10 ciekawostek o Pintereście, które mogą Ci się przydać

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Zastanawiałeś się kiedyś, czy prowadzenie konta na Pintereście jest dobrym pomysłem? A może nie wiesz, jakie zdjęcia i materiały cieszą się tam popularnością? Sprawdź 10 najciekawszych faktów o tym kanale społecznościowym! 

Pinterest to przede wszystkim kopalnia pomysłów i inspiracji z różnych dziedzin. Tworzenie pinów (czyli wirtualnych zakładek) oraz przypinanie ich na tematycznych tablicach pomaga trzymać pomysły (np. na urządzenie wnętrz czy organizację ślubu) w jednym miejscu. Z łatwością możesz je też odszukać lub skatalogować. Niektórzy nazywają Pinteresta “wirtualną tablicą korkową”, do której można przypinać zdjęcia/inspiracje od innych użytkowników, dodawać przy nich komentarze, udostępniać piny także na innych kanałach social media. 

Można również powiedzieć, że pod pewnymi względami Pinterest przypomina Google’a: posiada wyszukiwarkę, w którą można wpisać interesujące nas frazy (np. suknia wieczorowa, przyjęcie urodzinowe). Wyniki wyszukiwania to treści wizualne – inaczej piny:

“Pin to pojedynczy obrazek z opisem, który widzisz na Pintereście. Ten obrazek możesz załadować z komputera lub zapisać ze stron internetowych. Pin może mieć także formę wideo, pliku audio lub animowanego gifa. Każdy użytkownik może mieć do 100 tysięcy Pinów. Każdy Pin jest połączony z oryginalną stroną, na której został umieszczony. Dlatego jeśli chcesz wiedzieć więcej o pomyśle z Pina, który Cię zainteresował wystarczy kliknąć, by zostać przekierowanym, na przykład, na stronę z artykułem, który dany temat omawia. Pina można zapisać, polubić, a nawet wysłać wraz z wiadomością na e-mail znajomej osoby” (źródło).

Sprawdź 10 interesujących faktów na temat Pinteresta:

1. Wsparcie sprzedaży

Jak deklarują użytkownicy, zazwyczaj odwiedzamy Pinteresta z bardzo konkretnym zamiarem (np. znalezienia inspiracji do urządzenia sypialni) – a nie, by jedynie biernie scrollować. Dlatego też ta platforma ma wpływ na sprzedaż, o czym wiedzą marki takie jak Westwing, ZARA czy IKEA. Aż 93% Pinnerów korzysta z Pinteresta w celu wyszukiwania danych oraz zaplanowania lub zrobienia zakupów (źródło). Dlatego warto rozważyć tam obecność także w celach sprzedażowych. 

Pinterest Westwing

2. Przeważają kobiety

Potrzebujesz wiedzieć więcej o demografii tego medium? Oto garść statystyk! W styczniu 2022 Pinterest zanotował w Polsce 4,3 mln użytkowników. Około 76% osób korzystających z Pinteresta to kobiety, a najliczniejsza grupa wiekowa użytkowników to 25-34 (źródło). 

3. Tajne tablice

Na Pintereście możesz stworzyć także… tajną tablicę. To tablica, której zawartość widzisz tylko Ty. Prywatne piny nie są widoczne dla innych, ale do ich oglądania możesz zaprosić np. swoje przyjaciółki (np. z którymi np. przygotowujesz imprezę, lub współpracowników, z którymi tworzysz konkretny projekt). 

4. Zakupy przez platformę

Jak już wcześniej wspominaliśmy, Pinterest to platforma wspierająca sprzedaż: aż 73% użytkowników sprawdza Pinteresta kilka razy dziennie, a 57% z nich przynajmniej raz kupiło coś przez platformę. W styczniu 2022 Pinterest zanotował w Polsce 4,3 mln użytkowników (źródło).

5. Linkowanie do produktów

Wszystkie piny, które publikujesz, mogą być zaopatrzone w link prowadzący np. do Twojej strony lub sklepu. W tym istotnym szczególe Pinterest “wygrywa” z Instagramem i wspiera sprzedaż wielu marek.

6. Branże cieszące się popularnością

Najpopularniejsze branże na Pintereście to: jedzenie, wystrój domu; moda damska, beauty, DIY. Jeśli profil Twojej działalności biznesowej pokrywa się z tą tematyką, na pewno warto rozważyć założenie konta firmowego na Pintereście.

Pinterest suknie wieczorowe

7. Do zakupów jeden krok!

Pinterest jest medium, które autentycznie “zmniejsza liczbę kroków od inspiracji do konwersji. Wystarczy jeden klik w pina i użytkownik jest o krok od zakupu. Co więcej, według danych Open Mobi, aż 57% użytkowników kupiło produkt, który znalazło na Pinterest” (źródło).

8. Z myślą o mobile

Zadbaj o mobile – użytkownicy Pinteresta zwykle szukają inspiracji na telefonie, dlatego pamiętaj o publikowaniu obrazów i video w pionie. Nie zapomnij także o storytellingu, interesującym copy, hashtagach i linkach przy opublikowanych materiałach. 

9. Analityka

Posiadanie konta firmowego na Pintereście niesie wiele korzyści: od wglądu w szczegółową analitykę, poprzez prowadzenie kampanii reklamowych po dodanie linku i lokalizacji naszej firmy – warto skorzystać z tych możliwości.  

10. Nie tylko zdjęcia!

Pinterest to również skarbnica ciekawych animacji czy video tutoriali! Możesz więc publikować na swoim kanale firmowym np. filmy z inspiracjami dotyczącymi kulinariów, makijażu, majsterkowania czy nawet materiały z podróży. Pomoże Ci to zbudować status eksperta w swojej dziedzinie.

To tylko nieliczne z ciekawostek dotyczących Pinteresta – więcej informacji znajdziesz także w naszym artykule Sprawdź, dlaczego Twoja marka powinna być na Pintereście! Pamiętaj, że materiały, które publikujesz na Instagramie lub Facebooku możesz śmiało crossować z kontem na Pintereście – to zapewnia sporą oszczędność czasu. Jeśli Twoja marka działa w obszarze beauty, modowym, wnętrzarskim czy związanym z jedzeniem, na pewno warto rozważyć prowadzenie konta firmowego na Pintereście, co potwierdzają takie marki jak RESERVED, Pakamera, Zalando czy Lidl.