Aż 35 pomysłów na angażujące posty na Facebooku! [AKTUALIZACJA]
Prowadzisz firmowy fanpage i brakuje Ci pomysłów na kreatywne posty i angażujące grafiki? Ten wpis jest dla Ciebie!
Brak czasu, natłok obowiązków i wiele postów do zaplanowania? To problem niejednej osoby odpowiedzialnej za komunikację w social media. Jak w tym wszystkim znaleźć czas na bardziej kreatywne, odbiegające od tradycyjnych standardów kreacje?
Przedstawiamy Ci 20 inspirujących pomysłów na posty, które z łatwością wykorzystasz, planując swoją komunikację. Zaskocz swoich fanów, proponując im angażujące quizy, zagadki czy prezentując wiedzę na przejrzystych infografikach.
Nie bój się eksperymentować formą – tak robią największe brandy! Testują formaty, sprawdzając, co budzi największe zaangażowanie obserwatorów. Ten artykuł to przydatna ściągawka pomysłów, do której zawsze możesz wrócić. Przeanalizowaliśmy kilkadziesiąt kont znanych marek w poszukiwaniu ciekawych i angażujących postów – poniżej 20 interesujących przykładów!
1. Zaproś fanów do zabawy!
Rebusy, bingo czy quizy, to coś, co może wywołać falę komentarzy! Pamiętaj, żeby zabawa, do której zapraszasz nie była ani zbyt trudna, ani zbyt łatwa – dzięki temu fani będą z niej czerpać przyjemność:
2. Gry słowne
Postaw na kreatywne podejście do grafik produktowych. Po mistrzowsku robi to LIdl, który stosuje gry słowne nawiązujące do słynnych powiedzeń lub zjawisk z popkultury:
3. Karuzela z produktami
…i nie tylko! W takich kreacjach kolejne kwadraty łączą się ze sobą jakimiś elementami, np. opowiadaną historią. Zachęca to fanów do zapoznania się z całą kreacją:
4) Zadanie specjalne
Ciekawy sposób na zaangażowanie klientów do korzystania z kodów rabatowych? Oczywiście grywalizacja. Po mistrzowsku wykorzystuje ją DrTusz, tworząc grafiki, które trzeba poukładać, by odnaleźć ukryty kod rabatowy:
5. Podziel się wpisem z bloga!
Już na grafice w poście możesz zasygnalizować, czego dotyczy temat artykułu – zachęci to do kliknięcia w link:
6. Memy
Czyli kreacje z napisami, w których trafne, zabawne i życiowe hasła rozchodzą się po sieci z prędkością światła. Idealny przykład: posty blogerki parentingowej szczesliva.pl:
7. Głosowanie emotikonami
Daj swoim fanom możliwość wyboru lub zagłosowania np. na ulubiony produkt z oferty za pomocą emotikonów:
8. Postaw na video
Nie zapomnij też o opcji z transkrypcją dla tych wszystkich, którzy akurat nie mogą oglądać filmu z dźwiękiem – ciekawy przykład – Mała wielka firma:
9. Zagadka!
Zamiast opisywać ją w copy posta, w prosty sposób możesz przenieść treść na minimalistyczną grafikę:
10. Post w formie prostokąta, który rozwija się po kliknięciu.
W górnej jego części dajesz intrygujące copy: np. “Kliknij w zieloną kropkę, by sprawdzić, co nowego przygotowaliśmy w naszym menu”. Przykład podobnej kreacji znajdziesz TUTAJ. Ciekawy zabieg zastosowała tu marka Krowarzywa, która na grafikach przedstawia też przygody swojej brandhero:
11. Galeria zdjęć!
Warto pochwalić się fotorelacją z jakiegoś wydarzenia lub z życia firmy/społeczności, którą tworzysz – fani kochają przeglądać zdjęcia!
12. Daj innym głos
Pozwól swoim fanom dokończyć zdanie lub wpisać brakujące słowo:
13. Grafika z rozkładem jazdy
Masz wiele do zaproponowania? Jeśli prowadzisz restaurację z wieloma rodzajami dań, wrzuć grafikę: “3 dania polecane przez Szefa kuchni”. A może tak jak Netflix, chciałbyś pokazać wiele propozycji filmowych na jednej grafice?
