Co to jest landing page i czy każda firma powinna go mieć?

Judyta Kokoszkiewicz Content Marketing

Landing page, nazywany także stroną docelową, to miejsce, w którym odbiorcy zdobywają informacje o firmie, produktach lub o konkretnej kampanii marketingowej. Czy każda firma potrzebuje landing page’a? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Landing page to pojęcie dobrze znane w marketingu. “Strona lądująca” to nic innego, jak miejsce w sieci, do którego zapraszamy użytkowników (np. w przeglądarce lub poprzez reklamy lub działania w social mediach). W jakim celu tworzy się landing page? Przede wszystkim skłania on do wykonywania pożądanych przez nas akcji, jak np. “Zobacz więcej’, “Kup” lub “Skorzystaj z oferty”. Niektórzy traktują ją jako wizytówkę firmy, miejsce, w którym znajdziemy niezbędne informacje o marce, odszukamy formularz kontaktowy, poznamy usługi czy przeczytamy artykuły. 

Jakie jeszcze zalety daje landing page?

  • ułatwia potencjalnym klientom znalezienie firmy w internecie; 
  • dzięki stronie www zdobywamy kontakty i budujemy bazę mailingową (wystarczy umieszczenie formularza zapisu);
  • usprawnia ścieżkę zakupową;
  • to miejsce, gdzie możesz pochwalić się opiniami zadowolonych klientów;
  • strona z atrakcyjnymi treściami będzie też rozwinięciem reklam, poprzez które użytkownicy na nią trafili;
  • “Warto pamiętać, że zadaniem strony docelowej nie jest przekazanie szczegółowych informacji, tylko podkreślenie zalet oferty i zachęcenie klientów do działania. Kolejnym elementem, który może pomóc w osiągnięciu tego celu jest atrakcyjny projekt graficzny, który jednocześnie nie przytłoczy treści” (źródło);
  • landing jest jak zaproszenie do zapoznania się z marką – ważne, by zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie (zadbaj o atrakcyjny wizualnie i funkcjonalny projekt strony docelowej).

Ważna wskazówka:

Komunikat przekazywany na landing page’u powinien być bardzo jasny. Dlatego już na starcie zadbaj o konkretny przekaz. Użytkownik, który wchodzi na Twoją stronę powinien wiedzieć, co oferujesz, jaką korzyść dajesz, oraz jak skorzystać z oferty (wspomniane buttony z CTA). “Punkty te powinny być jasne dla odwiedzających w ciągu pierwszych 5 sekund po otwarciu strony docelowej” (źródło).

3 przykładowe rodzaje landing page’ów:

  1. Strona dedykowana projektowi 

Wydałeś e-booka lub raport? Warto stworzyć dedykowany landing page (np. jako podstrona do Twojej strony). To miejsce, w którym poinformujesz o projekcie, jak też zamieścisz wyraźne CTA (np. “Pobierz raport”, “Pobierz ranking”)

landing page
źródło: https://www.seebloggers.pl/

2. Podstrona dedykowana konkretnej promocji:

Zaprezentujesz w ten sposób markę i produkty objęte promocją, a także wyeksponujesz je wyraźnie w obrębie swojej strony. 

źródło: https://www.cocolita.pl/

Podstrona dedykowana wydarzeniu

Jeśli chcesz zaprezentować bliżej wydarzenie, które organizujesz, przedstawić główne punkty programu, dodać CTA z wezwaniem do zapisu/kupienia biletów, warto stworzyć dedykowany landing page. Dzięki niemu będziesz też miał stronę, do której bezpośrednio można kierować ruch z reklamy płatnej.  

landing page co to jest
źródło: https://evenea.pl/pl

Czy każda firma powinna mieć landing page? 

Coraz więcej marketingowców jest zdania, że tak, choć nadal w pewnych branżach własny landing page nie jest niezbędny (np. salony fryzjerskie, salony beauty pokazują swoje portfolio zdjęciowe i metamorfozy w social mediach). Pamiętaj jednak, że niezależnie od poziomu rozwoju firmy, nigdy nie jest za późno, by swój landing page utworzyć. Posiadanie go sprawia, że marka wygląda profesjonalnie, zawsze też masz miejsce, do którego możesz odesłać w swoich social mediach.

Strona to też społeczny dowód słuszności. Pokazuje potencjalnym klientom, że poważnie podchodzisz do tego, co robisz i że masz coś do zaoferowania. Pomyśl tylko: czy byłbyś bardziej skłonny kupować od firmy, która ma stronę internetową, czy bez?  

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, strona internetowa pozwala Ci też pozycjonować się lepiej na tle konkurencji. Nieważne, z jakimi gigantami konkurujesz. Po utworzeniu zoptymalizowanej witryny internetowej może ona zajmować wyższą pozycję w wyszukiwarce i znajdować się “we właściwym miejscu i we właściwym czasie”. Pamiętaj też, że obecność marki jedynie w social mediach (jak wspomniane wyżej salony fryzjerskie) uzależnia Cię dopasowania się do ciągłych zmian w algorytmach, wymusza regularne publikacje i inwestowanie w reklamy.