Interesujące newslettery marek: zobacz przykłady i zainspiruj się!
Aby wyróżnić się spośród innych, Twoje maile powinny przyciągać uwagę już chwytliwym tytułem zachęcającym do kliknięcia. Newslettery polskich marek zaskakują pod wieloma względami – sprawdź i się zainspiruj!
Pamiętaj, że w natłoku codziennie wysyłanych maili z promocjami nie wystarczy już tylko informować odbiorców o atrakcyjnych rabatach czy premierach. Trzeba też znaleźć wyróżnik, który sprawi, że zostaniemy zapamiętani. E-mail marketing marek zazwyczaj zaskakuje chwytliwym tytułem maila, ciekawą kreacja graficzną czy nietypową treścią. W tym artykule przedstawimy Ci kilka sposobów na świetne treści. Zobacz, jak robią to najlepsi!
Na początek kilka wskazówek. W trakcie tworzenia kampanii e-mailowych warto pamiętać o interakcji z odbiorcami. To najlepsza droga pielęgnowania relacji i budowania lojalności klientów. Aby jednak czerpać korzyść z kampanii e-mailowych należy regularnie “dopieszczać” swoich subskrybentów, dzieląc się treściami premium. Mogą nimi być przedpremierowe newsy (niedostępne w innych kanałach marki), kody rabatowe na pierwsze zakupy, promocje, darmowe materiały (np. e-booki, poradniki, checklisty). Twoje maile muszą być także angażujące (nie zapomnij więc o chwytliwym CTA i klikalnych buttonach w wiadomości). Ponadto bardzo ważna jest estetyka – powinna nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki (logo, kolor przewodni, stały krój czcionki). Postaraj się także o minimalizm – im mniej krzykliwych elementów i detali, tym Twój newsletter będzie bardziej czytelny i zachęcający.
Pamiętaj o regularności wysyłek newsletterów
Ma to ogromne znaczenie! Zazwyczaj marki wysyłają newslettery raz w tygodniu (choć oczywiście są różne praktyki) – dzięki temu liczba wiadomości nie przytłacza odbiorców. Niezbyt dobrze wygląda wysyłanie kampanii zbyt rzadko (np. raz na miesiąc) – to z kolei może sprawić, że odbiorcy o nas zapomną i otrzymana wiadomość zwyczajnie ich zaskoczy/zniechęci (uznają, że nie kojarzą nadawcy, lub nie zapisali się na Twoją listę odbiorców).
Brakuje Ci pomysłów na tematy newsletterów?Przychodzimy z pomocą:
- podziel się informacją o nowości, którą niedługo wprowadzisz do asortymentu;
- ogłoś wietrzenie magazynu;
- podziel się praktycznymi wskazówkami z Twojej dziedziny (np. porady jak urządzić małe mieszkanie w bloku, gdy działasz w branży meblowej);
- poinformuj o ciekawym evencie, który organizujesz;
- pokaż kulisy z życia firmy;
- opinie od klientów;
- najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi;
- napisz o trendach i nowościach z twojej branży.
Poniżej przedstawiamy kilka wizualnych rozwiązań, które stosują marki, by ich newslettery wyróżniały się w morzu innych wiadomości. Zwróć uwagę na spójność wizualną, minimalizm i elementy klikalne.
Pamiętaj: dla wielu odbiorców Twoj newsletter jest jak wirtualna wizytówka. Dla potencjalnych klientów jest to pierwsza rzecz, którą widzą podczas interakcji z Tobą, dlatego może mieć ogromny wpływ na wrażenie, jakie wywrzesz. Ważne jest, aby poświęcić czas na przemyślenie całej koncepcji e-mail marketingu: od celu, poprzez kreacje, komunikaty, po plan promocji na dany miesiąc czy nawet rok.
Każdy newsletter może mieć jasno określoną misję i przesłanie. Wyznacz więc jasne cele. Ponadto warto segmentować swoją listę e-mailową na podstawie celów określonych dla określonych grup odbiorców niezależnie od tego, czy chodzi o budowanie świadomości czy napędzanie sprzedaży. Segmentacja jest ważna, ponieważ pomaga wysyłać najtrafniejsze treści w korelacji z miejscem, w którym znajduje się użytkownik na swojej ścieżce zakupowej.