Hasztagi – korzystasz?
Wyróżnienie się na aplikacji, która posiada ponad miliard użytkowników miesięcznie, może okazać się trudnym wyzwaniem. Jest jednak jedna rzecz, która może Ci to ułatwić – hasztagi. W idealny sposób nadają się do zwiększania wykrywalności udostępnianych na Instagramie treści. Jeżeli chcesz znacznie rozwinąć swoje konto – musisz stworzyć i sumiennie wykorzystywać strategię “hasztagową”.
Używanie odpowiednich i dobrze dobranych hasztagów w postach oraz stories jest wciąż najlepszym sposobem, aby zostać odkrytym przez nowych odbiorców. Co więcej, można zauważyć, że równie znacząco wpływa to na większe zaangażowanie, więcej obserwujących, a także zwiększenie sprzedaży (w przypadku kont firmowych).
Hasztagi mają wiele zastosowań poza poprawianiem wykrywalności Twojego profilu. Można skutecznie używać ich do budowania społeczności, pozyskania treści generowanych przez użytkowników (tzw. user-generated content), badania odbiorców, prowadzenia długofalowych kampanii i wiele innych. Dlatego bardzo ważne jest, aby być świadomym użytkownikiem hasztagów, a także mieć dobrze zaplanowaną strategię związanymi z nimi. Przygotowując taką strategię należy przetestować poszczególne znaczniki, prześledzić wyniki i wyciągnąć wnioski – należy po prostu sprawdzić co działa, a co nie. Dane jasno pokazują, że posty które zawierają hasztagi zyskują 4-krotnie wyższy wskaźnik zaangażowania.
Pomimo tego, że Instagram w ostatnich latach wprowadził ogrom nowości, rola i zadanie hasztagów pozostaje niezmienna. Co więcej, systematycznie pojawiają się powiązane z nimi nowe możliwości, np. analizowanie skuteczności hasztagów w uzyskiwaniu większej liczby wyświetleń postów (dostępne w Instagram Insights).
Aby zbudować dobrą strategię hasztagów należy:
– przeanalizować jakich znaczników używasz (zamiast używać najpopularniejszych hasztagów na Instagramie, najlepiej jest znaleźć i używać tych, które są mniejsze i bardziej niszowe, ale posiadają zaangażowanych odbiorców w obrębie danej tematyki i branży);
– organizuj hasztagi (sprawdź, jak wygląda Twój opis zdjęcia – zbyt wiele znaczników w opisach może wyglądać chaotycznie – warto oddzielić je od głównej treści znacznikami lub dodać je bezpośrednio w komentarzu);
– stwórz hasztag swojej marki (jest to świetny sposób na rozprzestrzenianie informacji i Twojej firmie, znajdowanie treści przypisanych Twojej marce, tworzenie społeczności wokół Twojej firmy, a także przyciągnięcie nowych obserwujących);
– korzystaj z Hasztag Analytics (ważne jest sprawdzanie statystyk każdego postu – stamtąd możesz dowiedzieć się, ile wyświetleń uzyskałeś dzięki hasztagom w sekcji Odkrycie/Explore; można także przeanalizować, które znaczniki powodują najwięcej polubień, komentarzy, zapisów, udostępnień oraz zasięgu);
– regularnie korzystaj z najlepszych (po znalezieniu najskuteczniejszych hasztagów możesz ich regularnie używać, aby uzyskać jeszcze więcej zaangażowania – powielanie ich nie ma negatywnych skutków na algorytm).
Odpowiednio przygotowana strategia pomoże zaoszczędzić Ci mnóstwo czasu podczas zarządzania Twoim profilem.