Top 5 narzędzi do analizy działań marketingowych

Judyta Kokoszkiewicz Social Media

Z jakich narzędzi warto korzystać, by kontrolować swoje działania marketingowe? Jak wybrać spośród wielu możliwości? Dziś lista Top 5 niezbędnych narzędzi, które usprawnią Ci pracę!

Prowadzisz marketing wewnętrzny w swojej firmie, a może pracujesz w agencji reklamowej? Kreujesz kolejne marketingowe pomysły, które warto umiejscowić w czasie, zaplanować w social mediach, a potem raportować? Trudno zapanować nad tak wieloma aspektami, gdy nie masz odpowiednich narzędzi. To właśnie dzięki nim punkt po punkcie zrealizujesz cele przyjętej strategii, będziesz miał wgląd do publikacji w social mediach i upewnisz się, czy Twoje decyzje marketingowe są słuszne.

Będziesz trzymał rękę na pulsie, a w razie potrzeby – sprawnie reagował na zmiany. Co więcej, będziesz też mógł porównać swoje działania z konkurencją. Narzędzia, które są dostępne w internecie, ułatwią Ci działania z zakresu: monitoringu internetu; analityki treści, tworzenia grafik; audytu SEO, analizy słów kluczowych automatyzacji działań i innych. Dziś wrzucamy nasze Top 5 narzędzi, które powinien przetestować każdy marketer:

1. Similarweb

To program, z którego możesz skorzystać w wersji darmowej. Co zyskujesz? Przede wszystkim możliwość porównania swoich działań na tle konkurencji. Możesz wprowadzić adres swojej strony czy strony konkurencji, by dowiedzieć się, na jakiej pozycji (w skali kraju lub świata) się znajdujecie. Dodatkowo Similarweb to narzędzie, które wykorzystasz do analizy stron potencjalnych partnerów do współpracy. Dowiesz z niego: kto zbiera największy ruch, jakie stosuje kanały promocji, jaką ma stabilność na rynku i potencjał na wzrost. To kluczowe informacje, jeśli prowadzisz działania SEO (źródło). Co ważne, warto pamiętać, że dane udostępniane przez Similarweb są szacunkowe (a dokładne dane znają tylko właściciele stron), dlatego też weź poprawkę na to, że Simillarweb dostarcza Ci jedynie wskazówek. 

2. Kompleksowa analiza strony, czyli Google Analytics 

Dzięki temu narzędziu sprawdzisz mnóstwo przydatnych statystyk dotyczących Twojego serwisu. Poznasz demografię i zainteresowania osób, które odwiedzają Twoją stronę, dowiesz się, ile czasu spędzają na konkretnych podstronach, jak również – które z Twoich treści najbardziej ich interesują. To darmowe narzędzie, z którego wygenerujesz wiele przydatnych raportów. Wnioski, które z nich płyną wykorzystasz np. do tworzenia strategii treści na swoim blogu, ulepszenia układu strony czy zmiany godziny publikacji. Jak skorzystać z darmowego narzędzia? Wystarczy tag pobrany z Google Analytics umieścić na swojej stronie www, instalując wtyczkę, która wgrywa tagi automatycznie. Możesz też skorzystać z Google Tag Managera. Ostatnim ze sposobów jest ręczne wpisanie do kodu własnej strony kodu śledzącego Analytics, jednak jest to rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych administratorów stron internetowych (źródło).

Google Analytics

3. Canva

Nie masz wiedzy graficznej, a chciałbyś tworzyć atrakcyjne grafiki pod posty w social mediach, projektować prezentacje, plakaty, własny logotyp czy ulotki? Nic bardziej prostego! Załóż darmowe konto w Canvie! To prosty i intuicyjny edytor grafik, z którym chyba każdy powinien się zapoznać. Zyskujesz dostęp do pięknych, gotowych szablonów, elementów graficznych, kształtów oraz krojów czcionek – a wszystko to za darmo. Potrzebujesz okładki do instastories? Nic bardziej prostego. Wpisz ten format w wyszukiwarkę Canvy, skorzystaj z zaproponowanych wzorów, spersonalizuj któryś pod swoją markę i gotowe! Plik możesz pobrać i w dobrej rozdzielczości dodać od razu w swoim stories.

Canva

4. FreshMail

Dzięki niemu zyskasz łatwy dostęp do wysyłki wiadomości, uporządkujesz bazę odbiorców, zaplanujesz kampanie mailingowe i zaprojektujesz atrakcyjne szablony newslettera. Ponadto zyskujesz bogatą opcję automatyzacji wysyłek (dostępne w pakiecie darmowym Freshmaila), który zepniesz z Google Analyticsem,  by móc wysyłać autorespondery. Polecamy też stronę Freshmail.pl, na której znajdziesz całe mnóstwo porad i wskazówek, jak w prosty sposób rozpocząć przygodę z wysyłką newsletterów i zbieraniem bazy mailingowej. 

Freshmail

5. Brand24

Trudno o bardziej popularne narzędzie do monitoringu Internetu, niż Brand24. Jeśli chcesz wiedzieć, co mówi się w sieci na temat Twojej marki, koniecznie załóż projekt w Brand24 – dzięki narzędziu dowiesz się, o czym rozmawia się na stronach www czy kanałach social media. Jedną z największych zalet Brand24 jest to, że dostarcza danych na temat zabarwienia emocjonalnego wzmianek o marce, dzieląc je na pozytywne, negatywne i neutralne. Innymi słowy, system analizuje, co ludzie czują w stosunku do Twojej marki. Możesz w ten sposób przekonać się, czy jej przekaz faktycznie trafia do potencjalnych i obecnych klientów (źródło). To narzędzie, które możesz przetestować za darmo. Znajdziesz w nim ponad 20 wskaźników analitycznych do mierzenia skuteczności działań w sieci.  Ułatwi Ci monitoring tego, co mówią na Twój temat na Facebooku, Instagramie, TikToku, na blogach i forach, YouTubie oraz w wielu innych miejscach w sieci 😉   

Planuj swoje działania marketingowe, działając na sprytnych narzędziach. Dzięki nim skupisz się na efektach i w łatwy sposób zweryfikujesz, czy Twoja marketingowa ścieżka jest dobra. Podane przez nas programy to absolutny must have każdego marketera 😉