5 publikacji, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie na TikToku

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

TikTok to przestrzeń pełna kreatywnych możliwości, w której nawet najmniejszy gest może stać się początkiem sukcesu. Chcesz zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców? Sprawdź pięć sprawdzonych formatów publikacji!

TikTok zdominował media społecznościowe, oferując unikalne możliwości dla twórców i marek. Aby skutecznie budować zaangażowanie, warto postawić na formaty, które przyciągają uwagę i zachęcają do interakcji. Od kreatywnych filmów typu POV po testy produktów – każdy z tych pomysłów pozwala nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami. Zobacz, jak łatwo możesz wykorzystać te strategie w swoich treściach i osiągnąć viralowy sukces!

1. Pytania i odpowiedzi (Q&A)

Poproś swoich obserwatorów o zadawanie pytań w komentarzach, a potem nagraj film, w którym odpowiadasz na niektóre z nich. To pozwala na bardziej bezpośredni kontakt z Twoją społecznością

@rarebeauty

Replying to @leahs.spamm00 NEW Puffy Makeup Bag just dropped 🫢 Shop the mauve edition of one of your faves only @sephora , RareBeauty.com, and TikTok Shop.    #rarebeauty #rarebeautymakeupbag #makeupbag

♬ original sound – Rare Beauty

2. POV (Point of View)

Trend „POV” jest bardzo popularny na TikToku i może być skutecznie wykorzystany do generowania zaangażowania w kontekście swojego produktu, pracy czy życia. Np. „POV: gdy w końcu przyjdzie moje zamówienie”, „POV: praca nad projektem”. Możesz wykorzystywać ten trend w różne kreatywne sposoby, nawet typowo sprzedażowe np. „POV: kończysz robić zamówienie w swoim ulubionym sklepie i znajdujesz kod rabatowy” dodając CTA i kod w opisie.

Klaudia Małaszewska, Graphic Designer w Kohai

@cosibella.pl

Znasz to uczucie, kiedy twoja łazienka hotelowa jest zaprojektowana przez mężczyznę? 🫣 Brak miejsca na kosmetyki to najwiekszy koszmar 👀😡 #skintra #cosibella #paulaschoice #skuncare #fun #meme

♬ original sound – Alexia Croffet
@rarebeauty

Smells as good as it sounds fr 🚿 Launching only @sephora, Sephora @Kohl’s, @SPACE NK, and rarebeauty.com on June 4. ​Or shop it early on the Sephora mobile app on June 3! #rarebeauty #findcomfort #everythingshower #asmr #bodywash #rarebeautybodywash

♬ original sound – Rare Beauty

Inne spojrzenie na POV (Point of View), okiem specjalisty Sempai:

To, z czym nowe marki na TikToku muszą się zmierzyć jako pierwszym, jest nagranie filmu. Możesz zatrudnić profesjonalną ekipę i powierzyć im cały proces twórczo-realizacyjny, jednak będzie to dość kosztowne. Tiktok jest szybkim medium i nie musisz stawiać na idealne filmy – lepiej pokazać „prawdziwość” i sprawnie reagować na trendy. Jedną z blokad przed nagrywaniem może być strach przed pokazaniem się przed kamerą. Jeśli tak masz, możesz skorzystać z możliwości nagrywania POV, czyli Point of view. Przy tworzeniu takich filmów kamerę zazwyczaj montujesz na statywie przed sobą lub umieszczasz na ciele: w okolicy klatki piersiowej bądź na głowie. Ostatnio modne są również okulary Rayban Stories, stworzone przy współpracy z Metą. To pozwala pokazać coś z naszej perspektywy – fajnie jest to wykorzystywane np. w gastronomii. Przykłady: TUTAJ i TUTAJ

Ta forma umożliwia Ci również późniejsze dogranie voiceoveru do filmu, nie martwiąc się o wpadki językowe.

