Od 0 do 2 milionów wyświetleń na TikToku w dwa miesiące? Case study rowerów Goetze

Jak zbudować rozpoznawalność marki na TikToku? Jakie publikacje pomogły naszemu klientowi dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców i wygenerować 2 mln wyświetleń w dwóch pierwszych miesiącach współpracy? Sprawdź case study! 

Kim jest nasz klient?

Goetze Bike to polska marka rowerowa, która w ofercie ma m.in. rowery miejskie, trekkingowe i dziecięce. Skierowana jest głównie do kobiet, które cenią sobie wygodę jazdy, a także nietuzinkowy wygląd swojego sprzętu. Na stronie internetowej klienta można znaleźć modele w przeróżnych kolorach, zaczynając od caffe latte, a kończąc na bardziej standardowych, jak biel z czernią. Rowery są przystępne cenowo i dedykowane raczej osobom jeżdżącym hobbystycznie do pracy czy na zakupy. 

Nasza agencja kreatywna Kohai jest odpowiedzialna za przygotowywanie scenariuszy do filmów publikowanych na TikToku marki, znalezienie aktorów do wideo, nagrania i montaż filmów, jak też publikacje oraz moderację. Celem działań jest wzrost rozpoznawalności marki wśród nowych odbiorców. Firma Goetze do tej pory działała na IG i FB,  TikTok był dla niej nową platformą. Wiedzieliśmy jednak, że dzięki niej może dotrzeć do młodszych odbiorców, jak też po prostu – do nowych osób, których nie ma na FB i IG. 

Nasza współpraca zaczęła się w kwietniu 2024 i od początku zakładała sporą liczbę publikacji: było to 11 video na miesiąc (w kwietniu, maju i czerwcu). W tym czasie kanał marki notował też największe wzrosty.

Największe wyzwania tej kampanii?

Można powiedzieć, że wyzwaniem są same gabaryty produktu. Nie jest łatwo przetransportować 3 rowery do atrakcyjnej lokalizacji, aby mieć super scenografię do nagrań. Musieliśmy więc zorganizować przyczepkę do transportu. Kolejnym wyzwaniem były aspekty techniczne nagrania. Trzeba dobrze podpiąć mikrofony, aby ściągały głos nawet, kiedy ktoś mija kamerzystę i dalej jedzie na rowerze. Czasem wieje wiatr lub włosy uderzają o mikrofon – to także psuje jakość – na te aspekty mocno zwracaliśmy uwagę. Kolejna trudność w tworzeniu nagrań? Przy kręceniu materiałów telefonem trzeba być odpowiednio szybkim, by nadążyć za osobą, która jedzie na rowerze. Kluczem jest tu więc dobre ustawienie się.  

Efekty działań w kwietniu, po pierwszym miesiącu współpracy:

Warto zaznaczyć, że tiktokowe konto goetze.bike budowaliśmy od zera. Od początku chcieliśmy stawiać na edukację odbiorców, aniżeli skupiać się na walorach estetycznych sprzętu. Nie chcieliśmy jedynie zachęcać: “Zobacz, jaki ładny rower i kup go”. Podeszliśmy do tego z innej strony: edukowaliśmy (“Czy kask jest obowiązkowy?”), inspirowaliśmy (“3 trasy rowerowe na majówkę”) i rozśmieszaliśmy (“Gdyby rower mógł mówić”). Dzięki temu filmy miały po kilka tysięcy wyświetleń.

Efekty po drugim miesiącu współpracy: 2 miliony wyświetleń na TikToku

Pod kątem efektów – czyli liczby wyświetleń – maj 2024 był najlepszym miesiącem. Postawiliśmy na humor, czyli np. typowe teksty rowerzystów, kłamstwa, czy pozycje do jazdy.W wiral wpadł film z kwietnia (screen wyżej),  wybiły się również dwie publikacje z maja.  Odbiorcy chętnie te treści komentowali i udostępniali – widać, że utożsamiali się z tematami publikacji. Biorąc pod uwagę łączną liczbę wyświetleń najbardziej popularnych filmów – wygenerowaliśmy 2 miliony viewsów już w czasie dwóch miesięcy działań dla marki. 

Wyniki działań po trzecim miesiącu współpracy:

W czerwcu pojawiły się spadki – żaden z filmów nie okazał się wiralem na wzór  wcześniejszych publikacji. Mimo to wyniki działań wciąż były dobre i nadal filmy notowały po kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń. Warto zauważyć, że był to też czas, w którym piękna pogoda sprzyjała raczej przejażdżkom rowerowym, a nie przeglądaniu TikToka przez widzów. 

Podsumowanie – aktualne (lipiec 2024) wyniki na tiktokowym koncie marki:

Tworzenie filmów i publikacje dla marki Goetze pokazały nam,  że nawet na koncie startującym od zera można osiągnąć wyświetlenia liczone w setkach tysięcy i wpaść w wiral. Już po pierwszych dwóch miesiącach publikowania na profilu marki nasze filmy wygenerowały 2 miliony wyświetleń. Klucz do sukcesu? Rozpoznanie potrzeb odbiorców i utożsamienie się z nimi.  To dzięki temu publikowany content jest chętnie sharowany.