Co warto wiedzieć o analityce treści w kampaniach marketingowych?

Judyta Kokoszkiewicz Content Marketing

Jakie korzyści może przynieść firmie inwestowanie w różne formy content marketingu? Jak analizować swoje działania contentowe pod kątem ich skuteczności?

Chciałbyś inwestować w tę formę marketingu, ale nie wiesz, czy się opłaca? Dziś na te i inne pytania odpowiedzą nasze specjalistki, które zagadnienia analityki i content marketingu mają w małym paluszku.

Content marketing – istota

Mówiąc najprościej, to długoterminowe działania, w których skupiamy się na tworzeniu treści dopasowanych do potrzeb np. czytelników. Mamy tu mnóstwo możliwości, formatów i kanałów dystrybucji dostosowanych pod odbiorcę. Content marketing to nie tylko słowo pisane, ale również informacje przekazywane za pomocą podcastu, webinaru, filmu na YouTubie, prezentacji multimedialnej czy w formie infografiki. 

Infografika cechy

Jaką miarą mierzyć sukces działań content marketingowych? 

O sukcesie strategii marketingu treści mówimy wtedy, gdy nasze komunikaty trafiają do właściwego odbiorcy i skłaniają go do podjęcia określonych działań. Przykład? Tworzysz merytoryczne wpisy na bloga o wędkarstwie, a Twoi odbiorcy chętnie zostawiają swój e-mail w zamian za treści, którymi się dzielisz. Kluczem jest tu więc rozwiązywanie konkretnych zagadnień, odpowiadanie na pytania odbiorcy czy rozwiązanie jego problemów poprzez nasze treści. Pamiętaj też, że większość z nas w trakcie podejmowania decyzji zakupowych poszukuje interesujących informacji o usłudze lub produkcie – tu też pojawia się pole do popisu dla content marketera 😉 Dobre treści budują świadomość Twojej marki i pomogą wypozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Jeśli chciałbyś poznać temat content marketingu bliżej, jak też nauczyć się analizować skuteczność treści w kampaniach marketingowych, mamy dla Ciebie bezpłatnego e-booka. Publikacja “Analityka treści w kampaniach marketingowych”, którą wspólnie z agencją Sempai wydaliśmy to praktyczny przewodnik krok po kroku, z którego dowiesz się, jak ulepszyć swój serwis internetowy. Aż 60 stron przydatnych wskazówek, wypowiedzi ekspertów z branży, gotowe rozwiązania do wprowadzenia oraz bonus: Google Analytics 4 w mierzeniu działań content marketingowych!

Dziś zapraszamy Cię także do obejrzenia godzinnego wywiadu wideo z autorkami tej publikacji: z Anną Moczulską – analityczką webową i team liderką w agencji Sempai oraz Katarzyną Sikorą-Protasiuk, starszą specjalistką ds. Content Marketingu i team leaderką w Kohai. To rozmowa, z której dowiecie się, między innymi:

  • Jaka przyszłość czeka słowo pisane?
  • Dlaczego firmy powinny stawiać na content marketing?
  • Content marketing a copyrighting – czym różnią się te pojęcia? 
  • Jak analizować opłacalność publikacji w serwisach zewnętrznych. 

Przybliżony rozkład jazdy:

1:02 Content marketing a copyrighting – czym różnią się te pojęcia? 

2:39 Content marketing to nie tylko słowo pisane, jakie są inne jego formy? Dokąd zmierza słowo pisane?

5:30 Czy nowe media są zagrożeniem dla słowa pisanego?

8:53 Dlaczego i kiedy firmy powinny postawić na content marketing?

11:06 Czym jest skuteczny content marketing: punkt widzenia analityka i content marketera

14:05 Czy wewnętrzny content marketing  mocno wiąże się z SEO?

14:55 Czy współczesny copywriter powinien znać zasady SEO?

17:40 Publikacje zewnętrzne – w jaki sposób dobierać serwisy, by przyniosły optymalne korzyści?

20:40 Czas trwania publikacji: jak długo publikacje powinny być widoczne w zewnętrznym serwisie?

22:35 Analiza opłacalności publikacji treści w zewnętrznych serwisach

27:57 W jaki sposób dowiedzieć się, jak był konsumowany artykuł w serwisach zewnętrznych?

34:05 Co dodatkowo pozwala nam mierzyć Google Analytics 4 w kontekście content marketingu? 

36:27 Heat mapy – co pozwalają nam osiągnąć?

38:55 Czy da się zmierzyć, w jaki sposób treści budują świadomość użytkowników?

44:44 Ilość wyszukiwań słowa brandowego – gdzie i w jaki sposób ją mierzyć?

50:55 Czy artykuły można i warto przerabiać?