20 inspirujących pomysłów na posty na Instagramie

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Brakuje Ci pomysłów na zdjęcia i grafiki na firmowe konto na Instagramie? Ten wpis to aż 20 kreatywnych przykładów, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas oraz zaplanować komunikację.

Planujesz spójny feed na Instagramie i chciałbyś, by każdy post niósł określoną wartość? Potrzebujesz pomysłu na cykl grafik edukacyjnych? A może chciałbyś w umiejętny sposób zainicjować dyskusję w komentarzach? W tym artykule podzielimy się z Tobą aż 20 przykładami postów wykreowanych przez popularne marki. Dzięki nim z łatwością zaplanujesz swoją komunikację i zaskoczysz fanów oryginalnymi kreacjami. 

Najważniejsze, to nie bać się eksperymentować z różnymi formatami postów: zdjęciami, video, karuzelami, kolażami czy infografikami – duże brandy odważnie testują ich skuteczność. Zobacz, jakie inspirujące kreacje przygotowaliśmy w tym zestawieniu!

1. Opinie klientów

Stwórz grafikę z cytatem od zadowolonego klienta! Takie treści budują silny wizerunek marki, jak też pozytywną relację z Twoimi odbiorcami. Idealnym przykładem takich działań jest marka kosmetyczna Samarite Original:

2. Praca od kulis

Jeśli prowadzisz np. restaurację, zaproś swoich obserwatorów na backstage! Pokazanie od kulis, jak powstają dania jest bardzo cenne! Nie bój się sfotografować np. kelnerów lub  kucharzy przy pracy – pokazanie, jak wkładają serce w to, co robią, wzbudza zaufanie oraz sympatię odbiorców.

3. Post współtworzony!

Instagram wprowadził opcję publikacji jednego posta na dwóch kontach: “to genialny pomysł na rozwój Instagrama i dotarcie do nowych osób. Taki post ma wspólną sekcję komentarzy, polubień, wyświetleń; dostęp do statystyk”. Więcej na ten temat pisze Sara Solarek z @marketingprawników

4. Infografika

To idealny sposób, by przedstawić dużą  ilość informacji w jednym poście. Przykład? Księgarnia Tania Książka, która w poście graficznym z mapą Polski pokazała, jak wiele punktów odbioru ma już w całym kraju:

5. Posty edukacyjne

Swoich fanów możesz edukować właściwie w każdej dziedzinie: zerknijmy na przykład sklepu ze zdrową żywnością fitorsweet.pl. Na estetycznej, wpisującej się w styl marki grafice  informuje o podstawowych różnicach między cukrem a jego zdrowym zamiennikiem: 

6. Post typu “dokończ zdanie”

Empik wie, jak angażować fanów do dyskusji w komentarzach – jednym ze sposobów może być grafika ze zdaniem, które trzeba dokończyć:

7. Zdjęcia od użytkowników

Warto pokazywać swoich ambasadorów i klientów korzystających z produktów lub usług! Pamiętaj jednak, że takie publikacje  wymagają zgody, o którą trzeba poprosić. W ten sposób swoją komunikację na Instagramie wspiera np. marka Decathlon:

8. Buduj napięcie!

Kiedy planujesz premierę nowego produktu, możesz wprowadzić do komunikacji element zaintrygowania. Uchyl rąbka tajemnicy, ale nie odkrywaj wszystkich kart – w ciekawy sposób swoje produkty zapowiada np. marka Resibo:

9. Łamigłówki i rebusy

Ta forma graficzna sprawdza się nie tylko na Facebooku! Przykładem może być Netflix, który doskonale wie, jak skłonić fanów seriali do zostawienia komentarza pod postem:

10. Karuzele

Publikując więcej niż jedno zdjęcie w poście, dajesz fanom opcję przesunięcia w bok, tym samym angażując ich do działania. Na karuzele w swoich postach postawiła m.in. marka Home&You, która pokazuje produkty do domu w różnych, atrakcyjnych aranżacjach:

11. Pytania i odpowiedzi

To zabawny sposób na angażujące instagramowe grafiki stosowany np. przez markę PizzaHut:

12. Karuzela “krok po kroku”

Ciekawą inspiracją może być edukacyjna karuzela złożona z kilku slajdów, na których jakaś czynność jest wyjaśniana krok po kroku. Przykładem może być cykl publikowany na Instagramie marki Anwen (poniżej jeden ze screenów karuzelowych dotyczący zapuszczania włosów):

13. Wykorzystaj grę słów

Puść oko do odbiorcy, umiejętnie łącząc zdjęcie produktu z zabawną grą słów – taką komunikację  w klientami prowadziła np. Żabka:

14. Pochwal się zespołem

Silna marka to przede wszystkim ludzie, którzy pracują na jej sukces. Dlatego warto pokazywać zespół – taki zabieg zmniejsza dystans i wzbudza zaufanie odbiorców:

15. Posty video

Są chwile i emocje, które trudno oddać za pomocą statycznego posta. Wie o tym doskonale marka Red Bull, która właśnie za pomocą video pokazuje pełne adrenaliny zajawki:

16. Objaśniaj

Marka Zack Roman z ekskluzywną odzież męską w interesujący sposób wyjaśniła ostatnio np. “budowę” klasycznego płaszcza:

17. Graj kolorem!

Tak jak robi to marka Allegro, która na swoim feedzie stosuje grafiki w kolorach ściśle związanych z logotypem i całą identyfikacją wizualną marki:

18. Post jako element większej układanki:

Taki zabieg na swoim instagramowym profilu stosuje np. marka Fiat:

19. Produkt “w podróży”

Wykorzystaj nietypowe scenerie do fotografowania produktów!

20. Minimalistyczne hasła

Jeśli zależy Ci na eleganckim, minimalistycznym feedzie, możesz także wprowadzić publikacje z napisami, które będą ciekawym “przerywnikiem” dla zdjęć. Przykład? Marka Zepter:

Mamy nadzieję, że powyższe inspiracje będą pomocne w planowaniu Twojej komunikacji na firmowym Instagramie! Nie bój się testować różnych formatów, by dowiedzieć się, które z nich są najbardziej atrakcyjne dla Twoich odbiorców.