10 inspirujących kont na Instagramie, które warto znać
Zapewne nieraz szukałeś pomysłów na nietypowe, oryginalne grafiki lub zdjęcia. Instagram obfituje w konta, z których można czerpać inspiracje – dziś pokażemy Ci 10 profili o zróżnicowanej tematyce. Łączy je jedno – interesujący pomysł na siebie.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep z odzieżą dziecięcą, biuro nieruchomości czy butik z włoskimi torebkami, zaczynając prowadzić konto na Instagramie, powinieneś wyjść od strategii. Zastanów się, kto jest Twoją grupą docelową i jakim językiem do niej mówić. Jaki content jest interesujący dla Twoich odbiorców, jakie problemy grupy docelowej rozwiązuje Twój produkt. A także, jaką misję będzie pełniło Twoje konto – czy ma edukować na temat tematyki, którą się zajmujesz, czy może stanowić źródło rozrywkowego contentu? A może chcesz inspirować ludzi do zmian, pokazując im metamorfozy (np. w przypadku trenerów personalnych lub fryzjerów) lub po prostu – informować o nowościach i promocjach w sklepie?
Kiedy masz wytyczoną ścieżkę komunikacji i misję marki na Instagramie, przychodzi czas, by zastanowić się, jakie cykle postów warto zaplanować. Możesz postawić na sam content zdjęciowy, reelsy, albo publikować np. cykliczne infografiki lub karuzele edukacyjne. Poniżej przedstawiamy 10 inspirujących kont, na których znajdziesz bardzo interesujące pomysły na posty:
1. Polecenia i opinie zadowolonych klientów w formie animacji – sprawdź TUTAJ.
2. Pokaż, jak coś zostało wykonane.
Najlepiej w formie video, np. promowanego przez Instagram formatu reels, tak jak zrobiła to marka Pom-pom.pl:
3. Ogłoszenie w stylu DeeZee
Masz coś ważnego do zakomunikowania? Rozpocząłeś rekrutację na stanowisko w swojej firmie, albo poszukujesz ambasadora marki? Możesz nagrać krótkie ogłoszenie w formacie video, które zaangażuje bardziej, gdy pokażesz w nim siebie lub swoich współpracowników, tak jak zrobiła to marka DeeZee:
4. Posty aktywizujące
Nic nie stoi na przeszkodzie, by co jakiś czas publikować takie grafiki także na Instagramie – zobacz przykład postu.
5. Feed graficzny
Wystarczy jedno spojrzenie na instagramowy feed InPostu, by wiedzieć, co w trawie piszczy 😉 Najważniejsze komunikaty tekstowe są zawarte w grafikach – informacje o promocjach czy nowościach widzisz na feedzie bez konieczności klikania w post. To dobre rozwiązanie, także w sytuacji, gdy nie masz profesjonalnych zdjęć, a chciałbyś, by Twój feed wyglądał spójnie i estetycznie.
6. Infografiki
Czasem łatwiej objaśnić coś na infografice: minimalna liczba tekstu, wymowne grafiki i strzałki sprawiają, że odbiorca łatwiej przyswaja informacje. Na edukujące posty w tym stylu postawiła Agnieszka Pocztarska z konta @czytamyetykiety:
7. Karuzela
To dobry pomysł, by dłuższą (np. poradnikową treść) umieścić na obrazkach. Projektując takie grafiki warto dać CTA (“przesuń w bok), które dodatkowo zachęci do przeczytania treści na karuzeli – tu znajdziesz ciekawy PRZYKŁAD.
8. Real Time Marketing…
który możesz zaplanować 😉 Jak? Przygotowując się z kalendarzem najciekawszych wydarzeń sportowych, głośnych i zapowiadanych premier kulturalnych czy np. planowanych wydarzeń z życia gwiazd. Ciekawy przykład można zobaczyć na profilu Taniej Książki:
9. Post “poznaj naszą markę”
Najciekawsze ciekawostki o historii powstania marki możesz pokazać w formie karuzeli, tak, jak zrobiła to marka Resibo:
10. Pokazanie efektu działania produktu.
Jak w poście poniżej, reklamującym okulary: pierwsza grafika karuzeli była rozmyta i niewyraźna, a druga (efekt po założeniu okularów) – ostra.
Jak widzisz, pomysłów na przedstawienie Twojej marki i jej usług jest naprawdę wiele. Pamiętaj, że sekret dobrze prowadzonego konta na Instagramie to składowa wielu czynników. Wśród nich znajdziesz: angażujące treści, aktywną, przemyślaną moderację pod komentarzami, piękne zdjęcia, atrakcyjne grafiki i wartości (np. edukacyjne lub motywacyjne), jakie promuje konto.