Przekąski Bunny Ninja – krótka historia sukcesu
Jak wprowadzić na rynek markę z obszaru FMCG i sprawić, by wyróżniała się na tle ogromnej konkurencji? Jak dzięki dobrze prowadzonym social mediom zbudować jej świadomość? Sprawdź nasze mini case study!
Nasz klient, marka Bunny Ninja to nowa na polskim rynku marka oferująca zdrowe przekąski dla dzieci. Celem wspólnych działań marketingowych jest budowanie wśród mam świadomości produktów o dobrych składach, będących alternatywą dla słodyczy. Dzieci polubiły owocowe przekąski Bunny Ninja także ze względu na zwariowane kształty, np. długi fluk, rozwijane rollsy, lizaki serduszka itp.
Wyzwania:
Spora konkurencja na rynku, budowanie od podstaw świadomości marki, jak też nowych produktów na półkach sklepowych. Odpowiedzią są tu skutecznie prowadzone social media, które pozwalają nie tylko szybciej zbudować świadomość, ale także zostać w pamięci odbiorców na dłużej.
Produkt jest jeszcze mało znany, marka nie jest obecna we wszystkich sklepach, nie ma też własnego sklepu online. Na ten moment zdrowe przekąski Bunny Ninja są dostępne w Auchan, Hebe, Rossmannie, jak też osiedlowych sklepach. To produkt dedykowany zwłaszcza dzieciom, więc zdjęcia i nagrania tworzymy właśnie z dziećmi, co wiąże się z potrzebą innego podejścia w pracy z małymi aktorami. Realizując sesje zdjęciowe naszego klienta, nie możemy za długo nagrywać, aby dzieci się nie męczyły. Dbamy także o zgody na korzystanie z wizerunku aktorów. Dzieci mają różne nastroje, więc nigdy nie wiemy, ile zaplanowanego materiału na social media uda się z nimi stworzyć podczas planu zdjęciowego – uwzględniamy to, planując pracę. Nasze agencyjne działania są skupione głównie na IG, także priorytetem jest budowanie świadomości marki.
Kim jest grupa docelowa naszego klienta?
To głównie mamy, które chcą, aby ich dzieci zdrowo się odżywiały, więc stawiają na przekąski z owoców, bez cukru i bez glutenu. Produkt Bunny Ninja jest idealny na raz, do wrzucenia do lunchboxa, czy zabrania na spacer lub plac zabaw. Jedzą go głównie dzieci w wieku szkolnym, choć po przekąski sięgają także mamy i maluchy w wieku przedszkolnym.
Cel prowadzenia social mediów Bunny Ninja
To nowa marka na rynku, więc naszym celem od początku było budowanie jej świadomości. Im jest większa, tym łatwiej jest pojawić się w kolejnych sklepach. W Kohai postanowiliśmy więc tworzyć treści, w których wyjaśniamy, jak produkty wyglądają, jaki mają skład, w jakim sklepie można je kupić itp. W procesie budowania świadomości marki pewną rolę odgrywają także współprace z mikro influencerami (ich organizacja leży po stronie klienta). Twórcy dostają paczki barterowe w zamian za publikacje w swoich kanałach social media i oznaczanie marki. Ostatnio miała miejsce także współpraca ze znaną celebrytką Agnieszką Kaczorowską.
Rozwiązania
W publikacjach na social media edukujemy, gdzie można kupić produkt, aby nakierować odbiorcę na odpowiednie sklepy. Nagrania z dziećmi mamy zaplanowane raz w miesiącu, staramy się, aby kolejni nasi mali modele nie przemęczali się zbyt mocno podczas nagrań. Na planie zdjęciowym zapewniamy przyjazną atmosferę, by maluchy czuły się bezpiecznie i się nie wstydziły. Często w pobliżu jest ich mama, aby mogły czuć się pewniej. W międzyczasie odbył się także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, który zapewnił spory zasięg dla marki, wygenerował 788 polubień i wiele komentarzy: https://www.instagram.com/p/C4IHh3fKrFz/.
Efekty współpracy:
Profil stale rośnie w obserwujących (prowadzimy go od września 2023). Otrzymujemy też wiadomości z prośbą o współpracę – coraz bardziej popularne nazwiska wyrażają zainteresowanie współpracą influencerską z marką. Produkt w swoim filmie testowała również Agnieszka Grzelak (nie była to komercyjna współpraca, produkt ją na tyle zainteresował, że sama kupiła go i oceniła w filmie). Dzięki nagraniom i zdjęciom z dziećmi powstają publikacje, które wyglądają naturalnie – jak w domu.