14. Pokaż coś za pomocą infografiki!
Jesteśmy wzrokowcami – przekazanie informacji za pomocą prostego obrazka sprawia, że lepiej je przyswajamy! Z tego formatu chętnie korzysta np. marka InPost:
15) Animowana grafika: zobacz TUTAJ
16. Real Time Marketing
“Przepis na udany RTM to wstrzelenie się w odpowiedni czas: idealnym momentem na opublikowanie posta jest chwila po pojawieniu się niezwykle popularnego newsa” (źródło). Przykład? Gdy sieć obiegła zabawna historia z lagunem, marka Clipper szybko i żartobliwie odniosła się do niego w swojej komunikacji:
17. Odliczanie
Kiedy planujesz premierę nowego produktu, możesz budować napięcie, pokazując odliczanie – tak jak robi to np. Wydawnictwo W.A.B., komunikując, że do premiery głosnego tytułu został już tylko jeden tydzień:
18. Zaplanuj… rtm 😉
Nawiązania do ważnych wydarzeń, o których aktualnie mówią wszyscy też da się zaplanować. Wystarczy, że sprawdzisz kalendarz głośnych premier filmowych, wydarzeń kulturalnych, czy np. mistrzostw w piłce nożnej. Taką komunikację zaplanował na czas EURO 2021 sklep Lidl:
19. Intryguj i buduj napięcie!
Uchylaj rąbka tajemnicy, ale nie zdradzaj do końca, co nowego szykujesz 😉 Tak jak zrobiły to Niegrzeczne książki, komunikując, że niebawem zostanie wydana nowa książka poczytnej autorki Anny Langner. Ekscytacja fanek pisarki sięgała zenitu!
20. Nietypowe kreacje video – zobacz, jak robi to IKEA!
21. Uruchom transmisję na żywo, która może być tutorialem np. makijażowym, jak robi to Cocolita:
22. Wyjaśnij coś na prostej infografice, tak jak robi to Crazy Needles:
23. Postaw na aktywizację: sprawdź posty z rebusem / zagadką na Facebooku Taniej Książki:
24. Cytat z wypowiedzią ważnej osoby z firmy: np.
z ważnym podsumowaniem czy prośbą:
25. Nawiązuj do kalendarz świąt nietypowych, tak jak w Dzień Mario zrobił to Empik:
26. Pochwal się wyróżnieniem, publikacją, lub nagrodą, tak jak robi to marka Dyson:
27. Zadaj pytanie na wymownej grafice, tak jak robi to Netflix:
28. Odeślij do innego kanału swojej marki, np. z Facebooka do Instagrama:
29. Grafika z naklejką do wklejenia pytania do fanów – w ten sposób swoich obserwatorów aktywizuje np. marka fitorsweet.pl:
30. Zaangażuj pracowników do kręcenia poradników w formie video – takie publikacje można zobaczyć np. na Facebooku Empiku:
32. Zorganizuj cykl z zagadkami, który potrwa cały tydzień – tak, jak z okazji Dnia Kobiet zrobiła to marka Anwen:
33. Stosuj grę słów i puszczaj oko do odbiorcy:
34. Wrzuć humorystyczna grafikę z dialogiem na Messengerze, jak zrobił to Zahir Kebab:
35. Zrób podsumowanie z ostatnich lat działalności firmy, jak zrobiła to Krowarzywa:
Śmiało korzystaj z naszej listy inspiracji! Zaskocz swoich fanów nieco nieszablonowym podejściem do postów – nie bój się gier słownych i puszczenia oka do swoich obserwatorów. Pamiętaj też, że przy planowaniu komunikacji kluczową kwestią, która musisz uwzględnić jest to, do kogo mówisz. Innym językiem piszemy do młodych fanów marki kosmetycznej, a nieco innym, bardziej oficjalnym do klientów dużego banku.