#Instagram – jak sprawić żeby obserwatorzy klikali w Twoje linki?
Zrozumienie, jak kierować ruch z Instagrama, może okazać się jedną z najlepszych technik marketingowych dla Twojej marki lub firmy. Nie wiesz w jaki sposób zacząć? Mamy dla Ciebie kilka skutecznych rad!
Dodaj wezwanie do działania!
Najprostsze rozwiązania są czasami najlepsze – jednym ze sposobów na zwiększenie ruchu do linku w biografii jest dodanie wezwania do działania do podpisów (opisu zdjęcia, IGTV lub stories), które wyjaśniają wartość linku. Można to zrobić w sposób bezpośredni (“Kliknij w link w bio aby przejść do strony produktu”) lub zachęcić obserwujących poprzez ukrycie części informacji (“Jeżeli chcesz wiedzieć co działo się dalej, przejdź do sekcji bio i kliknij w link”).
Słowo klucz – konsekwencja!
Od ustalonego schematu publikowania po regularne wezwania do działania – konsekwentne komunikaty pomogą odbiorcom zapamiętać, gdzie szukać treści. Twoje systematyczne działania pomogą wyrobić w odbiorcach nawyk gdzie mają szukać informacji.
Dodaj instrukcję w biogramie!
Dodanie wezwania do działania w biografii na Instagramie zajmie ok. 2 minuty, a może okazać się prawdziwym przełomem jeśli chodzi o zwiększeniu ruchu. Wystarczy proste zdanie, zajmujące jedną linijkę, np: ” Kliknij, aby dowiedzieć się więcej”, “Więcej informacji znajdziesz ->”, “Produkt kupisz..”. Warto otagować link znajdujący się w bio, aby swobodnie śledzić każde wyświetlenie strony.
Połącz konto z Shopify!
Wystarczy jedno kliknięcie, aby połączyć swoje konto z Shopify – dzięki temu można oznaczać swoje produkty w postach, co spowoduje, że Twoi obserwatorzy mogą w prosty i szybki sposób zrobić zakupy w Twoim kanale. Oznacza to także, że można śledzić każdą konwersję i dzięki temu mieć kontrolę nad wszystkimi danymi dotyczącymi sprzedaży.
Twórz angażujące historie!
Bez względu na to jaką masz liczbę obserwujących na Instagramie – możesz generować z niego znaczny ruch. Dobrze opowiedziane historie dają markom ogromną możliwość nawiązania kontaktu z obserwującymi na bardziej osobistym poziomie – jest to świetne narzędzie do budowania zaufania, zwiększania zaangażowania, a także do podnoszenia świadomości konsumenta w związku z produktem. Im bardziej odbiorcy łączą się z Twoim “towarem”, tym większe prawdopodobieństwo, że klikną w link i dokonają zakupu.
Wykorzystaj wideo!
W przeciwieństwie do postów na Instagramie, posty IGTV mogą zawierać klikalne linki. Nagrywanie krótkich filmów może zapewnić zarówno zbudowanie lepszej komunikacji z odbiorcą, a także lepsze zaprezentowanie produktu czy usługi.
Najlepsza wiadomość jest taka – to nic nie kosztuje! Kilka drobnych zmian może spowodować znaczną poprawę Twojej konwersji.
Czy stosujesz jeszcze jakieś rozwiązania, o których tutaj nie wspomnieliśmy? Podziel się nimi!