– Bartosz Godek, Account Manager w Sempai

3. HOOK – zwróć na siebie uwagę na TikToku!

Szybkie przyciągnięcie uwagi to jeden z najbardziej istotnych elementów budujących zaangażowanie na TikToku.  Szacuje się, że pierwsze 3 sekundy filmu decydują o tym, czy odbiorca pominie Twój materiał, czy obejrzy go do końca. Właśnie dlatego już w pierwszych sekundach dobrze jest złapać uwagę odbiorcy, czyli zastosować tak zwany hook. Możesz to zrobić za pomocą słów (np. „Jeśli lubisz […], przestań scrollować!”, „Czy wiedziałeś, że […]?”), efektu wideo (np. na początku filmu pokaż efekt lub zastosuj kreatywne przejście), a nawet dźwięku. Gdy już złapiesz uwagę odbiorcy, przejdź do tego, co chcesz przedstawić.

– Urszula Chylińska, Social Media Specialist w Kohai

@adam_mirek

Ochrona i nawilżenie twarzy? Kluczem jest bariera hydrolipidowa! Sprawdźmy, jak emulsja Garnier Pure Active może o nią zadbać. #współpracapłatna #garnier #haircare #skincare #pureactive

♬ dźwięk oryginalny – adam mirek

4. Testuj produkty

Spróbuj poddać swoje produkty rozmaitym testom. To od Ciebie zależy, co przetestujesz: smak (np. zgadujemy smaki), wytrzymałość (np. jak wygląda nasza koszulka po 20 praniach), pojemność (chociażby całkiem abstrakcyjny viral – ile frytek wejdzie do akwarium). Możesz zachęcić odbiorców do podsuwania kolejnych, kreatywnych pomysłów w komentarzach, a następne publikować materiały w formie odpowiedzi.

Magdalena Surowiec, Brand Manager w Kohai

@dyson_sg

Shaking up hair care once again. **Launch alert** Dyson hair clips. Introducing the new Sectioning hair clip and the new Wide Hair clip. Watch how our engineers rigorously tested our new Wide hair clip to ensure it holds all day lonnng. Now available in Singapore, coming soon to other regions #dysonsg #DysonHairClips #ShakeItUp

♬ Youthful Kids – it’s murph
@evelinecosmetics

TEST TRWAŁOŚCI POMADKI WONDER MATCH!💦 @Ula Grotyńska sprawdziła jak nasze nowości do ust dają radę w trakcie dnia! 💄💋 Chyba się udało! Dajcie znać w komentarzu jakie macie kolory w swoich kosmetyczkach!⬇️ #EvelineCosmetics #kosmetykieveline #eveline #evelinemakeup #nowoscikosmetyczne #wondermatcheveline #wondermatch

♬ Pretty (Sped Up) – MEYY

5. Wywołaj odbiorcę do odpowiedzi

Postaw jasny komunikat – pokaż odbiorcy, że chcesz, aby zostawił komentarz. Im więcej komentarzy, tym większej liczbie odbiorców pojawia się film, a zaangażowanie rośnie. Możesz zapytać użytkowników, co zrobiliby w danej sytuacji, co ostatnio kupili lub jaki produkt chcieliby zakupić na przecenie. Marka Rossmann do tego typu treści podeszła z humorem i zapytała odbiorców, którym psem są na podstawie produktów dostępnych w ich sklepie. SPRAWDŹ PRZYKŁAD

Magdalena Jaroma, Senior Social Media Specialist w Kohai

Zakończenie

TikTok to platforma, na której kreatywność i autentyczność odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaangażowania. Dzięki odpowiednio dobranym formatom, takim jak Q&A, POV czy testowanie produktów, możesz nie tylko przyciągnąć nowych odbiorców, ale także stworzyć lojalną społeczność. Wypróbuj zaproponowane pomysły i obserwuj, jak Twoje treści zyskują popularność w tym dynamicznym świecie krótkich form wideo!