
Co warto wiedzieć o analityce treści w kampaniach marketingowych?
Jakie korzyści może przynieść firmie inwestowanie w różne formy content marketingu? Jak analizować swoje działania contentowe pod kątem ich skuteczności?
Chciałbyś inwestować w tę formę marketingu, ale nie wiesz, czy się opłaca? Dziś na te i inne pytania odpowiedzą nasze specjalistki, które zagadnienia analityki i content marketingu mają w małym paluszku.
Content marketing – istota
Mówiąc najprościej, to długoterminowe działania, w których skupiamy się na tworzeniu treści dopasowanych do potrzeb np. czytelników. Mamy tu mnóstwo możliwości, formatów i kanałów dystrybucji dostosowanych pod odbiorcę. Content marketing to nie tylko słowo pisane, ale również informacje przekazywane za pomocą podcastu, webinaru, filmu na YouTubie, prezentacji multimedialnej czy w formie infografiki.

Jaką miarą mierzyć sukces działań content marketingowych?
O sukcesie strategii marketingu treści mówimy wtedy, gdy nasze komunikaty trafiają do właściwego odbiorcy i skłaniają go do podjęcia określonych działań. Przykład? Tworzysz merytoryczne wpisy na bloga o wędkarstwie, a Twoi odbiorcy chętnie zostawiają swój e-mail w zamian za treści, którymi się dzielisz. Kluczem jest tu więc rozwiązywanie konkretnych zagadnień, odpowiadanie na pytania odbiorcy czy rozwiązanie jego problemów poprzez nasze treści. Pamiętaj też, że większość z nas w trakcie podejmowania decyzji zakupowych poszukuje interesujących informacji o usłudze lub produkcie – tu też pojawia się pole do popisu dla content marketera 😉 Dobre treści budują świadomość Twojej marki i pomogą wypozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Jeśli chciałbyś poznać temat content marketingu bliżej, jak też nauczyć się analizować skuteczność treści w kampaniach marketingowych, mamy dla Ciebie bezpłatnego e-booka. Publikacja “Analityka treści w kampaniach marketingowych”, którą wspólnie z agencją Sempai wydaliśmy to praktyczny przewodnik krok po kroku, z którego dowiesz się, jak ulepszyć swój serwis internetowy. Aż 60 stron przydatnych wskazówek, wypowiedzi ekspertów z branży, gotowe rozwiązania do wprowadzenia oraz bonus: Google Analytics 4 w mierzeniu działań content marketingowych!
Dziś zapraszamy Cię także do obejrzenia godzinnego wywiadu wideo z autorkami tej publikacji: z Anną Moczulską – analityczką webową i team liderką w agencji Sempai oraz Katarzyną Sikorą-Protasiuk, starszą specjalistką ds. Content Marketingu i team leaderką w Kohai. To rozmowa, z której dowiecie się, między innymi:
- Jaka przyszłość czeka słowo pisane?
- Dlaczego firmy powinny stawiać na content marketing?
- Content marketing a copyrighting – czym różnią się te pojęcia?
- Jak analizować opłacalność publikacji w serwisach zewnętrznych.
Przybliżony rozkład jazdy:
1:02 Content marketing a copyrighting – czym różnią się te pojęcia?
2:39 Content marketing to nie tylko słowo pisane, jakie są inne jego formy? Dokąd zmierza słowo pisane?
5:30 Czy nowe media są zagrożeniem dla słowa pisanego?
8:53 Dlaczego i kiedy firmy powinny postawić na content marketing?
11:06 Czym jest skuteczny content marketing: punkt widzenia analityka i content marketera
14:05 Czy wewnętrzny content marketing mocno wiąże się z SEO?
14:55 Czy współczesny copywriter powinien znać zasady SEO?
17:40 Publikacje zewnętrzne – w jaki sposób dobierać serwisy, by przyniosły optymalne korzyści?
20:40 Czas trwania publikacji: jak długo publikacje powinny być widoczne w zewnętrznym serwisie?
22:35 Analiza opłacalności publikacji treści w zewnętrznych serwisach
27:57 W jaki sposób dowiedzieć się, jak był konsumowany artykuł w serwisach zewnętrznych?
34:05 Co dodatkowo pozwala nam mierzyć Google Analytics 4 w kontekście content marketingu?
36:27 Heat mapy – co pozwalają nam osiągnąć?
38:55 Czy da się zmierzyć, w jaki sposób treści budują świadomość użytkowników?
44:44 Ilość wyszukiwań słowa brandowego – gdzie i w jaki sposób ją mierzyć?
50:55 Czy artykuły można i warto przerabiać?