5 publikacji, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie na TikToku
TikTok to przestrzeń pełna kreatywnych możliwości, w której nawet najmniejszy gest może stać się początkiem sukcesu. Chcesz zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców? Sprawdź pięć sprawdzonych formatów publikacji!
TikTok zdominował media społecznościowe, oferując unikalne możliwości dla twórców i marek. Aby skutecznie budować zaangażowanie, warto postawić na formaty, które przyciągają uwagę i zachęcają do interakcji. Od kreatywnych filmów typu POV po testy produktów – każdy z tych pomysłów pozwala nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami. Zobacz, jak łatwo możesz wykorzystać te strategie w swoich treściach i osiągnąć viralowy sukces!
1. Pytania i odpowiedzi (Q&A)
Poproś swoich obserwatorów o zadawanie pytań w komentarzach, a potem nagraj film, w którym odpowiadasz na niektóre z nich. To pozwala na bardziej bezpośredni kontakt z Twoją społecznością
2. POV (Point of View)
Trend „POV” jest bardzo popularny na TikToku i może być skutecznie wykorzystany do generowania zaangażowania w kontekście swojego produktu, pracy czy życia. Np. „POV: gdy w końcu przyjdzie moje zamówienie”, „POV: praca nad projektem”. Możesz wykorzystywać ten trend w różne kreatywne sposoby, nawet typowo sprzedażowe np. „POV: kończysz robić zamówienie w swoim ulubionym sklepie i znajdujesz kod rabatowy” dodając CTA i kod w opisie.
Klaudia Małaszewska, Graphic Designer w Kohai
Inne spojrzenie na POV (Point of View), okiem specjalisty Sempai:
To, z czym nowe marki na TikToku muszą się zmierzyć jako pierwszym, jest nagranie filmu. Możesz zatrudnić profesjonalną ekipę i powierzyć im cały proces twórczo-realizacyjny, jednak będzie to dość kosztowne. Tiktok jest szybkim medium i nie musisz stawiać na idealne filmy – lepiej pokazać „prawdziwość” i sprawnie reagować na trendy. Jedną z blokad przed nagrywaniem może być strach przed pokazaniem się przed kamerą. Jeśli tak masz, możesz skorzystać z możliwości nagrywania POV, czyli Point of view. Przy tworzeniu takich filmów kamerę zazwyczaj montujesz na statywie przed sobą lub umieszczasz na ciele: w okolicy klatki piersiowej bądź na głowie. Ostatnio modne są również okulary Rayban Stories, stworzone przy współpracy z Metą. To pozwala pokazać coś z naszej perspektywy – fajnie jest to wykorzystywane np. w gastronomii. Przykłady: TUTAJ i TUTAJ
Ta forma umożliwia Ci również późniejsze dogranie voiceoveru do filmu, nie martwiąc się o wpadki językowe.
– Bartosz Godek, Account Manager w Sempai
3. HOOK – zwróć na siebie uwagę na TikToku!
Szybkie przyciągnięcie uwagi to jeden z najbardziej istotnych elementów budujących zaangażowanie na TikToku. Szacuje się, że pierwsze 3 sekundy filmu decydują o tym, czy odbiorca pominie Twój materiał, czy obejrzy go do końca. Właśnie dlatego już w pierwszych sekundach dobrze jest złapać uwagę odbiorcy, czyli zastosować tak zwany hook. Możesz to zrobić za pomocą słów (np. „Jeśli lubisz […], przestań scrollować!”, „Czy wiedziałeś, że […]?”), efektu wideo (np. na początku filmu pokaż efekt lub zastosuj kreatywne przejście), a nawet dźwięku. Gdy już złapiesz uwagę odbiorcy, przejdź do tego, co chcesz przedstawić.
– Urszula Chylińska, Social Media Specialist w Kohai
4. Testuj produkty
Spróbuj poddać swoje produkty rozmaitym testom. To od Ciebie zależy, co przetestujesz: smak (np. zgadujemy smaki), wytrzymałość (np. jak wygląda nasza koszulka po 20 praniach), pojemność (chociażby całkiem abstrakcyjny viral – ile frytek wejdzie do akwarium). Możesz zachęcić odbiorców do podsuwania kolejnych, kreatywnych pomysłów w komentarzach, a następne publikować materiały w formie odpowiedzi.
Magdalena Surowiec, Brand Manager w Kohai
5. Wywołaj odbiorcę do odpowiedzi
Postaw jasny komunikat – pokaż odbiorcy, że chcesz, aby zostawił komentarz. Im więcej komentarzy, tym większej liczbie odbiorców pojawia się film, a zaangażowanie rośnie. Możesz zapytać użytkowników, co zrobiliby w danej sytuacji, co ostatnio kupili lub jaki produkt chcieliby zakupić na przecenie. Marka Rossmann do tego typu treści podeszła z humorem i zapytała odbiorców, którym psem są na podstawie produktów dostępnych w ich sklepie. SPRAWDŹ PRZYKŁAD
Magdalena Jaroma, Senior Social Media Specialist w Kohai
Zakończenie
TikTok to platforma, na której kreatywność i autentyczność odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaangażowania. Dzięki odpowiednio dobranym formatom, takim jak Q&A, POV czy testowanie produktów, możesz nie tylko przyciągnąć nowych odbiorców, ale także stworzyć lojalną społeczność. Wypróbuj zaproponowane pomysły i obserwuj, jak Twoje treści zyskują popularność w tym dynamicznym świecie krótkich form wideo!