Skuteczna kampania za pomocą Messengera
Wykorzystanie mediów społecznościowych osiągnęło najwyższy poziom w historii dzięki pandemii COVID-19, dlatego warto rozważyć dodatkowe formy marketingu dla Twojej marki.
Wiadomości społecznościowe wysyłane przez Messengera mają wysoki Open Rate i umożliwiają pozostawanie w bliskim kontakcie z fanami marki. Jak wykorzystać potencjał takiej formy reklamy i komunikacji? Oto kilka rad:
#1 Angażuj!
Twoja firma tworzy wydarzenia bądź transmisje live? Dobrym pomysłem jest wysyłanie przypomnień oraz aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz ważne informacje do odbiorców, którzy np. uczestniczą w wydarzeniach.
#2 Informuj!
Ciekawą alternatywą do standardowego newslettera, może być krótsza forma najważniejszych informacji wysyłana właśnie przez Chatbot na Messengerze. Można w łatwy i szybki sposób dotrzeć z najważniejszymi informacjami do ogromnej grupy odbiorców! Jest to także idealna forma do wysyłania krótkich komunikatów, np. wiadomość o czasowej promocji na dany produkt lub usługę.
#3 Pomagaj!
Odpowiednie dopasowanie Chatbota pozwala na swobodą komunikację z odbiorcą. Messenger jest także idealnym miejscem do rozbudowania Obsługi Klienta – użytkownicy mediów społecznościowych oczekują bardzo szybkich odpowiedzi.
#4 Wykorzystuj remarketing!
Marki powinny korzystać ze sponsorowanych wiadomości w celu inicjowania rozmów z użytkownikami, którzy wcześniej wchodzili w interakcje ze stroną firmy na Facebooku. Takie działania również pozytywnie wpływają na zwiększenie czynnika konwersji.
#5 Docieraj!
Twoja marka może korzystać z reklam Messenger co jest świetnym sposobem na dotarcie do klienta na zasadzie “jeden do jednego”. Dzięki wysokiemu wskaźnikowi reakcji można łatwo przyciągnąć uwagę odbiorców w celu generowania sprzedaży wysokiej jakości. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby nie przesadzać z ilością takich reklam, aby nie przyniosły odwrotnego skutku i nie zniechęciły odbiorców.
Spotkaliście się z taką formą komunikacji Marki? Co o tym sądzicie?