
10 wskazówek, dzięki którym stworzysz lepsze insta stories
Dodawanie relacji na Instagramie stało się dla nas codziennością. Nie tylko lubimy oglądać, co robią nasi znajomi, czy też idole, ale sami mamy radość z dzielenia się tym, co u nas tu i teraz.
Dodatkowo, coraz więcej użytkowników wchodząc na Instagram w pierwszej kolejności przegląda stories, a dopiero później news feed ze zdjęciami i filmami. Dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału w komunikacji swojej marki?
W tym artykule przedstawimy Ci 10 wskazówek na tworzenie lepszych insta stories, które nie tylko wyróżnią Cię na tle konkurencji, ale i pozwolą zbudować zaangażowaną społeczność.
1. Prezentacja LIVE
Instagram ma wiele ukrytych funkcji, o których z pewnością nie każdy wie. Jednym z takich efektów jest właśnie prezentacja w formie LIVE. Jak to działa? Udostępniasz swoim odbiorcom gotową prezentację na temat np. Twoich produktów, natomiast w tym samym czasie w górnym rogu widać Twoją twarz i możesz na bieżąco opowiadać o swoim produkcie, który jest przedstawiony w prezentacji. Jest to z pewnością ciekawe rozwiązanie, które uatrakcyjni niejedną prezentację. Jak znaleźć opisany efekt? Wejdź na swoje konto na Instagramie i kliknij swoje zdjęcie profilowe, aby dodać relację. Na dole pojawią się efekty, które trzeba przewinąć do samego końca aż pojawi się ostatni efekt po prawej stronie. Kliknij w lupkę i wpisz: LIVE PRESENTATION, PRESENTATION lub CIRCLE TALKER (w zależności, który efekt najbardziej Ci się spodoba) i gotowe! 🙂
2. Tło nie musi być nudne!
Bardzo często, kiedy chcemy o coś zapytać naszych obserwatorów, tworzymy stories z prostym tłem, np. ustawiając jednolite tło w kolorze czarnym, a do tego biały napis. Oczywiście istnieje wiele aplikacji, gdzie mamy gotowe szablony do stories, ale ciekawe tła znajdziemy również na Instagramie. Wystarczy, że tworząc insta stories, przesuniesz widoczne na dole efekty w lewo, aż pojawi Ci się lupka. Kliknij w nią i wpisz: BACKGROUND N1. Zmieniając numer pokażą Ci się kolejne tła. Wybór jest ogromny i z pewnością każdy znajdzie tło idealne do danej branży.
3. Wykorzystaj moc naklejek
Masz ich do wyboru bardzo wiele, jednak trzeba pamiętać, aby nie przesadzić z ich ilością. Czasem mniej znaczy lepiej. Naklejkę możesz wykorzystać do wyróżnienia ważnej informacji, czy też po prostu dopełnienia zdjęcia. Dodatkowo Twoja marka może posiadać własne naklejki uwzględniające nazwę, logo, czy też produkty. Obserwatorzy bardzo chętnie używają takich naklejek przy np. unboxingach.
Tutaj stworzysz własne naklejki: www.giphy.com
4. Mówione story z napisami
Ludzie lubią widzieć, że za daną marką stoi człowiek, dlatego warto tworzyć stories, na których mówimy. Możemy w taki sposób odpowiedzieć na pytania odbiorców, zdać relację z eventu, czy np. opowiedzieć jak powstaje dany produkt. Dzięki mówionym insta stories możemy na dłużej zaciekawić naszych obserwatorów, a tym samym dotrzeć do nowych. Do tego warto dodać napisy, aby osoba, która obecnie nie może włączyć dźwięku mogła przejrzeć Twoje stories.
5. Sesja Q&A, czyli pytania i odpowiedzi
Tworząc insta stories możemy skorzystać z naklejki PYTANIA. Służy ona do zadawania pytań, które następnie można udostępnić z odpowiedzią i wybranym przez nas zdjęciem. Jest to idealna opcja, aby poznać zdanie na temat naszego asortymentu lub dowiedzieć się co można ulepszyć. Sesję pytań i odpowiedzi można połączyć również ze sprzedażą, oznaczając dane produkty lub odsyłając do strony z pełną ofertą. Oczywiście naklejkę z pytaniami możemy wykorzystać jako miejsce, gdzie to obserwatorzy będą zadawać nam pytania, a my na nie odpowiemy. Możliwości jest wiele i to Ty decydujesz, jak to wykorzystasz.
6. Quiz, czyli wybierz poprawną odpowiedź
Idealny format, aby przeprowadzić konkurs lub zrobić test wiedzy z danej dziedziny. Do dyspozycji masz ustawienie czterech odpowiedzi i tylko jedna może być poprawna. Po kliknięciu w odpowiedź pojawi się kolor czerwony – błędna lub zielony – poprawna. To idealna opcja do zatrzymania obserwatorów na Twoim profilu, ponieważ każdy z nas lubi rywalizację. Zawsze na koniec możesz nagrodzić osoby z największą ilością poprawnych odpowiedzi.
7. Szybka ankieta
Za pomocą ankiety możemy porównywać produkty, czy też poznać preferencje obserwatorów. Nasi followersi mają realny udział w życiu naszej firmy. A my możemy wykorzystać wyniki ankiety do lepszego dopasowania się do naszych odbiorców.
8. Podlinkuj to!
W sytuacji, kiedy Twój profil posiada ponad 10 tysięcy obserwujących – masz możliwość linkowania w stories do wybranych stron www. Jeśli posiadasz opcję linkowania, to wykorzystaj ją do pokazania swojej oferty, czy też poszczególnych usług. W kilku stories możesz opisać produkt, a następnie załączyć link, który przekieruje Twojego odbiorcę na stronę i kto wie, może dokona zakupu. Z pewnością jest to jedno z rozwiązań, które może zwiększyć ruch na Twojej stronie.
9. Odliczanie
Ten format idealnie sprawdzi się w sytuacji, kiedy np. szykujesz wielką promocję lub niespodziankę dla obserwatorów. Każda osoba, która kliknie w naklejkę otrzyma powiadomienie, że dany czas upłynął i będzie jedną z pierwszych osób na Twoim profilu, aby sprawdzić, co ciekawego przygotowałeś dla swoich odbiorców.
10. Repostuj
Jeśli zebrałeś grono odbiorców, którzy chętnie oznaczają Cię w swoich relacjach oraz wpisach – wykorzystaj to. Idealnym przykładem są restauracje, które udostępniają relacje swoich klientów. Takie stories może zachęcić innych do odwiedzenia danego miejsca, bo jeśli tyle osób tam idzie zjeść, to musi być smacznie. Po drugie w taki sposób budujesz relacje ze swoimi odbiorcami i klientami, którym z pewnością zrobi się miło, że udostępniłeś ich na swoim kanale lub im odpisałeś.
Kiedy już poznałeś nasze wskazówki dotyczące insta stories, stwórz kilka wybranych formatów i sprawdź, jak reagują na nie Twoi obserwatorzy. Z pewnością przyczyni się to do wzrostu zaangażowania i rozpoznawalności Twojej marki.