Chcesz generować ruch na TikToku? Oto, jak to zrobić!

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

TikTok to potężna platforma do budowania zaangażowania i przyciągania uwagi. Dowiedz się, jak tworzyć treści, które wygenerują ruch na Twoim koncie!

TikTok daje ogromne możliwości, ale kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia. W tym artykule pokażemy Ci, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także generują realny ruch. Od inspiracji na viralowe wideo po praktyczne wskazówki — znajdziesz tu to, czego potrzebujesz, aby Twoje konto cieszyło się popularnością. Więcej tipów zebraliśmy w naszym e-booku „30 pomysłów na TikToku”, który możesz pobrać TUTAJ. Poniżej natomiast dzielimy się najważniejszymi wskazówkami i działaniami, które warto wdrożyć, by skutecznie zwiększyć ruch na TikToku:

1. Z kodem z TikToka kupisz taniej

Oferowanie kodów rabatowych na TikToku to skuteczna strategia na zwiększenie ruchu i sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest współpraca z odpowiednimi influencerami, tworzenie angażujących treści, efektywne wykorzystanie hasztagów i analiza wyników kampanii. Kody rabatowe nie tylko przyciągają nowych klientów, ale również budują świadomość marki i zwiększają lojalność klientów. W świecie cyfrowym, gdzie konkurencja jest ogromna, takie podejście może znacząco wyróżnić markę na tle innych. 

Kod rabatowy możesz dodać w opisie profilu lub zamieścić go w materiale wideo przy wykorzystaniu „naklejki”, czyli baneru, który po kliknięciu odsłania kod. Jest to również dobra forma mierzenia zasięgów i wpływu TikToka na sprzedaż w sklepie internetowym, ponieważ widzisz, ile osób z niego skorzystało. Porównanie okresu „przed i po” pozwoli Ci zoptymalizować dalsze działania reklamowe (Jakub Sowa, Social Ads Specialist w Sempai).

Inne spojrzenie na ten pomysł:

Specjalny kod rabatowy na TikToku Nagradzaj swoich stałych odbiorców, ale i tych nowych, którzy trafili na Twój film/profil. Dobrym rozwiązaniem jest poinformowanie o specjalnym kodzie, który jest dostępny tylko na TikToku. Odbiorcy, widząc dane produkty na filmie wraz z kodem, zainteresowani nimi wejdą na stronę internetową, by dokonać ich zakupu z rabatem. Marka Fast and Bricks wykorzystała takie działanie przy okazji filmu pokazującego propozycje prezentów na święta, przykład TUTAJ (Magdalena Jaroma, Team Leader w Kohai).

2. Demo strony lub oferty z przysłoniętym ważnym elementem

Kliknięcie, które przekłada się bezpośrednio na ruch na stronie internetowej, to jedna z podstawowych interakcji w kampaniach reklamowych. Aby skutecznie namówić użytkownika do tej akcji, wykorzystaj lukę informacyjną, bez której treść nie jest kompletna. Jest to efekt nagrody za zamkniętymi drzwiami i oddziałuje on bezpośrednio na naszą psychikę, dlatego chcemy się dowiedzieć, co jest w tej magicznej skrzyni. Z tego też powodu klikamy w ukryte kody rabatowe – ponieważ chcemy tej nagrody. Znając ten mechanizm, możesz go swobodnie wykorzystać w reklamie na TikToku, tworząc lukę informacyjną w ofercie przedstawiającej Twój produkt lub usługę. Przykładowo, nie pokazując ceny albo ograniczając prezentację produktu do frontu.

Pamiętaj jednak o trzech ważnych aspektach tej strategii: użytkownik musi otrzymać pożądaną informację po kliknięciu; kliknięcie nie równa się sprzedaży, jeżeli np. cena jest ukryta, ponieważ nie jest atrakcyjna – w takiej sytuacji ludzie wejdą i wyjdą; strona, do której prowadzi reklama, powinna się szybko ładować – nikt nie chce czekać (Sebastian Puchała, Head of Social Media w Sempai).

Inne spojrzenie na ten pomysł:

Reakcja na to, co jest na stronie

Zamiast pokazywać ekran, pokaż reakcje na to, co się znajduje na Twojej stronie. Możesz użyć formatu „POV”, np. „POV: nowa kolekcja w końcu jest dostępna”, „POV: gdy w końcu udaje Ci się zamówić […]”. Sposób komunikacji zależy od Ciebie: możesz wcielić się w odbiorcę, ale także pokazać odbiór strony z punktu widzenia marki, wskazując, ile pracy kosztowało Cię wprowadzenie produktu do sprzedaży. Emocjonalna reakcja osoby przeglądającej stronę/aplikacje skłoni odbiorcę do samodzielnej weryfikacji podlinkowanej zawartości. 

3. Kreatywne CTA na podstawie trendów 

Magdalena Surowiec, Brand Manager w Kohai: CTA nie musi być nudne. Chcąc zachęcić odbiorcę do wejścia na stronę, spróbuj wpleść CTA w obecne trendy. Przykładem może być dynamiczny montaż, który zaskakuje i bawi. W ten sposób informację o nowym produkcie pokazała Ola z The Slings, łącząc materiał autorski z popularnym szablonem:

4. Zapowiedź nowości lub promocji 

Magdalena Jaroma, Team Leader w Kohai: daj znać odbiorcom, że już niedługo pojawią się nowe produkty czy też promocje w Twoim sklepie. Możesz zrobić odliczanie i pokazać, jakie konkretnie produkty będą wchodzić w daną ofertę. Zainteresowani użytkownicy zerkną na stronę, aby dowiedzieć się więcej. Do tego typu treści możesz zaangażować influencerów, którzy przetestują dane nowości. Właśnie tak zrobiła marka Neboa.

@neboa.pl

Koniecznie musisz przetestować te dwa produkty, jeśli stylizujesz włosy na „gorąco”!🥵 Mleczko termoochronne chroni włosy przed działaniem wysokiej temperatury podczas stylizacji z użyciem suszarki, lokówki lub prostownicy aż do 230°C 👀 Silikonowe serum z serii Repair & Shine zabezpiecza końcówki włosów przed uszkodzeniami i niweluje ich puszenie.✨ Wszystkie nowości Neboa znajdziesz w drogeriach @Rossmann Polska 🫶 NEBOA – RESPECT THE NATURE 🌎❤️ www.neboa.pl (http://www.neboa.pl/) #neboa #nowosci #termoochrona #wlosing #serum #NaturalneKosmetyki #KosmetykiDoWlosow #wlosing #pielegnacjawlosow #rossmann #kosmetykizrossmanna #rossmannpolska #tiktokpolska #dc

♬ Good Vibes – Rerewrpd

Powyższe pomysły na publikacje przygotowali specjaliści z agencji Kohai i Sempai na bazie wieloletnich doświadczeń w video marketingu. Śmiało z nich korzystaj i buduj swoją zaangażowaną społeczność na TikToku!