
Chcesz generować ruch na TikToku? Oto, jak to zrobić!
TikTok to potężna platforma do budowania zaangażowania i przyciągania uwagi. Dowiedz się, jak tworzyć treści, które wygenerują ruch na Twoim koncie!
TikTok daje ogromne możliwości, ale kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia. W tym artykule pokażemy Ci, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także generują realny ruch. Od inspiracji na viralowe wideo po praktyczne wskazówki — znajdziesz tu to, czego potrzebujesz, aby Twoje konto cieszyło się popularnością. Więcej tipów zebraliśmy w naszym e-booku „30 pomysłów na TikToku”, który możesz pobrać TUTAJ. Poniżej natomiast dzielimy się najważniejszymi wskazówkami i działaniami, które warto wdrożyć, by skutecznie zwiększyć ruch na TikToku:
1. Z kodem z TikToka kupisz taniej
Oferowanie kodów rabatowych na TikToku to skuteczna strategia na zwiększenie ruchu i sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest współpraca z odpowiednimi influencerami, tworzenie angażujących treści, efektywne wykorzystanie hasztagów i analiza wyników kampanii. Kody rabatowe nie tylko przyciągają nowych klientów, ale również budują świadomość marki i zwiększają lojalność klientów. W świecie cyfrowym, gdzie konkurencja jest ogromna, takie podejście może znacząco wyróżnić markę na tle innych.
Kod rabatowy możesz dodać w opisie profilu lub zamieścić go w materiale wideo przy wykorzystaniu „naklejki”, czyli baneru, który po kliknięciu odsłania kod. Jest to również dobra forma mierzenia zasięgów i wpływu TikToka na sprzedaż w sklepie internetowym, ponieważ widzisz, ile osób z niego skorzystało. Porównanie okresu „przed i po” pozwoli Ci zoptymalizować dalsze działania reklamowe (Jakub Sowa, Social Ads Specialist w Sempai).
Inne spojrzenie na ten pomysł:
Specjalny kod rabatowy na TikToku Nagradzaj swoich stałych odbiorców, ale i tych nowych, którzy trafili na Twój film/profil. Dobrym rozwiązaniem jest poinformowanie o specjalnym kodzie, który jest dostępny tylko na TikToku. Odbiorcy, widząc dane produkty na filmie wraz z kodem, zainteresowani nimi wejdą na stronę internetową, by dokonać ich zakupu z rabatem. Marka Fast and Bricks wykorzystała takie działanie przy okazji filmu pokazującego propozycje prezentów na święta, przykład TUTAJ (Magdalena Jaroma, Team Leader w Kohai).
2. Demo strony lub oferty z przysłoniętym ważnym elementem
Kliknięcie, które przekłada się bezpośrednio na ruch na stronie internetowej, to jedna z podstawowych interakcji w kampaniach reklamowych. Aby skutecznie namówić użytkownika do tej akcji, wykorzystaj lukę informacyjną, bez której treść nie jest kompletna. Jest to efekt nagrody za zamkniętymi drzwiami i oddziałuje on bezpośrednio na naszą psychikę, dlatego chcemy się dowiedzieć, co jest w tej magicznej skrzyni. Z tego też powodu klikamy w ukryte kody rabatowe – ponieważ chcemy tej nagrody. Znając ten mechanizm, możesz go swobodnie wykorzystać w reklamie na TikToku, tworząc lukę informacyjną w ofercie przedstawiającej Twój produkt lub usługę. Przykładowo, nie pokazując ceny albo ograniczając prezentację produktu do frontu.
Pamiętaj jednak o trzech ważnych aspektach tej strategii: użytkownik musi otrzymać pożądaną informację po kliknięciu; kliknięcie nie równa się sprzedaży, jeżeli np. cena jest ukryta, ponieważ nie jest atrakcyjna – w takiej sytuacji ludzie wejdą i wyjdą; strona, do której prowadzi reklama, powinna się szybko ładować – nikt nie chce czekać (Sebastian Puchała, Head of Social Media w Sempai).
Inne spojrzenie na ten pomysł:
Reakcja na to, co jest na stronie
Zamiast pokazywać ekran, pokaż reakcje na to, co się znajduje na Twojej stronie. Możesz użyć formatu „POV”, np. „POV: nowa kolekcja w końcu jest dostępna”, „POV: gdy w końcu udaje Ci się zamówić […]”. Sposób komunikacji zależy od Ciebie: możesz wcielić się w odbiorcę, ale także pokazać odbiór strony z punktu widzenia marki, wskazując, ile pracy kosztowało Cię wprowadzenie produktu do sprzedaży. Emocjonalna reakcja osoby przeglądającej stronę/aplikacje skłoni odbiorcę do samodzielnej weryfikacji podlinkowanej zawartości.
3. Kreatywne CTA na podstawie trendów
Magdalena Surowiec, Brand Manager w Kohai: CTA nie musi być nudne. Chcąc zachęcić odbiorcę do wejścia na stronę, spróbuj wpleść CTA w obecne trendy. Przykładem może być dynamiczny montaż, który zaskakuje i bawi. W ten sposób informację o nowym produkcie pokazała Ola z The Slings, łącząc materiał autorski z popularnym szablonem:
4. Zapowiedź nowości lub promocji
Magdalena Jaroma, Team Leader w Kohai: daj znać odbiorcom, że już niedługo pojawią się nowe produkty czy też promocje w Twoim sklepie. Możesz zrobić odliczanie i pokazać, jakie konkretnie produkty będą wchodzić w daną ofertę. Zainteresowani użytkownicy zerkną na stronę, aby dowiedzieć się więcej. Do tego typu treści możesz zaangażować influencerów, którzy przetestują dane nowości. Właśnie tak zrobiła marka Neboa.
Powyższe pomysły na publikacje przygotowali specjaliści z agencji Kohai i Sempai na bazie wieloletnich doświadczeń w video marketingu. Śmiało z nich korzystaj i buduj swoją zaangażowaną społeczność na TikToku!