęca do tego, aby jak najwięcej osób i marek przetestowała tę formę komunikacji z innymi.
O czym należy pamiętać nagrywając IGTV? Format filmów jest zarówno pionowy jak i poziomy.
Z założenia, IGTV ma być połączeniem YouTube oraz Snapchata, jest przeznaczone do śledzenia ulubionych osób oraz informacji zza kulis znanych marek. Treść wrzucana do IGTV nie musi być tak dopracowana i profesjonalna jak np. oficjalna reklama lub post pasujący do idealnego feed’u.
Obecnie istnieją trzy kategorie IGTV: dla Ciebie, obserwowane i popularne. “Dla Ciebie” to zbiór filmów, które Instagram uznał za interesujące ze względu na osoby, które obserwujesz oraz na podstawie tematyki, którą lubisz. “Obserwowane” to produkcje wszystkich osób, które obserwujesz, a dział “Popularne” zawiera wszystkie popularne filmy, uszeregowane według popularności.
Ciekawostką jest fakt, że filmy IGTV pojawiają się 4x większe niż zdjęcia na stronie Explore – jest to prawdziwy atut dla marek, które chcą trafiać do nowych odbiorców.
Chcesz zacząć kręcić filmy? Kliknij Ustawienia w prawym górnym rogu, a następnie “Utwórz kanał”. Kilka informacji praktycznych:
– format wideo to MP4,
– filmy muszą trwać co najmniej minutę,
– rozmiar to max. 650 MB,
– współczynnik proporcji 16:9 lub 9:16.
Funkcja IGTV to wielka szansa dla marek – jeśli regularnie publikujesz dla swoich odbiorców i udostępniasz wysokiej jakości treści, szybko zauważysz wzrost zaangażowania i liczby obserwujących. Pamiętaj, aby zachęcić swoich fanów do włączenia powiadomień dla Twoich publikacji.
Ciekawostka – można mieć tylko jeden kanał IGTV na konto na Instagramie.