Te marki królują na Tik Toku – zobacz, jak zdobyły popularność!
Zastanawiałeś się kiedyś, czy Twoja marka powinna rozpocząć komunikację na Tik Toku? Z ciekawością przyglądasz się temu medium, ale masz wątpliwości, czy w profil Twojej firmy pasuje do roztańczonych muzycznych virali?
Dziś przekonamy Cię, że tak naprawdę każdy profil działalności może znaleźć na Tik Toku swoją niszę. Globalna społeczność pokochała apkę głównie z uwagi na możliwość swobodnej i kreatywnej ekspresji w rytm najpopularniejszych, viralowych kawałków muzycznych. Dziś pokażemy Ci marki, które prowadzą konta na Tik Toku, umiejętnie pokazując swoje produkty i usługi, wpisując się także w aktualne trendy.
Jak odnaleźć najmodniejsze trendy, czyli viralowe wideo i klipy, pod które społeczność aktualnie nagrywa filmiki? Wejdź w zakładkę “Odkryj”. To pod nią zobaczysz najmodniejsze hashtagi. Klikając w nie, odkryjesz wszystkie filmiki przypisane do danego trendu.
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Tik Tok to platforma tylko dla młodzieży, a 30- czy 40-latkowie raczej się tam nie odnajdą. Patrząc jednak na liczne popularne konta prowadzone przez 50- czy nawet 70-letnich tiktokerów, można wysnuć wniosek, że odnajdzie się tu każdy twórca. Podstawa to kreatywność i dystans do świata. Idealnym na to przykładem jest uwielbiane przez miliony internautów konto Granddad Frank:
Zanim przejdziemy do tego, jak na TikToku znalazły się popularne marki, na poczatek garść przydatnych danych:
- od samego początku kanał był miejscem nastolatków, ale jak podaje Brief, demografia zmienia się, dając miejsce starszym internautom. Coraz częściej na Tik Toku zakładają konta także 18-24-latkowie i oraz 25-34-letni internauci.
- Najbardziej znani polscy tiktokerzy mają konta liczące po kilka milionów obserwujących. Szukając inspiracji do kreatywnych, trendujących filmików, warto zajrzeć do Ewy Zawady z @dobrafaza, Marysi Jeleniewskiej (nick: @jeleniewska) czy Patrycji Pawlik.
- Jak podaje magazyn Brief, w Europie z Tik Toka aktywnie korzysta przeszło 100 milionów osób. W naszym kraju wzrost liczby użytkowników z roku na rok sięga kilkudziesięciu procent.
- Na Tik Toku spotkamy też mnóstwo celebrytów i osób publicznych: konta w tej aplikacji założyli Robert Lewandowski; Robert Biedroń, Rafał Maślak, Katarzyna Cichopek, Kayah czy Ewa Chodakowska.
- TikTok daje coraz szersze możliwości reklamowe, co nie umyka uwadze wielkich brandów. Zarządzając TikTok Ads Manager możesz tworzyć dobrze targetowane reklamy i “raporty insight”.
- Jak podają statystyki platformy, w naszym kraju z Tik Toka korzysta już już ponad cztery miliony użytkowników (stan na luty 2021).
Rada od Tik Toka dla twórców reklam?
Nie rób reklam. Kręć Tik Toki. Co to oznacza w praktyce? Publikując tam reklamy, trzeba brać pod uwagę specyfikę tej aplikacji, jej charakterystyczny (nastawiony na chwytliwą muzykę, taniec, wesołe trendy, czy krótkie historie z puentą) sposób komunikowania. Krótkie filmiki reklamowe nie powinny być więc materiałami promocyjnymi kopiuj-wklej przeniesionymi z YouTube’a czy telewizji, ponieważ społeczność Tik Toka zwyczajnie ich nie kupi.
Najpopularniejszy obecnie model reklamy na Tik Toku?
Jak zaznacza Sylwia Chada; general manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej, obecnie “sztandarowym produktem jest Hashtag Challenge, który bazuje na skłonności użytkowników do dzielenia się i tworzenia nowych treści. Dzięki tej reklamie marka tworzy własny hashtag, który ma własną stronę, a dodatkowo jest promowany na liście popularnych hashtagów (w zakładce Dla Ciebie – przyp. red.). Z takiej opcji promocji skorzystały już np. marki McDonald’s czy Maybelline (źródło).
Zobaczcie 12 brandów, które z powodzeniem prowadzą konta na TikToku:
- Marka Tymbark – video są kręcone przez młodą ekipę i skupiają się głównie wokół autentycznych sytuacji dotykających młodych ludzi: lekcji zdalnych, spotkań z przyjaciółmi czy nowych trendów.
2) Firma Pasibus zabawnie udowadnia, że na TikToku jest miejsce także na wesołe odniesienia do tematu gastronomii, posiłków i miłości do jedzenia:
3) Konto linii lotniczych, które zabawnymi, rozczulającymi filmikami zrobi Ci dzień? Oczywiście Ryanair!:
4. Redbull Polska doskonale wie, jak rozruszać tiktokowe towarzystwo, dlatego w swoich filmikach oprócz wpisanej w DNA marki adrenaliny stawia na viralową muzykę i angażujące cta:
5) Tik Tok to nie miejsce dla kultury wysokiej? Nic bardziej mylnego, stereotyp ten skutecznie obala konto Uffizi Galleries, pokazując, że renesansowe obrazy Botticelliego czy Caravaggio także potrafią “mówić” w języku Tik Toka czy nawet… tańczyć;)
6) Najlepszy sklep z elektroniką na Tik Toku? Oczywiście x-kom! Ich filmiki nawiązują do świata gier komputerowych i sprzętu elektronicznego, a przy tym po mistrzowsku wpisują się w język komunikacji młodych użytkowników aplikacji.
7) Ziaja i kosmetyki występujące w rytmie piosenki Spice Girls – Wannabe? Nic prostszego:
8) Zimowy Narodowy i promowanie sportów na Tik Toku? Zerknijcie na to:
9) Nie ma lepszego miejsca także na kreatywne przedstawianie mody: dynamiczne filmiki już dawno zachwyciły fanów marki Zalando:
10) Własne interpretacje trendów ciekawie pokazuje też marka e-obuwie – w filmikach w roli głównej oczywiście modne buty i dodatki:
11) Tik Tok daje też możliwości do kreatywnego zaprezentowania usług fryzjerskich – zobaczcie, jak krótkie włosowe historie opowiada @salonfranic
12) Chirurg Paweł udowadnia, że Tik Tok to również miejsce na treści edukacyjne – zobacz jego “medyczne” filmiki z lekkim przymrużeniem oka:
Wiesz już, że coraz więcej marek decyduje się na komunikację z fanami na Tik Toku. Jeśli sam chcesz założyć konto w tej aplikacji, zatroszcz się o angażujące treści. Mów o swojej marce, jednocześnie pamiętając o charakterze aplikacji. Filmiki i komunikaty powinny być luźne, zabawne i mówiące językiem użytkownika.